شناسایی ژن‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های دیابت و قلبی/دوربینی که جایگزین دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی، دستگاه MRI و ... می‌شود/کدام خنده را خداوند دوست و کدام را دشمن می دارد؟/۱۰ انیمیشن برتر تاریخ

14:10 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۰۴۲
ارتباط ژنتیکی دیابت و بیماری قلبی، دوربینی که قادر به نشان دادن داخل بدن است، و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

ارتباط ژنتیکی دیابت و بیماری قلبی

مهر: دیابت نوع۲ یک فاکتور پرخطر مهم برای بیماری قلبی عروقی (CHD) است، اما مسیرهای بیولوژیکی نشاندهنده این ارتباط مبهم هستند.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در مطالعه جدید خود به بررسی ارتباط این دو بیماری پرداختند.

محققان با بررسی اطلاعات توالی ژنوم بیش از ۲۵۰ هزار نفر، ۱۶ فاکتور پرخطر جدید ژنتیکی دیابت و یک فاکتور پرخطر جدید ژنتیکی CHD را کشف کردند. بدین ترتیب دیدگاه های جدیدی در مورد مکانیسم این دو بیماری مشخص شد.

سپس آنها نشان دادند که بیشتر محل های موجود بر روی ژنوم که با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط بودند با خطر ابتلا به CHD نیز ارتباط دارند.

در مورد هشت تا از این محل ها، محققان توانستند یک نوع ژن خاصی را شناسایی کنند که بر ریسک هر دو بیماری تاثیر می گذارد. فاکتورهای پرخطر مشترک ژنتیکی مشترک بر مسیرهای بیولوژیکی از جمله ایمنی، تکثیر سلولی و رشد قلب تاثیر می گذارند.

دانش صالحین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شناسایی این گونه های ژن مرتبط با هر دو بیماری دیابت نوع۲ و CHD فرصت های را برای کاهش ریسک ابتلا به این بیماری با یک نوع دارو فراهم می کنند.»

محققان توانستند با بررسی داده های ژنوم، هشت نوع ژن خاص را شناسایی کنند که به شدت با ریسک ابتلا به هر دو بیماری مرتبط بودند.

شناسایی ژن‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های دیابت و قلبی/دوربینی که جایگزین دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی، دستگاه MRI و ... می‌شود/خنده‌ای که خدا دوست دار و دشمن آن است/۱۰ انیمیشن برتر تاریخ/رکورد‌هایی که برای احترام به مقام شامخ شهید مظلوم محسن حججی در ایران شکسته شد/بیماری که احتمال وقوع آن ۱ به ۵۰۰۰۰ است گریبان نوجوان ایرانی شده است

 

دوربینی که قادر به نشان دادن داخل بدن است

دانشمندان انگلستانی دوربینی ساخته اند که به پزشکان کمک می کند تا از طریق آن، تمام بدن انسان را ببینند.

دستگاه جدید می تواند منابع نور درون بدن را مانند نوک روشن لوله انعطاف پذیر آندوسکوپ، تشخیص دهد. این وسیله می تواند به پزشکان کمک کند تا حین بررسی اعضای داخلی بدن، ابزارهای پزشکی مثل آندوسکوپ را از بیرون دیده و ردیابی کنند.

کو دالیوال، استاد دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، در این باره می گوید: «این یک تکنولوژی توانمند است که به ما اجازه می دهد تا کل بدن انسان را ببینیم. این دستگاه پتانسیل زیادی برای کاربردهای گوناگون پزشکی دارد.»

وی در ادامه می افزاید: «توانایی دیدن محل ابزارهای پزشکی در بدن برای بسیاری از برنامه های کاربردی در مراقبت های بهداشتی حیاتی است، زیرا با روش های دارای کمترین حالت تهاجمی می توانیم بیماری را درمان نماییم.»

تا به حال پزشکان مجبور بودند از روش های تصویربرداری مثل رادیوگرافی برای ردیابی این ابزارها در داخل بدن استفاده کنند.

آزمایش نمونه اولیه این دوربین نشان داده که دوربین می تواند در شرایط عادی منبع نور را از ۲۰ سانتی متری بافت بدن ردیابی کند.

نور آندوسکوپ می تواند از بدن بگذرد اما معمولا این پرتوها پراکنده شده یا پس از برخورد به بافت های بدن برمی گردد و معمولا حرکتی مستقیم در داخل بدن ندارند.

از اینرو به دست آوردن تصویری واضح از محل دقیق آندوسکوپ دشوار می شود.

دوربین جدید از فناوری پیشرفته ای بهره می برد که می تواند ذرات نور موسم به فوتون ها را تشخیص دهد.

محققان هزاران ردیاب تک فوتون را بر روی تراشه سیلیکونی، شبیه آنچه که در یک دوربین دیجیتالی یافت می شود، درهم ادغم کردند.

تکنولوژی به قدری حساس است که می تواند علائم کوچک نور را که از طریق نور اندوسکوپ از بافت بدن عبور می کنند را تشخیص دهد.

 

شناسایی ژن‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های دیابت و قلبی/دوربینی که جایگزین دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی، دستگاه MRI و ... می‌شود/خنده‌ای که خدا دوست دار و دشمن آن است/۱۰ انیمیشن برتر تاریخ/رکورد‌هایی که برای احترام به مقام شامخ شهید مظلوم محسن حججی در ایران شکسته شد/بیماری که احتمال وقوع آن ۱ به ۵۰۰۰۰ است گریبان نوجوان ایرانی شده است

 

حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره صحیح خندیدن

باشگاه خبرنگاران جوان: اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

پيامبر صلى الله عليه و آله می فرمایند:

الضّحك ضحكان ضحك يحبّه اللَّه و ضحك يمقته اللَّه فأمّا الضّحك الّذي يحبّه اللَّه فالرّجل يكشر في وجه أخيه شوقا إلى رؤيته، و أمّا الضّحك الّذي يمقته اللَّه تعالى فالرّجل يتكلّم بالكلمة الجفاء و الباطل ليضحك أو يضحك يهوى بها في جهنّم سبعين خريفا؛

خنده دو قسم است، خنده ايست كه خدا آن را دوست دارد و خنده ايست كه خدا آن را دشمن دارد، اما خنده اى كه خدا آن را دوست دارد، آنست كه مرد به روى برادر خويش از شوق ديدار وى لبخند زند اما خنده اى كه خداى والا آن را دشمن دارد آنست كه مرد سخن خشن و ناروا گويد كه بخندد يا بخندند و بسبب آن هفتاد پائيز در جهنمسرنگون رود.

شناسایی ژن‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های دیابت و قلبی/دوربینی که جایگزین دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی، دستگاه MRI و ... می‌شود/خنده‌ای که خدا دوست دار و دشمن آن است/۱۰ انیمیشن برتر تاریخ/رکورد‌هایی که برای احترام به مقام شامخ شهید مظلوم محسن حججی در ایران شکسته شد/بیماری که احتمال وقوع آن ۱ به ۵۰۰۰۰ است گریبان نوجوان ایرانی شده است

 پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ

اگر گهگاهی وقت خود را به تماشای فیلم‌های پویانمایی اختصاص می‌دهید به طور حتم به دنبال پرفروش‌ترین فیلم‌های پویانمایی می‌گردید. ما در این گزارش پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم‌های پویانمایی، چون ملکه برفی و مینیون‌ها در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های پویانمایی جهان قرار گرفته‌اند.

۱. ملکه برفی

ملکه برفی عنوان فیلم پویانمایی و موزیکالی بوده که پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی به شمار می‌آید. این فیلم پویانمایی بر پایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شده است.

فیلم پویانمایی ملکه برفی در تاریخ ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی اکران شد و در مدت کوتاهی توانست به عنوان پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ شناخته شود. این فیلم پویانمایی که با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار تولید شده فروشی ۱۲۸۷ میلیون دلاری داشته و تا به حال موفق به دریافت دو جایزه اسکار برای بهترین پویانمایی و بهترین ترانه اورجینال شده است.

شایان ذکر است؛ فیلم پویانمایی ملکه برفی در رتبه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار گرفته و از دیدگاه برخی از منتقدان بهترین صحنه‌های موزیکال فیلم‌های ساخت دیزنی را در خود داشت. 

۲. مینیون‌ها

مینیون‌ها فیلم پویانمایی بوده که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم انیمیشنی که با بودجه‌ای بالغ بر ۷۴ میلیون دلار تولید شده، از محصولات ایلومنیشن اینترتینمنت و یونیورسال استودیوز به حساب می‌آید.

اگرچه داستان فیلم پویانمایی مینیون‌ها پیش‌درآمد فیلم من نفرت‌انگیز ۲ است، ولی ربط زیادی به سری فیلم‌های من نفرت‌انگیز ندارد. این فیلم پویانمایی بیشتر می‌خواهد سرگذشت مینیون‌ها را روایت کند.

در خلاصه داستان مینیون‌ها که فروشی بالغ بر ۱۱۵۹ میلیون دلار داشته، چنین آمده است: «مینیون‌ها که در ابتدا موجودات تک سلولی بودند، در طول سال‌ها و قرن‌ها تکامل پیدا کرده و در تمام این مدت هدف‌شان این است تا به بدذات‌ترین اربابان خدمت کنند. مینیون‌ها که به طور مداوم در نگه داشتن اربابان خود – از تی رکس گرفته تا ناپلئون – ناموفق هستند در یک غار ساکن می‌شوند، اما چون خود را بدون ارباب می‌بینند دچار افسردگی می‌شوند. اما یک مینیون با نام کوین نقشه‌ای در سر دارد. او به همراه دوستانش، استوارت و باب، سفری طولانی را آغاز می‌کنند تا بزرگترین و بدترین جنایتکاری که لایق خدمت به او بودند را پیدا کنند و عهد می‌کنند تا آن زمان هرگز به غار باز نگردند.»

۳. داستان اسباب‌بازی ۳

«اندی دِیویس، ۱۷ ساله، کمتر از سه روز تا رفتن به دانشگاه فاصله دارد. اسباب‌بازی‌هایش، شامل وودی و باز لایت یر، دربارهٔ آینده نامعلومشان نگرانند. آن‌ها به طور ناخواسته سر از مهدکودکی درمی‌آورند که در آنجا با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شوند...» این خلاصه داستان فیلم انیمیشنی است که امروزه با عنوان داستان اسباب‌بازی ۳ شناخته می‌شود. این اثر پویانمایی از تولیدات استودیو انیمیشن پیکسار و دریم ورکس انیمیشن است.

فیلم پویانمایی داستان اسباب‌بازی ۳ سومین قسمت از سری داستان‌های داستان اسباب‌بازی به حساب می‌آید. این فیلم پویانمایی با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار و به کارگردانی لی آنکریچ تولید شده است.

شایان ذکر است؛ فیلم پویانمایی داستان اسباب‌بازی ۳ که در سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی اکران شده تا به امروز فروشی ۱۰۶۷ میلیون دلاری داشته است. از صداپیشگان این اثر پویانمایی می‌توان به تام هنکس، استیل هریس، جان موریس و مایکل کیتون اشاره کرد.

۴. در جستجوی دوری

در جستجوی دوری عنوان فیلم پویانمایی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در ژانر کمدی ماجراجویی تولید شده است. این اثر پویانمایی یکی از محصولات اسودیو انیمیشن پیکسار به حساب می‌آید و در واقع دنباله‌ای برای پویانمایی در جستجوی نمو است.

همین طور که از نام فیلم در جستجوی دوری پیداست، داستان فیلم در خصوص «دوری» شخصیت فراموشکار است. زمان داستان یک سال بعد از پیدا کردن نمو و در سواحل کالیفرنیا رخ می‌دهد. دوری به یاد می‌آورد خانواده‌ای دارد که در آن سر دریا زندگی می‌کنند و با کمک دوستانش به دنبال خانواده‌اش می‌گردد.

گفتنی است؛ فیلم در جستجوی دوری که در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ به نمایش درآمد، تا به امروز بالغ بر ۱۰۲۷ میلیون دلار فروش داشته است.

۵. شهر حیوانات

والت دیزنی پنجاه و پنجمین فیلم پویانمایی خود را با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ تولید کرد. این فیلم پویانمایی هم‌اکنون با عنوان شهر حیوانات شناخته می‌شود و در خلاصه داستان آن چنین آمده است: «در شهری که کاملاً تحت کنترل حیوانات است، یک افسر پلیس خرگوش و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده فساد پرده بمی‌دارند؛ و در این هنگام هیچ‌کس آن دو را جدی نمی‌گیرد و آن‌ها مجبورند به تنهایی با مشکلات زیادی روبه رو شوند.»

شایان ذکر است؛ فیلم پویانمایی شهر حیوانات که فروشی بالغ بر ۱۰۲۴ میلیون دلار داشته، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار شده است.

۶. من نفرت‌انگیز ۲

من نفرت‌انگیز ۲ یک فیلم پویانمایی محصول سال ۲۰۱۳ است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم من نفرت‌انگیز است.

فیلم پویانمایی من نفرت‌انگیز ۲ با بودجه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیون دلار تولید شده و از محصولات ایلومینیشن اینترتینمنت به حساب می‌آید. در خلاصه داستان این فیلم چنین می‌خوانیم: «ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که آزمایشگاه مخفی در نزدیکی قطب شمال توسط یه وسیله عجیب، شبیه به یک آهنربای غول‌پیکر دزدیده می‌شود. اتحادیه مبارزه با تبه کاران، «گرو» را استخدام کرده تا مسبب این حادثه را بیابد.

فیلم پویانمایی من نفرت‌انگیز ۲ فروشی بالغ بر ۹۷۰.۸ میلیون دلار داشته است.

۷. شیرشاه

«شیری به نام اسکار که در صدد پادشاهی جنگل است برادرش موفاسا را می‌کشد و برادرزاده‌اش سیمبا را فراری می‌دهد و سیمبا در آینده بزرگ می‌شود و می‌آید تا انتقام تاج و تختش و البته پدرش را از اسکار بگیرد.» این خلاصه داستان فیلم پویانمایی است که با الهام از چندین اثر هنری معروف از قصه‌های پیامبران گرفته تا نمایش نامه‌های ویلیام شکسپیر در سال ۱۹۹۴ تولید شده است. این فیلم پویانمایی هم‌اکنون با عنوان شیرشاه شناخته می‌شود.

فیلم پویانمایی شیرشاه که با بودجه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیون دلار تولید شده، از محصولات موزیکال شرکت والت‌دیزنی به شمار می‌آید. این فیلم پویانمایی تا به امروز ۹۶۸.۵ میلیون دلار فروش داشته است.

۸. در جستجوی نمو

در جستجوی نمو عنوان پویانمایی رایانه‌ای بلندی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۹۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳ تولید شده است. این اثر پویانمایی برنده جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ است.

فیلم پویانمایی در جستجوی نمو با فروش ۹۴۰.۳ میلیون دلاری، ۲۶ امین فیلم پرفروش تاریخ است. داستان این فیلم پویانمایی در مورد یک دلقک‌ماهی به نام مارلین است که در مورد پسرش نمو زیادی حساس است و او را در اقیانوس گم می‌کند و درپی آن با کمک ماهی به نام دوری به جستجوی نمو می‌پردازد. او به تدریج و پس از یافتن نمو متوجه می‌شود که نباید آنقدر مته به خشخاش بگذارد.

۹. شرک ۲

بیست و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ جهان کارتونی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ تولید شده است. این فیلم پویانمایی که از محصولات شرکت دریم‌ورکس به حساب آمده، هم‌اکنون با عنوان شرک ۲ شناخته می‌شود.

فیلم پویانمایی شرک ۲ قسمت دوم از سری کارتون‌های شرک است. این فیلم پویانمایی تا به امروز ۹۱۹.۸ میلیون دلار فروش داشته است.

۱۰. عصر یخبندان:ظهور دایناسور‌ها

«مندی و الی بزودی صاحب بچه می‌شوند. مندی به قدری از این بابت هیجان زده است که دیگر به چیزی اهمیت نمی‌دهد. دیگو نیز دچار تغییری در بدن خود شده است و حالا که مندی صاحب یک خانواده شده است می‌خواهد او را ترک کند.

سید فهمیده است که گروه بزودی متلاشی می‌شود می‌خواهد برای خودش گروهی مستقل تشکیل دهد. او سه تخم دایناسور پیدا می‌کند، ولی مادر بچه‌ها آن‌ها را به همراه سید می‌دزدد.

حالا که سید گمشده است مندی و الی با دیگو که برگشته است به اعماق زمین می‌روند و درمی‌یابند که هنوز دوران دایناسور‌ها تمام نشده است. آن‌ها به رهبری یک راسوی ماجراجو به نام باک بدنبال سید می‌روند.» این خلاصه داستان فیلم پویانمایی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. این فیلم پویانمایی سومین قسمت از سری فیلم‌های پویانمایی عصر یخبندان است.

فیلم پویانمایی عصر یخبندان: ظهور دایناسور‌ها فروشی ۸۸۶ میلیون دلاری داشته است.

 

۱. ملکه برفی
۱. ملکه برفی
۲. مینیون‌ها
۲. مینیون‌ها
۳. داستان اسباب‌بازی ۳
۳. داستان اسباب‌بازی ۳
۴. در جستجوی دوری
۴. در جستجوی دوری
۶. من نفرت‌انگیز ۲
۶. من نفرت‌انگیز ۲
۷. شیرشاه
۷. شیرشاه
۸. در جستجوی نمو
۸. در جستجوی نمو
۹. شرک ۲
۹. شرک ۲
۱۰. عصر یخبندان:ظهور دایناسور‌ها
۱۰. عصر یخبندان:ظهور دایناسور‌ها
 

 

سه رکورد ملی جدید در کشور به ثبت رسید

مهر:رئیس موسسه ثبت رکوردهای ملی ایران و آسیا از ثبت سه رکورد جدید ملی خبر داد و گفت: این رکوردها در رشته های طراحی، اصلاح و شنای با وزنه امروز مراحل ثبت آن در بیرجند انجام شد.

قاسم علی رضایی ظهر دوشنبه در مراسم ثبت سه رکورد ملی اظهار کرد: ثبت این رکوردها به جهت یادبود و احترام به مقام شامخ شهید مظلوم محسن حججی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سه رکوردر در رشته های طراحی، اصلاح و شنای با وزنه در این مراسم شرکت دارند، افزود: در این مراسم کاظم خسروی از استان خراسان جنوبی رکورد اصلاح با ۴۰ قیچی را از آن خود خواهد کرد.

وی ادامه داد: عقیل قارداش زاده از شهرستان مرند در رشته شنای با وزنه ۳۰ کیلوگرم و امین خواجویی زاده از استان کرمان با تکنیک یک هزار و ۵۲۹ طرح با نام مبارک امام علی (ع) از دیگر رکوردر های این مراسم هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت رکورد تحمل دمای ۱۱۰ درجه در بیست دقیقه از دیگر رکوردهای عقیل قارداش زاده است، گفت: رکورد به معنای برتری و انجام دادن کاری که دیگران قادر به انجام آن نیستند همچون کار شهید مدافع حرم محسن حججی است.

وی با بیان اینکه شهدا رکورد داران به حق کشور اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: سید عابد جعفری راد که تا کنون شش رکورد را از آن خود کرده از داوران این مراسم است.

وی ادامه داد: از مجموع طراحی های امین خواجویی پور تعداد ۳۱۳ طراحی گره، ۳۱۳ طراحی تایپوگرافی قرینه و ۳۱۳ لوگوی مخفی است.

خوشایند، مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه اشتغال مهم ترین نیاز جوانان کشور است، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال مولفه ها و عناصر زیادی نیاز است که مهم ترین آن مهارت است.

وی با اشاره به اینکه کسی که رکوردی را به اسم خود به ثبت می رساند کارآفرین محسوب می شود، افزود: در حال حاضر ۴۵۰ مهارت شغلی در استان وجود دارد که می تواند به اشتغال استان کمک خوبی کند.

شناسایی ژن‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های دیابت و قلبی/دوربینی که جایگزین دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی، دستگاه MRI و ... می‌شود/خنده‌ای که خدا دوست دار و دشمن آن است/۱۰ انیمیشن برتر تاریخ/رکورد‌هایی که برای احترام به مقام شامخ شهید مظلوم محسن حججی در ایران شکسته شد/بیماری که احتمال وقوع آن ۱ به ۵۰۰۰۰ است گریبان نوجوان ایرانی شده است

 

تنهای تنهای تنها (۱۶+)

ایسنا:تا به حال درباره «نوروفیبروماتوز» شنیده‌ای؟ درباره «ای بی» چطور؟ می‌دانی دست و پنجه نرم کردن با «ایکتیوز» یعنی چه؟ راجع به هزینه‌های این بیماری‌ها چیزی می‌دانید؟

سهیلا صدیقی: بیماری‌های نادر یعنی بیماری‌های که درصد بسیار کمی از جمعیت را درگیر خود می‌کنند. اغلب بیماری‌های نادر جزو اختلالات ژنتیکی محسوب می‌شوند و حتی اگر علایم آنها خیلی زود ظاهر نشود، در تمام دوران زندگی یک فرد، با او همراه خواهند بود. بسیاری از بیماری‌های نادر در اوایل زندگی مبتلایان، ظاهر می‌شوند و در حدود ۳۰ درصد از کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر قبل از رسیدن به سن پنج سالگی خواهند مرد.

ابتلا به بیماری‌های نادر در کنار تمام دشواری‌هایی که دارد، هزینه‌های بالایی نیز به این بیماران تحمیل می‌کند تا جایی که خیلی وقت‌ها مجبور می‌شوند، روند درمان را متوقف کنند. خیلی وقت‌ها مبتلایان به بیماری‌های نادر تنهای تنهای تنها هستند.

علیرضا ۱۷ سال بیشتر ندارد و اگر مبتلا به بیماری ای بی نشده بود،‌ الان باید در کلاس سوم دبیرستان درس می‌خواند اما ابتلا به «ای بی» مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. علیرضا در حال حاضر مدرسه نمی‌رود و با تاول‌های دردناک پوستی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. این پسر نوجوان سال‌ها در شرایط نامناسبی زندگی کرده و رنج و درد زیادی بر دوش کشیده است. پوست علیرضا به شدت شکننده شده است و کوچکترین اصطکاک یا آسیبی لایه‌های پوستی‌اش را جدا کرده و ایجاد تاول می‌کند. احتمال شیوع بیماری ای بی ۱ در ۵۰۰۰۰ است.

 

 شناسایی ژن‌های جدیدی برای درمان بیماری‌های دیابت و قلبی/دوربینی که جایگزین دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی، دستگاه MRI و ... می‌شود/خنده‌ای که خدا دوست دار و دشمن آن است/۱۰ انیمیشن برتر تاریخ/رکورد‌هایی که برای احترام به مقام شامخ شهید مظلوم محسن حججی در ایران شکسته شد/بیماری که احتمال وقوع آن ۱ به ۵۰۰۰۰ است گریبان نوجوان ایرانی شده است

 

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *