دولت لایحه «شورای عالی ایمنی حمل و نقل» را به مجلس ارسال کند/ ضرورت ارتقا سطح ریاست شورا

7:01 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۲۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ایجاد «شورای عالی ایمنی حمل و نقل» احساس می‌شود، گفت: ضرورت دارد دولت به‌ سرعت این لایحه را پس از اصلاح جهت بررسی به مجلس ارسال کند.

دولت هرچه سریعتر «لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل‌و‌نقل» را به مجلس ارسال کند/ تاکید کمیسیون عمران بر ریاست رئیس جمهور بر شورامحمدرضا رضایی‌کوچی نماینده مردم جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به پیگیری بازگشت «لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل» از سوی دولت به مجلس گفت: پس از استرداد این لایحه هنوز به خوبی نمی‌دانیم دولت قرار است چه اصلاحاتی بر روی این لایحه اعمال کند.

وی افزود: بررسی‌های دقیقی از سوی اعضای کمیسیون بر روی «لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل »صورت گرفت و در کمیسیون عنوان شد که باید سطح رئیس این شورا از وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور و یا حداقل در غیاب وی به معاون اول رئیس جمهور، ارتقا یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل عنوان شده بود که ریاست این شورا وزیر راه و شهرسازی است اما ما معتقدم بودیم وزیر راه نمی‌تواند به تنهایی با دستگاه‌هایی چون پلیس، اورژانس و هلال احمر هماهنگی‌های لازم را به دلیل برخی اختیارات قانونی داشته باشد.

رضایی‌کوچی تأکید کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس همواره مصر هستند تا رئیس «شورای عالی ایمنی حمل‌ و‌ نقل» رئیس جمهور و یا اینکه معاون اول رئیس جمهور باشد چرا که وجود سالانه 16 هزار کشته در تصادفات رانندگی می‌تواند مخرب‌تر از هرگونه جنگی تلقی شود و باید این مسئله بیش از پیش مورد اهمیت قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ایجاد «شورای عالی ایمنی حمل و نقل» احساس می‌شود، گفت: ضرورت دارد دولت به‌ سرعت این لایحه را پس از اصلاح جهت بررسی به مجلس ارسال کند.

رضایی‌کوچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در صورت عدم ارائه لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل از سوی دولت به مجلس، کمیسیون برای تهیه طرحی در این زمینه اقدام خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: ما در قالب گزارش تصادفات رانندگی که به‌زودی به صحن علنی ارائه خواهیم کرد به بسیاری از نکات در زمینه خلأ‌های قانونی و همچنین تشکیل شورای عالی حمل و نقل اشاره خواهیم داشت بنابراین این گزارش خود می‌تواند به‌تنهایی طرح جامعی تلقی شود و این بدین منظور است که ما هرجا که احساس کنیم خلاء و قصوری وجود دارد و باید قانون‌گذاری کنیم دست به کار خواهیم شد و پیشنهاداتی به صحن ارائه خواهیم کرد تا این موارد قانونی شود،



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *