دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

15:51 - 20 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۷۹۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
با این برنامه ها استوری های اینستاگرام را روی گوشی ذخیره کنید،۳ دلیل که پاور بانک تبدیل به بمب می‌شود و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش گروه فضای مجازی ،با این برنامه ها استوری های اینستاگرام را روی گوشی ذخیره کنید،۳ دلیل که پاور بانک تبدیل به بمب می‌شود و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

با این برنامه ها استوری های اینستاگرام را روی گوشی ذخیره کنید

مهر:یکی از قابلیت های نسبتا جدید و جذاب اینستاگرام، امکان ارسال داستان یا استوری است که باعث می شود عکس ها و ویدئوهای شما بعد از ۲۴ ساعت نمایش داده شدن برای کاربران حذف شود.

با این حال خیلی ها دوست دارند این عکس ها و فیلم ها را به علت محتوای جذابشان بر روی گوشی ذخیره کنند. بخش استوری اینستاگرام برای پخش ویدئوی زنده هم قابل استفاده است و این ویدئوها تا ۲۴ ساعت بر روی سرورهای اینستاگرام ذخیره شده و قابل مشاهده هستند.

ساخت بومرنگ یا فایلهای Gif تکرار شونده از عکس ها هم استوری را به یکی از بخش های جذاب شبکه به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام مبدل کرده است. البته این روزها فیس بوک مالک اینستاگرام هم دارای بخش استوری است.

به تازگی برنامه های خاصی برای iOS و اندروید عرضه شده که با نصب آنها می توانید استوری های اینستاگرام را بر روی گوشی خود و در پوشه عکس ها ذخیره کنید.

کاربران iOS می توانند برنامه IG Live را بر روی گوشی های خود نصب کنند. این برنامه یافتن حساب های کاربری محبوب شما و مشاهده استوری های آنها را ممکن می کند. کاربران در محیط این برنامه می توانند اسامی کاربری را جستجو کرده و از استوری های تازه آنها مطلع شوند. سپس تنها کافیست عکس یا ویدئوی مورد نظر انتخاب شده و گزینه ذخیره سازی انتخاب شود.

اما کاربران گوشی های اندرویدی هم می توانند برنامه Story Saver را بارگذاری و نصب کنند. با باز کردن این برنامه ابتدا باید وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و در صفحه اصلی آن تمامی استوری های کاربرانی که تعقیبشان می کنید را مشاهده خواهید کرد. البته جستجو برای یافتن حساب های کاربری دیگر نیز ممکن است. سپس عکس یا ویدئوی مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه ذخیره یا Save را انتخاب می کنید. محتوای منتخب در پوشه StorySaver ذخیره می شود.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور


۳ دلیل که پاور بانک تبدیل به بمب می‌شود

تسنیم: برای محصولاتی که به لحاظ روشن شدن به شدت نیازمند باتری هستند، اطمینان داشتن وسیله‌هایی که قرار است با آن، وسیله الکترکی‌تان را شارژ کنید، بسیار حائز اهمیت است. امروزه برای اینکه به راحتی بتوانید گوشی، تبلت و دیگر وسایل الکتریکی کوچک‌تان را به راحتی شارژ کنید، پاوربانک‌هایی به همین منظور وارد بازار شده‌اند که کار را برای شارژکردن گوشی‌ها به خصوص در سفرها راحت کرده‌اند. این پاور بانک‌های ارائه شده در بازار با قدرت‌ها و توان شارژ متفاوت موجود هستند. برخی از نمونه‌ها شاید بتوانند بیش از 3 بار گوشی‌تان را شارژ کنند. اما مسئله بسیار مهم درباره پاور بانک‌ها ایمنی‌شان در هنگام استفاده از آنها است. از آنجایی که این پاور بانک‌ها مخزنی برای شارژ وسایل الکتریکی شما هستند، امکان آتش گرفتن و منفجر شدن آنها، وجود دارد. با این حال صرف نظر از کیفیت پاور بانک هنگام تولید، یک سری عوامل بیرونی و درونی وجود دارد که ممکن است باعث منفجر شدن آنها شود. تعداد زیادی از این موارد در چند سال اخیر گزارش شده است. ما در این مطلب به چند عاملی که به طور بالقوه باعث آتش سوزی و انفجار پاور بانک‌ها می‌شوند، می‌پردازیم.

1. کیفیت ضعیف پاور بانک‌ها

کیفیت باتری پاور بانک‌ها برای عملکرد کلی آنها بسیار حیاتی است. کیفیت پایین باتری‌ها می‌تواند عاملی باشد تا پاور بانک ها منفجر شوند. بیشتر هزینه‌ای که برای ساختن پاور بانک‌ها می‌کنند، روی باتری آنها متمرکز می‌شود. اکثر شرکت‌ها از باتری‌های لیتیوم یون و باتری‌های لیتیوم پلیمر برای ساخت پاور بانک‌های خود استفاده می‌کنند. در این بین برخی از شرکت‌ها برای اینکه هزینه‌ها را پایین بیاورند، از باتری‌های لیتیوم یون که ارزان‌تر هستند، استفاده می‌کنند. استفاده از این نوع باتری‌ها می‌تواند خطر بسیار بزرگی برای ایمنی آنها ایجاد کند. دیده شده است که برخی از شرکت‌های کوچک از باتری‌های بازیافتی برای ساخت پاور بانک بهره می‌برند. همین امر باعث می‌شود اینگونه شرکت‌ها پاوربانک‌ها را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر در اختیار مشتریان قرار دهند و از آنجایی که پاور بانک‌های استاندارد در شرایط اصولی تهیه می‌شوند به ناچار هزینه بیشتری برای ساخت‌شان می‌کنند و از این رو این نوع پاور بانک‌ها، از نوع غیر استانداردشان گرانتر هستند. توجه داشته باشید که پاور بانک‌های ارزانتر ایمنی بسیار کمتری نسبت به انواع استاندارد و گران قیمت را دارند.

2. طراحی مدار ناکار آمد

یکی دیگر از جنبه‌ها، که به طور جدی می‌تواند منجر به انفجار پاور بانک‌ها شود، طراحی غیر اصولی و ناکارآمد مدار این باتری‌ها است. همانطور که می‌دانید طراحی مدار می‌تواند بسیاری از عناصر مربوط به عملکرد پاور بانک را تحت تاثیر خود قرار دهد. یک طراحی مدار خوب و اصولی می‌تواند محافظت از مدار را تضمین کند و چنین تضمینی برای ایمن کار کردن پاور بانک‌های مجهز است، لازم است. از جمله اقدامات احتیاطی در رابطه با طراحی یک مدار خوب از قرار زیر است:

ولتاژ بالا، در نظر گرفتن اتصال کوتاه و نوسانات دمایی است. اگر طراحی مدار با استانداردهای ایمنی باتری مطابقت نداشته باشد. خطر انفجار و آتش گرفتن پاور بانک‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

3. استفاده نادرست و نامناسب

استفاده نادرست از باتری نیز می‌تواند جزء عواملی باشد که به منفجر شدن پاور بانک بیانجامد. استفاده نادرست از باتری یعنی که آنها را در محیط نا امن مثل دمای و یا رطوبت بالا قرار داده باشید. بسیاری از مردم سعی می‌کنند که پاور بانک‌ها را در محیط نامناسب قرار ندهند، چون کم و بیش از خطرهای احتمالی باخبرند. اما گاها پیش می‌آید که روی پاور بانک‌ها آب ریخته شود و یا ناخواسته در محیط گرم رها شود که اینگونه سهل انگاری‌ها ممکن است به یک فاجعه ختم شود. یکی دیگر از مواردی که ممکن است به ندرت پیش بیاید بازی کردن با پاور بانک‌ها در هنگام شارژ کردن آنها است. به هیچ وجه با پاور بانکی که کاملا شارژ شده است، بازی نکنید.

اگر قصد پاک و تمیز کردن پاور بانک‌ها را دارید، سعی کنید زمانی این کار را انجام دهید که شارژشان کاملا خالی شده باشد. پس از اینکه از خالی بودن شارژ پاور بانک مطمئن شدید، آن را با یک دستمال کاملا خشک پاک کنید. برای پاک کردن پاور بانک به هیچ عنوان از مایعات استفاده نکنید. استفاده از دستمال مرطوب نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. یکی دیگر از نکاتی که نباید آن را نادیده گرفت، این است که برخی افراد در هنگام شارژ کردن گوشی با پاور بانک، سیم‌های متصل به آن را بیش از حد دستکاری می‌کنند. این کار زمانی که پاور بانک از ویژگی‌های خوب حفاظتی برخوردار نباشد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

پدیده انفجار پاور بانک می‌تواند بسیار خطرناک باشد و به حوادث ناگواری منجر شود. شما می‌توانید با پیروی از یکسری اصول تهدیدات حاصل از انفجار پاور بانک‌ها را کاهش دهید. قبل از خرید پاور بانک سعی کنید مواردی چون: طراحی مدار مناسب، اطمینان از کیفیت باتری را، در نظر داشته باشید. همچنین از استفاده بیش از حد و خارج از توان پاور بانک‌ها جدا خوداری کنید. قرار ندادن پاور بانک‌ها در محیط گرم و داری رطوبت زیاد هم خطر ناشی از انفجار را کاهش می‌دهد و هم می‌تواند عمر مفید آن را فزایش دهد. خراشیده شدن پاور بانک‌ها با هر وسیله نوک تیز نیز می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را رقم بزند.

توجه داشته باشید، دلایل زیادی وجود دارد که باعث شود یک پاور بانک منفجر شود اما مهمترین عامل خطای خود کاربر است. به طور کلی، پاور بانک‌ها در حالت عادی منفجر نمی‌شوند. اما هنگامی که آن را در معرض دمای بالا یا ولتاژ اشتباه قرار بگیرند، احتمال انفجارشان بالا می‌رود. با ذکر این نکات در صورت امکان پس از خرید پاور بانک‌های ارزان قیمت آن‌ها درون جیب خود قرار ندهید. این کار ممکن است سلامتی شما را تهدید کند. کیف شما می‌تواند بهترین گزینه برای حمل پاور بانک باشد.

ویژگی‌های یک پاور بانک خوب

یک پاور بانک خوب و استاندارد باید مدار خود را به خوبی عایق بندی کرده باشد. تا به آسانی اتصال کوتاه نکند. اتصال کوتاه می‌تواند مقدار قابل توجه‌ای از نیروی باتری را درکسری از ثانیه خارج کند. این دشارژ شدن می‌تواند خطر آفرین باشد. یکی دیگر از مزایای پاوربانک استاندارد این است که نوعی سیستم اتومات داخلی داشته باشد، تا وقتی که دمای آن به طور ناخواسته به حد بحرانی بالا رفت، بتواند به صورت خودکار خاموش شود تا از بروز هر گونه مشکل و انفجاری پیشگیری کرده باشد. چنین سیستمی برای هر پاور بانکی لازم و حیاتی است. برای ساخت یک پاور بانک خوب علاوه بر قیمت مناسب، باید تمام نکات ایمنی آن رعایت شده باشد. تا جایی که امکان دارد، از جنس‌های بی‌هویت و ارزان خریداری نکنید. ممکن است پول کافی برای خرید یک جنس مرغوب را نداشته باشید، اما صدماتی که جنس‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت ممکن است به شما و لوازم‌تان وارد کنند در پاره‌ای از مواقع جبران ناپذیر خواهد بود.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

 

آموزش تامین امنیت ۱۰۰ درصدی تلگرام شما

شهر آی تی:با توجه به استفاده حداکثری کاربران ایرانی از برنامه پیام‌رسان تلگرام در بسیاری از گفت‌وگوها و حتی موارد شخصی، شاید ضرورت ایمن‌سازی این برنامه از سایر برنامه‌ها بیشتر باشد. به همین دلیل راه‌هایی مانند استفاده از رمزگذاری، گفت‌وگوی مخفی و یا تایید دومرحله‌ای توصیه می‌شود…

با وجود ادعای توسعه‌دهندگان تلگرام مبنی بر امنیت و رمزگذاری کامل ارتباطات، داشتن آگاهی از روش‌های افزایش میزان امنیت هنگام استفاده از آن و دانستن تمامی امکانات امنیتی و روش‌های حفظ حریم خصوصی مسئله‌ای است که نه تنها در این ابزار بلکه در هر ابزار دیگری امری مهم و قابل توجه است.

تلگرام نرم‌افزاری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است که به دلیل امنیت و امکانات بالای خود، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. افزایش امنیت تلگرام با روش‌های متعددی قابل انجام است. ممکن است بپرسید امنیت تلگرام چقدر است و یا چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم.

اپلیکیشن تلگرام چت را به دو روش متفاوت ارائه کرده است. در روش استاندارد، با کلیک روی هر کاربر صفحه چت را باز کرده و می‌توانیم پیام خود را ارسال کنیم. در روش گفت‌وگوی مخفی (secret chat)، امتیازی فراهم است که امکان چت کردن به صورتMulti-Platform را محیا کرده؛ بدین ترتیب برای داشتن یک گفت‌وگوی کدشده یا رمزگذاری‌شده باید از گزینه گفت‌وگوی مخفی استفاده کرد.

امکان هک تلگرام و تلاش برای مقابله

با وجود پیام‌رسانی مانند تلگرام که در ایران تقریبا تمامی اطلاعات گفت‌وگوی کاربران را دربر می‌گیرد، شایعاتی در مورد هک شدن اکانت تلگرام و در دست افتادن تمامی اطلاعات اکانت و گوشی در اختیار هکر پخش می‌شود. این موضوع می‌تواند دلیل خوبی باشد تا از چند ترفند جزئی و کاربردی استفاده کرد تا حتی در صورت صحت این شایعات، از هک شدن تلگرام به واسطه هکرها جلوگیری شود.

روش اول جهت افزایش امنیت تلگرام، رمزگذاری روی تلگرام است. برای این کار لازم است ابتدا وارد تلگرام شوید و به قسمت تنظیمات(setting) بروید. سپس گزینه privacy and security را انتخاب و پس از آن گزینه passcode lock را انتخاب کنید. در این مرحله باید رمز مورد نظر خود را وارد کرده و عملیات رمزگذاری در این مرحله به پایان رسیده و در قسمت بالا آیکون قفل باز ظاهر شده است.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

البته این امکان وجود دارد که هنگام خروج فراموش کنید روی قفل کلیک کنید که اگر بخواهید به صورت اتوماتیک این کار انجام شود، باید در قسمت password lock گزینه Auto lock را انتخاب و مقدار آن را به زمان دلخواه خود تغییر دهید تا در زمان تنظیم‌شده، به طور اتوماتیک تلگرام قفل شود. برای امنیت بیشتر بهتر است از رمز عبور ترکیبی از حروف، ارقام و علایم استفاده شود.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

قسمت Passcode Lock دارای یکسری تنظیمات است. گزینهPasscode Lock که با آن می‌توانید قابلیت رمزگذاری روی تلگرام را فعال یا غیرفعال کنید. از گزینه change passcode می‌توانید برای تغییر رمز عبور استفاده کنید. گزینه Auto lock نیز برای تغییر زمان قفل خودکار برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

روش دوم افزایش امنیت تلگرام، تایید دومرحله‌ای یا two-step verification است. برای این کار ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید، سپس به قسمت تنظیمات (setting) و پس از آن بخش privacy and security بروید، گزینه two-step verification را انتخاب کرده و روی گزینه set additional password کلیک کنید.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

در این قسمت ایمیل و پسورد خود را با دقت وارد کنید. زیرا این پسود در آینده مورد نیاز شما خواهد بود. پس از وارد کردن پسورد و ایمیل با این پیغام روبرو می‌شوید که باید ایمیل خودتان را چک کنید.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

امکان افزوده شدن به گروه‌ها

به طور پیش‌فرض تنظیمات تلگرام به صورتی است که دیگران در صورت دسترسی به شماره تماس و مشخصات کاربر می‌توانند او را به هر گروه تشکیل‌شده در فضای تلگرام بیفزایند. این امر ممکن است مسائل و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورد و موجب ایجاد مزاحمت برای آنان شود. اما این امکان برای کاربر وجود دارد که این وضعیت را محدود کرده و اجازه افزوده شدن به گروه‌های ایجادشده توسط افراد ناشناس را ندهد.

در بخش تنظیمات اضافه شدن به گروه‌ها، گزینه Every body(حالت پیش‌فرض) امکان افزودن فرد به گروه‌ها را به همگان می‌دهد. با انتخاب گزینه My Contacts تنها افرادی که لیست در دفترچه تلفن کاربر هستند، این امکان را خواهند داشت. همچنین مشابه تنظیمات مربوط به مشاهده وضعیت فعالیت، یا استفاده از افزودن استثناها در قسمت Add Exceptions امکان اضافه شدن به گروه‌ها را می‌توان محدودتر کرد.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

همچنین با انتخابAdd Users در مقابل گزینه Always Allowمی‌توان به افراد خاصی امکان افزودن کاربر به گروه‌ها را بدهیم و گزینه Never Allow این امکان را می‌دهد که از برخی افراد موجود در لیست تماس قابلیت اضافه کردن کاربر در گروه‌های مختلف را سلب کنیم.

 نحوه ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

گویا آی تی: یکی از قابلیت های موجود در تلگرام برای افزایش امنیت و حریم شخصی، قفل این اپ با استفاده از اثر انگشت است. این قابلیت، که هم در اندروید و هم در آیفون قابل اجرا است، را می توانید به ترتیب زیر فعال کنید:

۱- ابتدا بایستی تلگرام گوشی خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.
۲- سپس به بخش تنظیمات تلگرام رجوع کرده و روی گزینه ی Privacy and Security تپ کنید.
۳- در مرحله ی بعد در بخش Security گزینه ی Passcode Lock انتخاب و سپس فعال کنید.
۴- در این قسمت از شما یک رمز عبور خواسته می شود. رمز عبور را وارد کنید.
۵- در مرحله ی بعد، گزینه ی Unlock with Fingerprint (یعنی باز کردن قفل با اثر انگشت) را فعال نمایید. آپشن دیگری که در این مرحله وجود دارد تعیین زمان قفل شدن اپلیکیشن تلگرام است.
با طی کردن مراحل بالا، علاوه بر رمز عبور می توانید با استفاده از اثر انگشت تلگرام را باز کنید. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از اثر انگشت بایستی حتماً استفاده از این حسگر را در گوشی هوشمند خود، فعال کرده باشید.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

 

مراقب درایوهای نوری تقلبی ایسوس در بازار باشید!

کلیک: بازار سخت افزار این روزها به دلیل حضور گسترده برندهای ناشناخته و محصولات بی کیفیت، ورود بسیار زیاد کالای قاچاق و خرید پایین مردم حال خوبی ندارد اما در این میان برندهای معروفی چون ایسوس که به سبب اعتماد و برند شناخته شده با محصولات با کیفیت فروش خوبی را به خود اختصاص داده‌اند، توسط برخی از افراد کلاهبردار مورد سودجویی قرار گرفته‌اند. یکی از جدیدترین تقلب‌های بازار، فروش ODD یا درایوهای نوری تقلبی ایسوس از سوی فروشندگان و افراد سودجو است. در واقع برخی از افراد سودجو در بازار سخت افزار با چاپ و تولید بسته بندی درایورهای نوری تقلبی ایسوس، استفاده از درایورهای نوری برندهای متفرقه و دست دوم با ظاهر ایسوس و بسته بندی و عرضه آن با گارانتی‌های متفرقه در حال کلاهبرداری از مردم هستند.

تیم کلیک بعد از مشکوک شدن به بسته بندی‌های جدید دی وی دی رایترهای ایسوس، یک دستگاه دی وی دی رایتر از درایوهای نوری تقلبی ایسوس ساخت ایران توسط کارگر ایرانی را تهیه کرده است تا به تفاوت‌های نسخه اصلی و تقلبی درایورهای نوری ایسوس نگاهی داشته باشد. لازم به ذکر است که این گزارش و تمامی تصاویر آن به صورت اختصاصی و برای اولین بار در سایت کلیک منتشر شده است.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

درایوهای نوری تقلبی ایسوس

تصویر بالا مربوط به نمای روبرویی جعبه درایوهای نوری تقلبی ایسوس است که بر خلاف کالای اصلی به زبان چینی چاپ شده است.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

تصویر بالا بخش پشتی جعبه درایوهای نوری تقلبی ایسوس را نشان می‌دهد که با بر خلاف بسته بندی اصلی با زبان چینی چاپ شده است.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

عکس بالا پنل اصلی درایوهای نوری تقلبی ایسوس را نشان می‌دهد که شباهت بسیار زیادی به دی وی دی رایتر اصلی ایسوس دارد.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

بر اساس تصویر بالا، فریم پشتی و کانکتورهای درایوهای نوری تقلبی ایسوس با لبه‌ای اضافه پوشیده شده است در حالی که در نسخه اصلی هیچ پوشش اضافه‌ای وجود ندارد.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

تصویر بالا بخش اضافه استفاده شده برای پر کردن فضای خالی در درایوهای نوری تقلبی ایسوس را نشان می‌دهد.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

بر اساس این تصویر، در صورت برداشتن بخش اضافه درایوهای نوری تقلبی ایسوس، ظاهر دی وی دی رایتر با نسخه اصلی متفاوت است.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

در تصویر فوق سخت افزار داخلی درایوهای نوری تقلبی ایسوس را مشاهده می کنید.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

تصویر بالا مقدار زیادی از گرد و خاک را در درایوهای نوری تقلبی ایسوس نشان می‌دهد که نشان از استوک بودن قطعه و دست دوم بودن آن است.

دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

نمای پشتی کاکتور و قاب پشتی درایور اصلی ایسوس در مقایسه با نسخه تقلبی تفاوت‌های زیادی دارد.

چگونه کلای تقلبی را از اصلی بشناسیم؟

برای شناخت درایوهای نوری تقلبی ایسوس و تجهیزات سخت افزاری چند نکته کلیدی به شرح زیر وجود دارد:

۱- اگر قصد دارید تا کالایی را بخرید ابتدا نمونه بسته بندی آن را در اینترنت مشاهده کنید؛ البته شاید این نکته راهکار خوبی نباشد اما از آنجایی که بیشتر محصولات سخت افزاری با بسته بندی یکسان به بازار ایران عرضه می‌شوند، این مورد می‌تواند از خرید کالاهای تقلبی و بی کیفیت که بسته بندی آن در ایران تولید و توسط سودجویان در حال فروش است، جلوگیری کند.


۲- گارانتی یکی از مهمترین مسائل در تشخیص کالای اصلی از تقلبی است که متاسفانه در ایران از سوی کاربران به آن توجه خاصی نمی‌شود، در حالی که خریدار ابتدا گارانتی اصلی محصولات را باید شناسایی کند. در واقع گارانتی اصلی محصولات سخت افزاری ایسوس در بازار شرکت‌های تابا، لایفبرد، سازگار و ویستا است و گارانتی‌های متفرقه نشان@دهنده محصولات تقلبی است.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

۳- طبق تصاویر بالا، اگر به بسته بندی یا گارانتی کالایی مشکوک نشدید، راه حلی ساده از طریق بخش نرم افزاری وجود دارد. ابتدا با رفتن به گزینه Properties درایور نوری مورد نظرتان، شاهد یک نام هستید که برای این درایور تقلبی از سوی تغییر دهنده بخش نرم افزاری این نام در نظر گرفته شده است، اما با ورود و کلیک بر روی درایور، وارد صفحه‌ای می‌شوید که حاکی از تقلبی بودن درایور است چرا که نام اصلی دی وی دی رایتر که به هیچ وجه تغییر نمی‌کند، ATAPI است.

در تصویر بعد به عنوان کالای اصلی ایسوس این نام مطابق با نام اولیه درایو نوری است. همچنین کالاهای اصلی ایسوس همواره ریجن ثبت شده‌ای دارند و کالاهای عرضه شده در ایران مربوط به اروپا یا خاورمیانه هستند، اما در آخرین تصویر از سمت چپ، منطقه و ریجن محصول تقلبی ثبت نشده است.

 دو برنامه IOS و اندروید برای ذخیره استوری‌ها اینستاگرام بر روی گوشی/عمده دلایل انفجار پاور بانک ها/امنیت تلگرام خود را ۱۰۰ درصد کنید/ نحوه‌ی قفل تلگرام با استفاده از اثر انگشت و رمز عبور

۴- اگر با تجهیزات سخت افزاری آشنایی داشته باشید، می‌توانید محصول اصلی ایسوس با کالاهای تقلبی را از نظر سخت افزاری و ظاهر فیزیکی به راحتی شناسایی کنید. کالای اصلی ایسوس در بخش پشتی و کانکتورها بخشی از فضا خالی و قاب پشتی با اسکلت یکپارچه مشکی رنگ پوشیده شده اما در محصول تقلبی تمامی این فضا لبه تا لبه با قاب سفید رنگی پر شده است. همچنین بعد از باز کردن محصول اصلی ایسوس، دستگاه گرد و خاک ندارد و کاملا تمیز است، اما در محصول تقلبی میزان قابل توجهی از گرد و خاک قرار دارد که یک راه حل اساسی برای آن، شناخت محصولات تقلبی یا دست دوم برندهای دیگر مانند لایتون و اچ پی در ظاهری از ایسوس برای فروش و کلاهبرداری از مردم در بازار است.

یکی از فروشندگان درایوهای نوری تقلبی ایسوس در یکی از مراکز بزرگ و معتبر سخت افزار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کلیک با اشاره به تولید انبوه این قطعات توسط کارگر ایرانی در کارگاه‌هایی خارج از شهر تهران گفت: درایوهای نوری اصلی ایسوس ۵۹ هزار تومان قیمت دارند و کالای تقلبی با جعبه‌ای نسبتا مشابه ۵۶ هزار تومان است اما کالای تقلبی، واقعا ایسوس نیست و سخت افزار آن مربوط به دی وی دی رایترهای دست دوم و ظاهر پنل جلویی کاملا مشابه اما ظاهر پنل پشتی متفاوت است که در کارگاهی خارج از شهر تهران ساخته می‌شود. همچنین چاپخانه‌ای به صورت مداوم در حال تولید بسته بندی دی وی دی رایتر است تا بتواند در برابر میزان تقاضا پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: مشتری هنگام خرید متوجه تقلبی یا اصل بودن نمی‌شود و تنها به نام ایسوس و جعبه سالم اعتماد می‌کند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از فروشندگان که نماینده ایسوس نیستند به سراغ این دسته از محصولات بروند، چرا که سود فروش آن‌ها بالاتر است؛ برای مثال فردی برای ما پاور ایسوس می‌آورد که تولید قزوین است، اما اصلا ایسوس پاور تولید نمی‌کند! مشتری که برای خرید پاور به ما مراجعه می‌کند ما پاور را به او پیشنهاد می‌دهیم و حتی با اینکه می‌گوییم گارانتی هم ندارد به دلیل اعتماد به کیفیت برند ایسوس پاور را با قیمت بالایی از ۸۰ تا ۲۳۰ هزار تومان خریداری می‌کند؛ این در حالی است که همان پاور ۲۳۰ هزار تومانی با نام ایسوس قدرت یک پاور ۷۰ هزار تومانی گرین را هم ندارد.

فروشنده حوزه سخت افزار با بیان اینکه بازار سخت افزار وضعیت بدی دارد، گفت: مشتری‌ها نسبت به چند سال گذشته کمتر شده‌اند و مردم دنبال کالاهای ارزان قیمت هستند. اگر کسی قصد خرید دارد بهتر است با پیش زمینه وارد فروشگاه شود، چون سود بالا از فروش برخی از فروشندگان را وسوسه می‌کند تا کالاهایی با سود بالا یا مشابه اصلی را به مشتریان بفروشند.

در نهایت باید تاکید کنیم که اتحادیه صنف فناوران رایانه به عنوان مسئول این حوزه با اطلاع رسانی به مردم می‌تواند از بالا رفتن حجم خرید کالای تقلبی و دست دوم به جای اصلی در بازار و فروش محصولات تقلبی به صورت کوچک و بزرگ جلوگیری کند. همچنین از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی و سازمان مبارزه با ارز و قاچاق کالا انتظار می‌رود تا برای کاهش حجم قاچاق محصولات بازار آی تی و عدم ورود محصولات بی کیفیت به بازار به منظور ساماندهی بازار محصولات آی تی در ایران به دنبال راهکارهای موقت و دائم باشند تا بازار سخت افزار ایران بعد از چند سال به دلیل قاچاق بی رویه، محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت متعدد و تقلب‌های افراد سودجو برای فروش محصولات تقلبی بتواند از کما خارج شود.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *