بانه بهانه نشود

23:53 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۲۴۵
روزنامه صبح نو سرمقاله خود را به موضوع حادثه بانه اختصاص داد.

به گزارش گروه فضای مجازی ،روزنامه صبح نو سرمقاله  امروز خود را به موضوع حادثه بانه اختصاص داد.

حادثه کشته شدن دو نفر در نقطه مرزی شهر بانه که از آن‌ها به عنوان کولبر یاد می‌شود، احتیاج به مراقبت‌های امنیتی و رسانه‌ای بیشتری دارد. طی سال‌های اخیر وقوع چند حادثه انگشت‌شمار و کوچک بلافاصله به یک جریان رسانه‌ای و هدفمند تبدیل شده و رسانه‌های ضدایرانی آن را در سرخط خبر‌های خود قرار داده‌اند. در حادثه اخیر، همان رسانه‌ها را برخی شبکه‌های تلویزیونی کردستان عراق نیز همراهی کردند که از این جهت باید وزارت امورخارجه اخطار جدی به این سوء استفاده‌ها و تحریک افکار عمومی بدهد.

از سویی دیگر در فضای داخلی باید به مردم شهر‌های مرزی در غرب کشور این اطمینان داده شود که موضوع دادوستد‌های مرزی و فعالیت کولبران در چارچوب‌های تعیین شده، هیچ جنبه امنیتی نداشته و مورد حمایت دولت است و از این طریق، راه هرگونه سوءاستفاده ضدانقلاب از موضوع کولبران بسته شود. از طرف دیگر، نهاد‌های امنیتی به ویژه مرزبانان سختکوش که از حساسیت این مناطق مطلع هستند، می‌بایست بگونه‌ای رفتار کنند که دشمن نتواند مردم را رو در روی آن‌ها قرار دهد. اطلاع رسانی به موقع و اطمینان بخشی به مردم و سدکردن راه شایعات و دروغ پراکنی‌ها باید جدی گرفته شوند.

البته مردم این مناطق حتماً بیش از هر جای دیگر کشور شاهد فداکاری‌ها و جانبازی مرزبانان برای تأمین امنیت زندگی و کسب و تجارت مرزنشینان بوده و هستند، اما درعین حال باید همین اقدامات را در برابر تبلیغات گسترده و وسوسه گر گروه‌های تکفیری و داعشی، تبلیغ و تبیین کرد؛ اینکه کشور سالانه شهدای متعددی برای تأمین امنیت مرز‌ها تقدیم می‌کند و میلیارد‌ها تومان در این راه هزینه می‌شود؛ باید بیش از همه، در شهر‌ها و مناطق مرزی روی بیلبورد‌ها تبلیغ شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *