رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نه اجازه می‌دهیم و نه به مصلحت ماست که از سایت‌های نظامی ما بازدید کنند

11:53 - 19 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۷۷۶
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: قطعا نه اجازه می‌دهیم و نه به مصلحت ماست و نه امنیت ما اقتضا می‌کند که اجازه بازدید از اماکن نظامی مان را به دیگر کشور‌ها بدهیم.
ابراهیمی حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره طرح مباحثی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران، بیان کرد: این مسئله از دو رویکرد قابل بررسی است، یکی اینکه عرف بین‌المللی هیچگاه اجازه نمی‌دهد که کشور دیگری به مسائل امنیتی یک کشور ورود کند.

وی ادامه داد: مسائل نظامی، امنیتی و دفاعی جزو اسرار هر کشور هستند لذا هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد ابعاد نظامیش توسط کشور دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: دوم اینکه، نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان سرسختی دارد و به همین خاطر باید برای حفظ امنیت تلاش زیادی داشته باشد. ایران کشور مستقل و با هویتی است که هیچگاه اجازه نمی‌دهدکسانی بخواهند از محیط‌های نظامی آن بازرسی کنند.

حجت‌الاسلام‌ابراهیمی تاکید کرد: ما نباید به این دشمنان هیچ اعتمادی داشته باشیم چراکه از همان رخنه‌هایی که در بازدید‌ها پیدا می‌کنند، بعد‌ها می‌توانند نفوذ کنند. به همین دلیل قطعا نه اجازه می‌دهیم و نه به مصلحت ماست و نه امنیت ما اقتضا می‌کند که اجازه بازدید از اماکن نظامی مان را به دیگر کشور‌ها بدهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در هیچ کجای برجام گفته نشده که از سایت‌های نظامی ایران بازدید داشته باشند بنابراین نه آن‌ها حقی دارند و نه ما چنین حقی را به آن‌ها می‌دهیم. بازرسی از سایت‌های نظامی ایران غیرممکن است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *