نقشه راه کی‌روش و شاگردانش برای مقتدرانه‌ترین صعود تیم ملی ایران به جام جهانی

9:00 - 17 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۳۸۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مقتدرانه ترین صعود ایران به رقابت‌های جام جهانی در این دوره از رقابت‌ها و با ثبت رکوردهایی جدید رقم خورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی فوتبال ایران در جام‌های جهانی 1978، 1998، 2006 و 2014 حضور داشته است اما صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های جام جهانی 2018 مقتدرانه‌ترین صعود در همه ادواری است که به رقابت‌های مختلف جام جهانی راه پیدا کرده است.

تیم ملی ایران در دو مرحله رقابت‌های مقدماتی جام جهانی1024 دقیقه  گلی از حریفان نخورد و رکورد شکست ناپذیری اخیر این تیم مقابل تیم‌های آسیایی همچنان باقی مانده است.

شاگردان کی‌روش در نخستین گام در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در گروه A آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی قطر رفتند که توانستند در یک بازی پرحاشیه با نتیجه 2 بر صفر در حضور 90 هزار تماشاگر ایرانی تیم حریف را که از حضور در گروه ایران ابراز خوشحالی کرده و این گروه را راهی آسان‌تر نسبت به گروه B جام جهانی می‌دانستند، شکست دهند. در این بازی رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش گل‌های تیم ایران را زدند.

در دومین گام تیم ملی ایران در خاک چین با تساوی بدون گل مساوی شد. بازی که داور در دقایق پایانی آن یک پنالتی واضح را برای تیم حریف نگرفت نا در روزی که شاگردان کی‌روش خوب نبودند حداقل یک امتیاز خارج از خانه را مقابل این تیم بدست آورند.

ازبک‌ها که همیشه یک حریف چقر و بد بدن برای تیم ملی ایران بودند، در حالیکه فکر می‌کردند با حمایت هواداران خود در تاشکنت می‌توانند شاگردان کی‌روش را شکست بدهند بازی را یک بر صفر به تجربه زننده گل ایران یعنی سید جلال حسینی واگذار کردند.

تیم ملی کره‌جنوبی که 6 سال است آرزوی برد ایران را در سر دارد اینبار عزم خود ررا جزم کرده بود تا انتقام همه این‌سال‌ها از شاگردان کی‌روش و در حضور 90 هزار تماشاگر مشکی پوش ایرانی که ورزشگاه آزادی را تبدیل به یک حسینیه بزرگ کرده بودند بگیرد اما آنها اینبار هم با تک گل سردار آزمون مغلوب ترفندهای کی‌روش شدند تا تیم ملی ایران همچنان گربه سیاه کره‌ای ها لقب بگیرد.

ایرانی‌ها در آخرین بازی مرحله رفت این گروه ور مالزی و ورزشگاهی که به هیچ وجه استانداردهای فیفا در رقابت‌هایی در این سطح را نداشت و در واقع زمین چمن آن مثل باتلاق بود در یک بازی خشن و درگیرانه به تساوی بدون گل مقابل تیم سوریه رسیدند.

بازی برگشت تیم‌های ملی ایران و قطر در دوحه در این گروه درحکن بازی مرگ و زندگی را برای میزبان جام جهانی 2022 داشت. آنها باید تیم ملی ایران را می‌بردند تا همچنان امیدوار به صعود باقی بمانند اما اینبار آنها شکست خفیف‌تری را مقابل ایران خوردند و با گل مهدی طارمی مغلوب شاگردان کی‌روش شدند.

تیم ملی چین حریف بعدی ایران در ورزشگاه آزادی و در تعطیلات نوروز بود. در روزی که به دلیل تعطیلات و رایگان اعلام شدن بازی حدود 30 هزار نفر نتوانستد به دلیل تکمیل ظرفیت ورزشگاه در آن حضور پیدا کنند. چینی‌ها که اینبار لیپی بزرگ را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشتند با تک گل مهدی طارمی مغلوب تیم ملی ایران شدند.

بازی با ازبکستان در گام هشتم حساس‌ترین بازی تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها بود چون آنها با شکست این تیم می‌توانستند در فاصله 2 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، پس از برزیل دومین تیمی باشند که به جام جهانی 2018 روسیه صعود کنند که همین اتفاق هم افتاد و شاگردان کی‌روش با 2 گل خط حمله آتشین خود یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون جواز حضور تیم ملی جام جهانی 2018 را در ورزشگاه پر ازتماشاگر آزادی گرفتند.

اگرچه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرده بود اما ال‌کلاسیکوی آسیا در سئول یک بازی حیثیتی برای آنها محسوب می‌شد. درحالی که کره‌ای‌ها برای صعود به جام جهانی به 3 امتیاز بازی نیاز داشتند و کل کشور پشت آنها ایستاده بود و 66 هزار تماشاگر قرمز پوش هم 90 دقیقه در ورزشگاه جام جهانی سئول این تیم را تشویق می کردند اما آنها نتوانستند حتی ایران 10 نفره را هم شکست دهند تا تساوی بدون گل درپایان بازی به نوعی باخت برای آنها محسوب شود.

شاگردان کی‌روش علاقه زیادی داشتند تا ضمن نگه داشتن رکورد گل نخوردن خود در آخرین گام این رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی و حضور 60 هزار تماشاگر ایرانی پایانی خوش را رقم بزنند اما این اتفاق نیفتاد و تیم دردسرساز سوریه با تساوی 2 بر 2 بازهم مثل بازی رفت تیم ملی ایران را متوقف کرد. در این بازی هر 2 گل ایران را سردار آزمون زد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *