حمله هیدروژنی کره شمالی به سئول چه تعداد کشته برجا خواهد گذاشت؟

12:16 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۳۸۵
روزنامه تلگراف در مطلبی به بررسی پیامد‌های حمله احتمالی هسته‌ای کره شمالی علیه کره جنوبی پرداخت.
حمله هیدروژنی کره شمالی به سئول چه تعداد کشته برجا خواهد گذاشت؟به گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از تلگراف، این روزنامه با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پیش‌بینی کارشناسان نشان می‌دهد در صورتی که کره شمالی با یک سلاح اتمی (با قدرت تخریبی معادل بمب هیدروژنی اخیراً آزمایش‌شده خود) سئول، پایتخت کره جنوبی، را هدف قرار دهد، حدود ۲ میلیون نفر از ساکنان این شهر جان خود را از دست خواهند داد.

با افزایش آزمایش سلاح‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی، واشنگتن و سئول نیز چندین آزمایش شبیه‌سازی شده را برای تخمین پیامد‌های حمله احتمالی پیونگ‌یانگ علیه کره جنوبی انجام داده‌اند.
 
وزارت دفاع آمریکا سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی ۸ سال پیش از نخستین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، انفجار شبیه‌سازی شده‌ای را در پایگاه نظامی خود در «یونگ سان» کره جنوبی انجام داد.
 
این انفجار دارای قدرت تخریبی معادل ۱۵ کیلوتُن کلاهک هسته‌ای بود. بمبی که آمریکا اوت ۱۹۴۵ علیه هیروشیما به کار برد نیز دارای همین میزان قدرت تخریب بود و باعث کشته شدن حدود ۱۳۵ هزار نفر شد.

مقامات کره جنوبی می‌گویند در صورت حمله اتمی کره شمالی به سئول، همه ساختمان‌ها تا شعاع چند صد متری محل فرود بمب تخریب و همه افرادی که در فاصله حدودا ۲ کیلومتری این محل حضور داشته باشند بلافاصله دچار سوختگی درجه ۳ خواهند شد. براساس این برآورد، حدود ۶۲۰ هزار نفر در همان لحظه اول در این حمله کشته خواهند شد. شماری از مردم نیز پس از چندین هفته یا چندین ماه به دلیل آنکه در معرض کامل پرتو‌های رادیواکتیو قرار گرفته‌اند، جان خود را از دست خواهند داد.

کارشناسان کره جنوبی شدت انفجار بمبی را که کره شمالی بامداد یکشنبه (۱۲ شهریور) در ۴ هزار فوت زیر زمین آزمایش کرد، ۵۰ کیلوتُن تخمین زده‌اند. براساس گزارش «چوسان ایبو»، یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های چاپ کره جنوبی، انفجاری با این شدت در سئول حدود ۲ میلیون نفر تلفات برجای خواهد گذاشت.
 
امواج الکترومغناطیس نیز باعث از کار افتادن همه وسایل الکترونیک در این شهر خواهد شد. به نوشته این روزنامه، مقامات کره جنوبی پیوسته تلاش می‌کنند قدرت سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی را کمتر از میزان واقعی آن‌ها نشان دهند. این در حالی است که آمریکا، چین و ژاپن همگی اذعان کرده‌اند شدت انفجار اتمی روز یک‌شنبه کره شمالی بیش از ۵۰ کیلوتُن بوده است و برخی حتی شدت این انفجار را یکصد کیلوتُن تخمین زده‌اند.


 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *