اتحادیه اروپا با قوت از برجام حمایت می‌کند

10:32 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۳۵۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر پشتیبانی کشورهای اروپایی را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد و آن را نمونه‌ای از صبر، پشتکار و دیپلماسی کشورها برای منع اشاعه هسته‌ای دانست.

موگرینیبه گزارش گروه بین‌الملل ، فدریکا موگرینی در پارلمان اروپا ضمن حمایت از تحریم‎های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و تأکید بر راه‌حل‎های دیپلماتیک برای پایان‌دادن به بحران شبه‌جزیره کره افزود: توافق هسته‌ای با ایران به کشورهای جهان نشان داد که با صبر، استقامت، دیپلماسی و خواست سیاسی منع اشاعه هسته‌ای در جهان دست‌یافتنی است.

وی همچنین تأکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان با قوت از برجام حمایت می‌کند و به اجرای کامل این توافق ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بیشترهای صحبت‎های خود را به برنامه هسته‌ای کره‌شمالی و راهکارهای گوناگون کشورهای غربی برای توقف آن اختصاص داد با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای با ایران و برجام اظهار کرد: بار دیگر به صورت ویژه تأکید می‌کنم که چندان تمایلی به شباهت‌سازی موقعیت ایران و کره‌شمالی ندارم.


وی دراین‌باره تصریح کرد: ایران و کره‌شمالی نظام سیاسی متقاوتی دارند، تاریخ کاملا کاملا متفاوتی دارند و این دو کشور تفاوت‎های بسیاری باهم دارند. فکر می‌کنم تشبیه دو کشور نه تنها خدمتی به واقعیت تاریخی نیست بلکه هیچ کمکی به شرایط کنونی در شبه‌جزیره کره هم نمی‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *