پس از مسابقات بین‌قاره ای، عملکرد کولاکوویچ قابل ارزیابی است/ رقم پیشنهادی ما به آناستازی از دستمزدش در لهستان بیشتر بود

11:25 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۰۱۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
دبیر فدراسیون والیبال گفت: رقم پیشنهادی ما به آناستازی از دستمزدش در لهستان بیشتر بود اما این رقم، نجومی نبود.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص وضعیت تیمم ملی والیبال ایران در آستانه رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای اظهار داشت: تیم ملی والیبال پس از حضور در لیگ جهانی و مسابقات انتخابی قهرمانی جهان، اردوی خود را برای مسابقات جام بین قاره‌ای آغاز کرد. فردا (چهارشنبه) هم به ژاپن اعزام خواهد شد. به نظر من این تیم شرایط خوبی نسبت به قبل پیدا کرده و کولاکوویچ هم از وضعیت بدنی بازیکنان راضی است.

وی ادامه داد: در ژاپن تیم‌های قدرتمندی حضور دارند و تیم ایران مسابقات سختی را در پیش دارد و امیدوارم عملکرد بهتری نسبت به لیگ جهانی داشته باشد و اگر هم بتواند مدالی را کسب کند که عالی خواهد بود. انتظار ما این است که تیم ملی عملکرد بهتری نسبت به لیگ جهانی و همچنین دوره‌های قبلی جام بین قاره‌ای داشته باشد.

دبیر فدراسیون والیبال در خصوص عملکرد کولاکوویچ گفت: پس از مسابقات جام بین قاره‌ای، مجموع 3 تورنمنتی که کولاکوویچ هدایت تیم ملی را بر عهده داشته می‌تواند یک ملاک ارزیابی برای عملکرد این مربی باشد. البته برای بررسی عملکرد یک مربی تنها نباید به نتایج تیم توجه کرد و باید به موارد دیگری مثل تغییر نسل را هم مدنظر قرار دهیم. کولاکوویچ به خاطر این که تیم‌های پایه در مسابقات جهانی حضور داشتند نمی‌توانست در زمینه تغییر نسل کاری انجام دهد اما در آینده می توانیم این انتظار را داشته باشیم که در تیم ملی تغییر نسل صورت بگیرد.

افشاردوست درباره انتقادهایی که از کولاکوویچ مبنی بر نتیجه‌‌گرا بودن و عدم ریسک پذیری این مربی عنوان می‌شود گفت: من خودم مربی بوده ام و می‌دانم که هر تورنمنتی شرایط خاض خودش را دارد. باید دید چه اهدافی را در هر تورنمنتی دنبال می‌کنیم. اگر کولاکوویچ در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ریسک کمتری انجام داده چون به دنبال کسب سهمیه مسابقات جهانی بوده است. شاید هر مربی دیگری جای او بوده ریسک نمی‌کرده است.

وی در مورد صحبت‌های آناستازی مبنی بر این که اگر سرمربی تیم ملی ایران می‌شد درآمد به مراتب بیشتری نسبت به حضورش در لیگ لهستان کسب می‌کرد اظهار داشت: رقمی پیشنهادی ما به آناستازی از دستمزدش در لهستان بیشتر بود اما این رقم، نجومی نبود. این صحبت‌های آناستازی پاسخ خوبی است به کسانی که عنوان می‌کردند چرا فدراسیون والیبال این مربی را به خدمت نمی‌گیرد.

دبیر فدراسیون والیبال در خصوص پرداخت دستمزدهای نجومی برخی تیم‌های باشگاهی به بازیکنان ملی‌پوش گفت: من موافقم که بازیکنان پول خوبی را از طریق ورزش کسب کنند. البته باید سازوکاری برای سطح بندی بازیکنان ایجاد شود تا بر اساس آن به آنها دستمزد پرداخت شود. این سازوکار می‌تواند آیتم‌های مختلفی مثل سطح فنی، زندگی حرفه ای، وضعیت روحی و ... را شامل شود. این که به یکباره رقم قرارداد بازیکنان چندین برابر شود به هیچ عنوان درست نیست.

افشاردوست در پایان خاطرنشان کرد: هر باشگاهی باید یک چشم‌انداز و برنامه استراتژیک تهیه و منابع درآمدی خود را مشخص کند اما این که اگر یک باشگاه بی‌حساب و کتاب و یک شبه تاسیس شود و رقم‌ قراردادها را بالا ببرد و به یکباره هم منحل شود به طور حتم این مسئله به والیبال یا هر ورزش دیگری ضربه خواهد زد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *