دومین قسمت "میراث آلبرتا" از شبکه افق پخش می شود

10:59 - 16 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۶۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دومین قسمت مستند "میراث آلبرتا" با موضوع علت یابی مهاجرت دائمی و طولانی مدت نخبگان به کشورهای غربیپنجشنبه این هفته از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، دومین قسمت مستند «میراث آلبرتا» درباره زندگی و تحصیل دانشجویان ایرانی در سه کشور اروپایی یعنی فرانسه، سوئیس و آلمان است.

در این قسمت از طریق نمایش همزمان زندگی و تحصیل با کیفیت دانشجویان در این قاره و به تصویر کشیدن رغبت بسیاری از آنان برای بازگشت به ایران، حقیقت ماجرای فرار مغزها و مهاجرت نخبگان مورد بررسی و نقد قرار می گیرد.

دومین قسمت

واقعیتی که با آن روبرو هستیم این است که بیشتر نخبگانی که از دانشگاه های ایران و برای تکمیل تحصیلات به خارج از کشور و عمدتا آمریکا و اروپا مهاجرت می کنند تصمیم می گیرند که بر خلاف اراده قبلی خود، در همان کشورها به زندگی ادامه دهند و همانجا به کار و زندگی مشغول شوند به همین دلیل ضروری است که دلایل این اقدام را از زبان خودشان بشنویم.

حسین شمقدری کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد و محمد حسن مددی نیز تهیه کننده آن است.

از جمله عوامل ساخت این مستند می توان به محسن اخوان فر به عنوان تصویربردار، علیرضا کهن دیری در مقام آهنگساز و حسن ناظمی و سید مجتی حسینی به عنوان محقق و پژوهشگر اشاره کرد.

دومین قسمت مستند «میراث آلبرتا» پنجشنبه 16 شهریور ساعت 19:00 و تکرار آن ساعت 14:30 روز جمعه از شبکه افق پخش خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *