رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پروفسور و شاگردانش می‌توانند در آسیا طلسم‌شکنی کنند/ پرسپولیس تیمی قدرتمند، منسجم و حرفه‌ای

12:03 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۳۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
این پرسپولیس می‌تواند در فوتبال ایران تاریخ‌سازی کند و طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بشکند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته دست به کار بزرگی زد و در دیداری حساس موفق شد با نتیجه 3 بر یک الاهلی عربستان را شکست بدهد تا در مجموع 2 بازی رفت و برگشت به دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد. جایی که برای تاریخ‌سازی و رسیدن به فینال الهلال قدرتمند را پیش رو دارد.

نمایش شب گذشته پرسپولیس مقابل الاهلی حاوی چند نکته مهم و بزرگ بود. اینکه تیم تحت رهبری برانکو چطور بعد از 10 نفره شدن آنهم در همان ابتدای بازی توانست حریف قدرتمندش را کنترل کند؟ اینکه چطور الاهلی عملا در 90 دقیقه فقط یک موقعیت مسلم گلزنی داشت؟ اینکه چطور محسن ربیع‌خواه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد؟ اینکه چطور برانکو با تعویض‌هایش نفس حریف عربستانی را گرفت؟ اینکه چرا خارجی‌های پرسپولیس به این اندازه در کار تیمی این تیم تأثیرگذار هستند و ...

بازی شب گذشته یک پیام بزرگ برای هواداران پرسپولیس و فوتبالدوستان ایرانی داشت، این پیام که پرسپولیس به تیمی حرفه‌ای تبدیل شده که می‌تواند 80 دقیقه 10 نفره بازی کند و به حریفش موقعیت ندهد. همه دیدند که برانکو و بازیکنانش چطور جور حرکت غیر حرفه‌ای کامیابی‌نیا را کشیدند. دویدن‌‌های بی امان بازیکنان پرسپولیس در زمین بعد از 10 نفره شدن رمز موفقیت سرخپوشان بود و این دویدن‌های بی امان نتیجه بدنسازی درست و اصولی پرسپولیس است.

نکته دیگر تیمِ برانکو در بازی شب گذشته حفظ انسجام تیمی در طول مسابقه بود. بازیکنان پرسپولیس به قدری خوب و هماهنگ مقابل حریف قلدری مثل الاهلی ایستادند که این تیم عربستانی با وجود در اختیار داشتن ستاره‌هایی مانند لئوناردو و عمر السوما عملا هیچ خطری روی دروازه ایجاد نکردند.

تعویض‌های برانکو در چند بازی گذشته و تأثیرگذاری بازیکنان جانشین نشان دهنده این است که پرسپولیس بر خلاف یکی‌، 2 سال گذشته نیمکت‌ قدرتمندی دارد و می‌تواند روی بازیکنان تعویضی‌اش به خوبی حساب کند. فرقی هم ندارد که این بازیکن تعویضی منشا باشد یا طارمی؟ هر بازیکنی که از نیمکت به ترکیب اصلی اضافه می‌شود کاملا در جریان بازی اثر دارد و این اثر در تمام بازی‌های این فصل خودش را نشان داده. حالا خیال برانکو و پرسپولیسی‌ها از داشتن نیمکتی هم سطح بازیکنان داخل زمین راحت است و دیگر نگران این نیستند در نبود یک بازیکن کل تیم‌شان به هم بریزد.

مسئله بعدی که در بازی پرسپولیس و الاهلی خودش را به خوبی نشان داد بازیکنان خارجی پرسپولیس بودند. هم منشا و هم بشار رسن ثابت کرده‌اند که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و برانکو می‌تواند روی آنها حساب باز کند. مسلما وجود بازیکنان خارجی باکیفیت در ترکیب پرسپولیس در روند نتیجه‌گیری این تیم تأثیر فراوانی خواهد داشت.

در کل این پرسپولیس تبدیل به کامل‌ترین تیم چند سال اخیر فوتبال ایران شده است. تیمی قدرتمند، منسجم،‌ منظم و حرفه‌ای که با در اختیار داشتن پروفسوری مانند برانکو روی نیمکت و البته کادرفنی فوق‌العاده و بازیکنان بزرگ می‌تواند در فوتبال ایران تاریخ‌سازی کند و طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بشکند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *