پایان بدون باخت برای تیم ملی ایران/ رکورد شاگردان کی‌روش شکست/ سوریه به پلی‌آف رفت

19:30 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۱۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران پس از توقف مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی بدون باخت رقابت‌های جام جهانی را به پایان رساند.

تساوی یک نیمه شاگردان کی‌روش مقابل سوریه/ رکورد تیم ملی شکسته شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی فوتبال کشورمان، امروز (سه‌‌شنبه) در چارچوب برگزاری آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه رفته است.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، علی کریمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب تیم ملی سوریه:

ابراهیم عالمه،احمد الصالح، معید الحجان، عمر خربین، محمد المواس، عمر السوما، فیراس محمد خطیب، تامر حق محمد، علاالشبلی، هادی المصری و ظاهر مدانی.

گزارش زنده این دیدار به شرح زیر است:

نیمه اول:

دقیقه 2 – اشکان دژاگه در موقعیت خوبی به توپ رسید , ضربه خود را به سمت دروازه سوریه زد اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 4 – دروازه‌بان سوریه شوت جهانبخش را مهار کرد.

دقیقه 5 – استارت سرعتی آزمون میان مدافعان سوری باعث شد تا او خود را به محوطه این تیم برساند اما برخورد مشکوک مدافع این تیم با سردار باعث به زمین افتادن مهاجم کشورمان شد، برخوردی که ایرانی ها اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند.

دقیقه ۷:در شرایطی که بازیکنان ایران معتقد به خطا بودند بازیکنان سوریه توسط مواس صاحب فرصت شدند که ضربه این بازیکن توسط بیرانوند به کرنر فرستاده شد.

 دقیقه 8 – ضد حمله بازیکنان سوریه دروازه تیم ایران را با خطر شدیدی روبرو ساخت. ارسال بازیکن کناری این تیم با ضربه سر خریبین دروازه ایران را به شدت تهدید کرد اما بیراوند با واکنش به موقع خود توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 13(گل): ضربه ایستگاهی سوریه را عمر السومه به سوی دروازه ایران زد اما بیرانوند با واکنش خود مانع از باز شدن دروازه شد تا اینکه در ضربه برگشت تامر حاج محمد دروازه ایران را از فاصله‌ای بسیار نزدیک باز کرد.

دقیقه 18 – تیم مهمان یک بار دیگر با ضد حمله خود دروازه ایران را تهدید کرد اما این بار بیرانوند زودتر از مهاجم این تیم خود را به توپ رساند و با ضربه سر به دفع موقعیت حریف پرداخت.

دقیقه 23 – ارسال دیگری از جناح چپ ایران دروازه تیم ملی را تهدید کرد اما این بار نیز بیرانوند زودتر از مهاجم حریف به توپ رسید.

دقیقه 24 – اشکان دژاگه با حرکتی استثنایی بازیکن روبروی خود را جا گذاشت و با پاس خود موقعیتی فوق العاده را برای آزمون مهیا کرد اما وی با بی دقتی این موقعیت را از دست داد.

 دقیقه 33 – ارسال دیگری از روی نقطه کرنر از سوی بازیکنان ما با ضربه سر پورعلی گنجی دروازه حریف را تهدید کرد اما این توپ توسط دروازه‌بان سوریه دفع شد.

دقیقه 45 (گل): پس از ارسال کرنر توسط اشکان دژاکه طارمی با ضربه سر توپ را به دیرک افقی دروازه زد که توپ برگشتی را سردار آزمون با سینه تبدیل به گل کرد.

دقیقه 45+1: شروع مجدد بیرانود و ارسال بلند او طارمی را در محوطه جریمه سوریه در موقعیت خوب گلزنی قرارداد اما ضربه سر او توسط عالمه مهار شد.

دقیقه 2+45: اشکان دژاگه از روی نیم دایره پشت محوطه جریمه از روی یک ضربه ایستگاهی می‌توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند که عالمه به یک شیرجه عالی توپ را دفع کرد.

نیمه دوم:

دقیقه 46: روزبه چشمی به جای علی کریمی وارد زمین شد.

دقیقه 47: آزمون با یک پاس عرضی به طارمی او را در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار داد اما این بازیکن قبل از ضربه به توپ به زمین افتاد و اعتقاد داشت مدافع سوری او را شارژ کرده است.

دقیقه 50: پاس عرضی خوب رضاییان از جناح راست در درون محوطه جریمه سوریه پس از عبور از چند بازیکن به پورعلی‌گنجی رسید اما او با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

دقیقه 56: عزت‌الله پورقاز دبه جای محمد انصاری به میدان رفت.

دقیقه 57: کرنر ارسالی دژاگه از جناح راست با ضربه سر چشمی می‌توانست به گل دوم ایران تبدیل شود اما توپ به تیر دروازه سوریه برخورد کرد.

دقیقه 64 (گل): پرتاب بلند اوت توسط حاج صفی در محوطه جریمه روی سر طارمی فرود آمد و او نیز با پشت سر به توپ ضربه زد تا توپ جلوی پای آزمون بیفتد و او هم با ضربه‌ای به موقع توپ را به سمت دروازه سوریه زد که با دفع ناقص دروازه‌بان این تیم وارد دروازه شد.

دقیقه 74: سومین تعویض تیم ملی ایران با خروج علیرضا جهانبخش و ورود وحید امیری انجام شد.

دقیقه 76: آزمون روی کرنر ارسالی دژاگه بار دیگر دروازه سوریه را تهدید کرد که عالمه این بار اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

دقیقه 85: طارمی پس از درگیری با مدافع سوریه از داور بازی کارت زرد گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *