توضیح درباره کشته‌شدن ۲ تن پس از ورود غیرقانونی از مرز بانه

15:45 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۱۴۶
یک منبع آگاه با ارایه توضیح درباره حادثه کشته شدن دو تن در مرز شهرستان بانه گفت: این افراد دو شب پیش به‌صورت غیرقانونی در منطقه ممنوعه مرزی وارد شده بودند و از آنجا که هویتشان مشخص نبوده و به اخطار‌ها و شلیک‌های هوایی ماموران نیز توجه نکردند هدف قرار گرفته‌اند.

توضیح درباره کشته‌شدن ۲ تن پس از ورود غیرقانونی از مرز بانهبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، خبر کشته شدن دو تن در مرز بانه در غرب کشور روزگذشته توسط برخی رسانه‌ها درحالی منتشر شد که این افراد کوله‌بر معرفی شده بودند و به محض انتشار این خبر‌ها طی دو روز گذشته دستمایه جنجال برخی رسانه‌های خارجی نیز قرارگرفته که به جریان سازی خبری پرداخته‌اند.
این منبع آگاه تاکید کرد: کوله‌بری با نظارت و همرامی دولت و مردم چندسالی است با ایجاد ساختاری مشخص با عنوان موضوع 'کوله‌بری- معبر- بازار' با هدف رونق‌بخشی به معیشت مردم مناطق مرزی تداوم فعالیت دارد و کوله‌بران دارای مدارک هویتی مشخص، کارت و مجوز فعالیت هستند.

‌این منبع افزود: هیچ کوله‌بری برای حمل بار تاکنون دچار مشکل نشده و افرادی که در خارج از معابر تعیین شده به صورت ناشناس تردد دارند خلاف مقررات عمل می‌کنند و متجاوز مرزی محسوب می‌شوند لذا بناچار باید با آنان برخورد کرد، زیرا هویتشان معلوم نیست و تردد تروریست‌ها نیز از همین معابر انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دولت حامی جدی کوله‌بران است و مساعی لازم برای تسهیل و کمک به آنان به کار گرفته است تا این قشر زحمتکش در شرایطی امن کارشان را انجام دهند.

این منبع تشریح کرد: از آنجا که امکان تشخیص هویت افراد از راه دور وجود ندارد و مناطق ممنوعه مرزی بویژه در شب مورد تردد نیرو‌های تروریستی نیز قرار می‌گیرد، لذا ماموران انتظامی ناچار به ارایه اخطار، شلیک هوایی و در نهایت اقدام و واکنش لازم برابر مقررات هستند.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه با حمل بار و موضوع کوله بری ارتباطی ندارد، تصریح کرد: باوجود این و باعنایت به اهمیت موضوع هیاتی برای بررسی جزییات بیشتر عازم منطقه خواهد شد.

شهرستان بانه یکی از شهرستان‌های استان کردستان محسوب می‌شود.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *