قیمت نفت از مرز 54 دلار عبور کرد

15:49 - 20 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۶۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت نفت در بازار لندن برای تحویل در ماه نوامبر امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۵۴ دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از روتیرز، پس از آنکه وزیر انرژی عربستان تمدید مجدد توافق کاهش تولید را با همتایان ونزوئلایی و قزاق خود مطرح کرد، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با افزایش همراه بود.

انتشار خبرهایی از مذاکرات بر سر تمدید توافق کاهش تولید موجب شد تا فشارهای کاهشی ناشی از تبعات طوفان ایرما اندکی خنثی شود. تحلیلگران نگران اند که تقاضا برای انرژی در آمریکا در نتیجه طوفان ایرما کاهش یابد.

این طوفان سهمگین موجب قطع برق حدود 4 میلیون خانه و مرکز تجاری در فلوریدا شده است. پیش بینی شده که تا اواخر امروز از شدت طوفان در شمال فلوریدا یا جنوب جورجیا کاسته شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر امروز با 39 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 47 دلار و 87 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در روز جمعه 3.3 درصد افت کرده بود.

قیمت نفت برنت در بازار لندن برای تحویل در ماه نوامبر نیز امروز با 22 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 54 دلار رسید. نفت برنت در جلسه گذشته 1.3 درصد افت کرده بود.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی میتسو بیشی یو اف جی در توکیو گفت: «بازار نفت به مذاکرات وزیر انرژی عربستان واکنش نشان داده است... کاهش ظرفیت پالایش نفت در آمریکا نیز از طریق افزایش ظرفیت پالایشگاهی در دیگر کشورها جبران شده، از این رو، نگرانی ها در مورد کاهش قابل توجه تقاضا برای نفت در حال مرتفع شدن است.»

طوفان هاروی که دو هفته پیش سواحل آمریکا در خلیج مکزیک را در نوردید، موجب شد تا نرخ استفاده از پالایشگاه های آمریکا به پایین ترین رقم در 7 سال گذشته رسید، اما آسیب چندان گسترده ای به تاسیسات تولید نفت در خلیج مکزیک وارد نکرد. برخی واحدها اکنون در حال از سرگیری فعالیت خود هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *