سازمان‌های دیده بان حقوق بشر جنایت علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد

5:25 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۲۶۹
دیده‌بان حقوق بشر به تازگی با صدور یک بیانیه، تصویب قعطنامه تحریمی علیه افراد مسئول وضعیت میانمار را خواستار شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل ،سازمان‌های دیده بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل روز سه شنبه انفعال شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند؛ جایی که تاکنون نزدیک به 370 هزار روهینگیایی ناچار به مهاجرت شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوئیس شاربونو» مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص گفت: این یک پاکسازی قومی در مقیاسی وسیع است؛ با این حال شورای امنیت نمی‌تواند درهای خود را باز کرده و دربرابر دوربین‌ها قرار بگیرد (و موضع گیری کند)؟


دیده‌بان حقوق بشر به تازگی با صدور یک بیانیه، تصویب قعطنامه تحریمی علیه افراد مسئول وضعیت میانمار را خواستار شده بود.


شرین تدروس، رئیس دفتر عفو بین‌الملل در سازمان ملل متحد در همین رابطه می‌گوید: بدون یک اعلامیه عمومی از جانب شورای امنیت، پیامی که می‌فرستید بی‌فایده است و آن‌ها به کار خود ادامه خواهند داد.


آشایا کومار، نایب رئیس دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید از آخرین نشست شورای امنیت در خصوص میانمار در ماه گذشته میلادی تاکنون، بیش از 310 هزار مسلمان روهینگیا به واسطه تشدید خشونت‌ها از این کشور گریخته‌اند.


آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد هم هفته گذشته در اقدامی کم‌سابقه و با نوشتن یک نامه به شورای امنیت این سازمان، خواستار ارسال پیام به مقام‌های میانماری برای پایان اینگونه اقدامات شده بود.


سازمان ملل می‌گوید که در هفته‌های اخیر براثر حمله ارتش و بودایی‌های تندرو، دستکم یک هزار تن از اقلیت مسلمان ایالت راخین کشته شده‌اند.


این در شرایطی است که بسیاری دولت‌ها به مانند «آنگ سان سوچی» رئیس دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، تاکنون در این خصوص سکوت اختیار و در بهترین حالت به ابراز نگرانی بسنده کرده‌اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *