کم توجهی به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در حادثه پلاسکو

10:08 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۳۱۵
عضو شورای شهر تهران گفت: کم توجهی به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در حادثه پلاسکو مشهود بود.

کم توجهی به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در حادثه پلاسکوبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، افشین حبیب زاده در نطق پیش از دستور در چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: اواخر هفته گذشته گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه پلاسکو در صحن علنی مجلس قرائت شد.

وی افزود: از جمله مواردی که در این گزارش مورد توجه قرارگرفت مبحث 22 مقررات ملی ساختمان بود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به مورد توجه قرار نگرفتن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان اظهارکرد: مبحث 22 مقررات ملی ساختمان مبحثی است که علی رغم اهمیت فراوان به فراموشی سپرده شده است.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: مراقبت و نگهداری از ساختمان از جمله اصولی است که توجه به آن منافع بسیاری را برای مالکین و ساکنین در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به کم توجهی به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در حادثه پلاسکو اظهارکرد: در واقعه اخیرآتش سوزی ساختمان پلاسکو کمتر از این مبحث سخنی به میان آمد. این مبحث که نقطه ثقل آن مراقبت و نگهداری از ساختمان ها است، بازدیدهای ادواری را در تمام بخش های ساختمان اعم از معماری، سازه، تأسیسات برقی و مکانیکی به منظورتأمین ایمنی، بهداشت، آسایش ساکنین، بهره دهی مناسب و جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه از طریق اشخاص ذیصلاح الزامی می داند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: براساس مفاد این مبحث مالک یانماینده قانونی اودربرابرنگهداری ساختمان و تمام اجزای آن مسئول و موظف است تا تمام شرایط و امکانات لازم را برای انجام امور مربوطه مانند عقد قرار داد نگهداری، بازرسی، اخذ تأییدیه و کلیه امور مرتبط تأمین کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *