خبرنگار میزان: علت حوادث دنباله‌دار اخیر در جاده های کشور چیست؟/مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری: اتفاق است دیگر، می‌افتد(؟!)

13:14 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۳۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافر بری کشور گفت: صدمات حوادث رانندگی در مقایسه با سایر مسائل مانند بیماری های قلبی و موارد مشابه برابری می‌کند و باید رسانه‌ها به این نکات نیز توجه کنند و اگر حمل و نقل را با سایر اتفاقات مقایسه کنیم سهم مرگ و میر در جاده‌ها باز هم کمتر است.

اتفاق است می‌افتد!/ تصادفات جاده2ای اجتناب ناپذیر استاحمدرضا عامری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی در خصوص میزان نظارت بر عملکرد رانندگان خواب‌آلود برای جلوگیری از تصادفات در جاده‌ها گفت: نظارت از سوی شرکت‌های تعاونی صورت می‌گیرد ولی در مجموع حوادث رخ داده درجاده‌های کشور اجتناب ناپذیر است.


وی در ادامه افزود: پیک سفرهای تابستانی و افزایش جا به جایی مسافر در ماه اخیر و همچنین سهم بالای جاده‌ها در جا به جایی مسافران موجب شده در ماه‌های اخیر شاهد حوادث اینچنینی درجاده های کشور باشیم که ما از رخداد چنین حوادث ناگواری ابراز تأسف می‌کنیم ولی با این وجود رسانه‌ها حساسیت اتفاق در جاده‌ها را بیشتر می‌کنند زیرا روزانه 50 نفر در اتفاقات متفاوت در کشور جان خود را از دست می‌دهند و سهم جاده در مقایسه با این اتفاقات بسیار کم است.


وی در ادامه اظهار کرد: صدمات حوادث رانندگی در مقایسه با سایر مسائل مانند بیماری های قلبی و موارد مشابه برابری می‌کند و باید رسانه‌ها به این نکات نیز توجه کنند و اگر حمل و نقل را با سایر اتفاقات مقایسه کنیم سهم مرگ و میر در جاده‌ها باز هم کمتر است.


وی تصریح کرد: سالانه در مسیر جاده های 700 تا 800 میلیون مسافر جا به جا می‌شوند که اتفاقات در این حوزه در مقایسه با سایر حوزه ها چندان قابل ملاحظه نیست ولی به هر صورت این اتفاقات باعث تاسف است.


رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافر بری کشور افزود: نظرات همواره از سوی شرکت اتوبوسرانی صورت می گیرد و حوادثی که در ماه‌های اخیر رخ داده بیشترین متضرر راننده اتوبوس بوده که در این بین هم جان و هم مال خود را از دست داده است زیرا اکثر رانندگان دارای اتوبوس‌های شخصی هستند و هیچ یک راضی به خطر افتادن مال و جان خود نخواهند بود با این وجود این اتفاقات در حوادث جاده ای اجتناب ناپذیر است.


وی در پاسخ به اینکه در چند حادثه اخیر برای راننده اتوبوس هیچ اتفاق نیفتاده، گفت: در اکثر تصادفات جاده ای نیز راننده جان خود را از دست می دهد و سالم ماندن راننده در تصادفات اخیر قیاس مع الفارق است زیرا هیچ فردی تمایلی به نابودی مال و جان خود و دیگران ندارد ولی متاسفانه اتفاق است دیگر می‌افتد.

 
مخاطبان محترم می توانند در ادامه بسته ویژه رادیو 4*24 کانال خبرفوری میزان را در خصوص حوادث سریالی اخیر اتوبوس ها بشنوند

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *