افزایش کسالت بار بودن مدارس با کلاس های کنکور/ معیشت فرهنگیان ارتقا می یابد

13:44 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۴۱۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش گفت: گسترش کلاس های کنکور در مدارس باعث ایجاد فضای کسالت بار در مدرسه شده است.

افزایش کسالت بار بودن مدارس با کلاس های کنکور/ معیشت فرهنگیان ارتقا می یابدبه گزارش گروه جامعه ،سید محمد بطحایی رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خود را رای به کل جامعه فرهنگیان دانست و گفت: امیدوارم بتوانم این مسئولیت سنگین و خطیر را به خوبی انجام دهم.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن سند تحول وهمچنین ارتقای سطح معیشت فرهنگیان به کارخواهم بست.

بطحایی از تلاش در راستای تربیت نسلی انقلابی، متدین و فرهیخته درآموزش و پرورش خبرداد وتصریح کرد: سند تحول یکی اسناد محکم و بی نقص بالادستی است که برنامه‌های اینجانب براساس آن تهیه و تنظیم شده است و امیدوارم بتوانیم اهداف سند را محقق سازیم.

وی ادامه داد: بخش اول برنامه‌های من ناظر بر تحول برنامه‌های درسی است و بحث مهارت آموزی، توجه به خلاقیت و نوآوری دانش آموزان، ایجاد فضای با نشاط و سرزندگی در مدرسه و انطباق بیش از پیش محتوا‌های آموزشی با نیاز جامعه از جمله این برنامه هاست.

وزیرآموزش و پرورش مقدورات و مقتضیات را یکی از عوامل صرف نظر کردن از برخی استاندارد سازی‌ها مطرح کردو افزود: منابع محدود باعث می‌شود تا دربرخی جا‌ها نتوان براساس استاندارد، مدارس را دایر نمود یا تراکم مورد نظر را رعایت کرد، بنابراین باید توقعات را درآن جا کاهش داد.

وی کمبود نیروی انسانی را ازجمله محدویت‌ها در بحث تراکم دانش آموزی بر شمرد و اظهارکرد: در برنامه‌های اینجانب، آرامش در برنامه‌های درسی یک اصل است، زیرا اولیای دانش آموزان نباید نگران تغییرات در ساعات درسی، ساختار و یا کتاب‌های درسی باشند، چراکه کم و زیاد شدن یک محتوای درسی ممکن است آرامشی که لازمه تعلیم و تربیت است را از بین ببرد.

بطحایی با اشاره به سنگینی کیف دانش آموزان که برخی اوقات موجب عارضه‌های جسمی در کودکان می‌شود، گفت: به آموزگاران توصیه می‌کنم برنامه‌های درسی به گونه‌ای باشد که دانش آموزان کمترین کتاب و دفتر را با خود حمل کنند زیرا حمل کیف‌های سنگین عوارضی مانندمشکلات قامتی در کودکان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد محتوای برنامه درسی طوری تنظیم شود که نیاز‌های دانش آموزان در بیرون از مدرسه را مرتفع سازد و دانش آموزان مهارت‌هایی را درمدرسه فراگیرند که نسل امروز جامعه به آن نیاز دارند.

عضوکابینه تدبیر وامید اظهارکرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر آموزش مهارت‌ها و توجه به جنبه‌های مختلف اقتصادی در زندگی، پیش بینی‌هایی برای اجرای فوق برنامه درکنار درس اصلی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت کاهش نقش کنکور در برنامه‌های درسی تاکیدوعنوان کرد: امروزه شاهد گسترش آزمون‌های کنکوری وتست زنی در دوره ابتدایی هستیم که این امر باعث کسالت آور شدن محیط مدرسه و از بین رفتن شادابی کودکان خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *