رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محیط زیست دغدغه این روزهای آقای بازیگر/همه باید دست به دست هم دهیم

12:30 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۶۷۵
مجید مظفری به بهانه نزدیک شدن به زمان برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بیان کرد: در پرداختن به مشکلات و مسائل زیست محیطی، هنرمندان، مردم و دولت وظیفه دارند و نقش هریک مکمل دیگری است. جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز عملکرد دولت و هنرمندان در ارتباط با یکدیگر محسوب می‌شود.

مجید مظفری کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات زیست محیطی فراتر از مسئولیت‌های فرهنگی گفت: اگرچه برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره فیلم سبز و فیلمسازی درباره محیط زیست تاثیر خود را دارد، اما در این حوزه باید چاره‌هایی بیاندیشیم که در اختیار فیلمسازان نیست. کلان شهری مثل تهران از مشکلات محیطی زیادی رنج می‌برد و برای حل آلودگی‌های شهر شاید بهتر باشد برخی از ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی به شهر‌های دیگر منتقل شوند. زیرا بخش عمده‌ای از جمعیت شهر به واسطه حضور همین بخش‌ها در پایتخت پر شده است؛ بنابراین مردم در این زمینه تقصیری ندارند که کار‌های اداری خود را ناچارند در بخش‌های دولتی پیگیری کنند.

مجید مظفری

وی درباره تاثیر ابزار‌های فرهنگی و هنری در حل معضلات اجتماعی و زیست محیطی افزود: حل مسائل محیط زیستی به زیربنا‌های فرهنگی هم نیاز دارد که ابتدا باید از حمایت سازمان‌ها و دولت شروع شود. به نظرم بنیان گذاری چنین اتفاقی سخت نیست. البته نمی‌توان نقش مردم را نادیده گرفت. ضمن این که حفظ و احترام به محیط زیست، صرفا به معنای نریختن زباله روی زمین نیست. بلکه آلودگی‌های صوتی، ضایعات شهری و آلودگی هوایی ناشی از فعالیت کارخانه جات اطراف تهران مشکلات و آسیب‌های جدی در شهر‌ها هستند.

این بازیگر همچنین ادامه داد: به این مسائل باید مشکلات بزرگتر دیگر محیط زیست، مثل وضعیت آب و هوای و گردو غبار جنوب کشور را هم اضافه کرد که چند سالی است به دغدغه جدی تبدیل شده است. شاید عدم همکاری‌های بین المللی بین ما و کشور‌های همسایه به این مشکل دامن زده است. در این زمینه‌ها هنرمندان می‌توانند زیربنا‌های ایجاد و مسئولان را متوجه مشکلات زیست محیطی کنند.

وی با اشاره به پیوستگی نقش دولت و ملت در حل مسائل محیط زیست بیان کرد: مردم، مسئولان و هنرمندان در یک زنجیره به هم پیوسته برای حل مشکلات محیط زیست می‌توانند تاثیرگذار باشند. اما نظام درستی باید این مسائل را کنترل کند و متاسفانه تا مدیریت بحران این مردم هستند که آسیب می‌بینند.

مجید مظفری

بازیگر فیلم «کفش هایم کو؟» بر لزوم سفارش فیلم‌های محیط زیستی و تشکیل کارگروه‌های ویژه هنری برای رسیدگی به این امر در سینما تاکید کرده و گفت: اگر سینما بخواهد به محیط زیست خدمت کند، باید متولیان دولتی یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش ساخت این آثار و حمایت مالی از آن‌ها را تقبل کنند. این موضوع می‌تواند در قالب درام یا داستان پرکشش و جذاب به طور مستقیم و غیرمستقیم مطرح شود. در واقع در پرداختن به مشکلات و مسائل زیست محیطی، هم هنرمندان، هم مردم و هم دولت وظیفه دارند و نقش هریک مکمل دیگری است. جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز عملکرد دولت و هنرمندان در ارتباط با یکدیگر محسوب می‌شود.


برچسب ها: مجید مظفری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *