رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!

10:44 - 08 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۱۷۲
سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید، قصابی‌ها در روز‌های منتهی به عید قربان ذبح نکنند، علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید، قصابی ها در روزهای منتهی به عید قربان ذبح نکنند، علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.

نوشیدنی که سیستم لنفاوی‌تان را پاکسازی کنید

عصرایران: سیستم لنفاوی به نوعی سیستم زهکشی داخلی بدن انسان محسوب می شود، که برای خلاص شدن خون از شر مواد زائد و اسیدی طراحی شده است. سیستم لنفاوی این سموم را فیلتر کرده و به اندام های اصلی سم زدایی بدن یعنی کبد و کلیه ها ارسال می کند. برای سم زدایی، این که کانال های سم زدایی سیستم لنفاوی باز باشند، اهمیت دارد، از این رو بدن می تواند حذف مناسب سموم را تنظیم کند. اگر سیستم لنفاوی دچار گرفتگی باشد، سموم در آن باقی می مانند، که می تواند در قالب بیماری های مزمن مختلف، از جمله سرطان، خود را نشان دهد. اما با یک نوشیدنی سرشار از کلروفیل می توانید به پاکسازی خون کمک کرده و از این طریق سیستم لنفاوی را نیز پاکسازی کنید. میوه های خانواده مرکبات مانند گریپ فروت و لیمو از ویژگی های جمع کنندگی فوق العاده بهره می برند که جریان لنف را افزایش داده و هر گونه گرفتگی را از بین می برد. یکی دیگر از مواد مهم در این نوشیدنی ریشه بابا آدم است که سم زدایی سیستم لنفاوی را تحریک می کند. همچنین، این ماده یک پاک کننده طبیعی خون نیز است و می تواند به بدن در دفع بیماری های مختلف کمک کند. ریشه بابا آدم یک ضد التهاب قوی محسوب می شود و میزبان آنتی اکسیدان های مفید است. این نوشیدنی را می توانید دو تا سه بار در هفته به منظور تقویت سیستم لنفاوی خود مصرف کنید. با یک عدد گریپ فروت صورتی، پوست کنده، لیمو، شاخه کرفس، سیب، دو تا سه اینچ ریشه زنجبیل تازه، یک خوشه جعفری، نصف فنجان ریشه بابا آدم تازه می توانید این نوشیندی را تهیه کنید. تمام مواد تشکیل دهنده را درون یک دستگاه آبمیوه گیری ریخته و این نوشیدنی را بلافاصله مصرف کنید.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید!

سلامت آنلاین: سبوس، فیبر فراوانی دارد و به پیشگیری از چاقی و اضافه وزن کمک می‌کند، اما مصرف آن با اضافه کردن سبوس به غذا می‌تواند جذب املاح را مختل کند. همچنین موجب کاهش جذب ریزمغذی‌هایی نظیر آهن، روی و کلسیم می شود. اطمینان از این که سبوس‌هایی که فروخته می‌شود تحت نظارت بوده یا نه کمی دشوار است. مواردی دیده شده که سبوس‌های گندم آغشته به خاک توزیع شده و به دست مصرف کننده رسیده است، بنابراین حتی در سلامت سبوس نیز باید این اطمینان وجود داشته باشد، که ناخالصی نداشته و آلوده نیز نباشند. با توجه به موارد ذکر شده زیاده روی در مصرف سبوس خطر آفرین است بنابراین افرادی که از سبوس برای بهره‌مندی از فواید فیبر موجود در آن استفاده می‌کنند بهتر است از پنج منبع اصلی تامین کننده فیبر، نیاز خود را مرتفع کنند و به هیچ وجه سبوس را با مواد غذایی ترکیب نکنند. حبوبات، میوه‌ها، سبزی‌ها، آجیل و غلات از جمله موادغذایی هستند که فیبر فراوانی دارند، و مصرف آن می‌تواند خواص سبوس را داشته باشد، البته به شرط این‌که افراد از آن‌ها به طور کامل استفاده کنند، به این معنی که میوه باید کامل نه به صورت آب گرفته خورده شود و یا سبزی‌هایی مانند هویج را تنها به صورت آب گرفته مصرف نکنند. به طور کلی سبوس‌ها آلوده و کثیف هستند و چنان‌چه از سبوس‌های باز و فله‌ای خریداری می‌شود و یا اطمینان از بهداشتی بودن آن وجود نداشته باشد زیان‌های دیگری را برای فرد به همراه خواهد داشت، بنابراین در صورت نیاز به مصرف سبوس، حتما باید از نوع بسته‌بندی شده و از جاهای مطمئن خریداری شود.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


علامت‌هایی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!

خبرآنلاین: اگر این نشانه‌ها را در خود مشاهده می‌کنید باید زودتر تلفن را بردارید و از یک پزشک متخصص غدد وقت بگیرید. این علائم یعنی تیروئید شما درست کار نمی‌کند و به معالجه احتیاج دارد: شما مرتب احساس خستگی می‌کنید، شما دائم افسرده و غمگین هستید، شما احساس ترس و اضطراب می‌کنید، اشتهای شما تغییر می‌کند (در پرکاری تیروئید باعث می‌شود فرد به طور دائم احساس گرسنگی کند)، قدرت درک ذهنی و مغزی شما مبهم می‌شود، پوست شما خشک می‌شود، روده شما غیر قابل پیش‌بینی می‌شود، شما درد در اندام یا عضلات را تجربه می‌کنید، شما با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنید، خواب شما دچار اختلال می‌شود.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


کاهش قند خون به صورت طبیعی

جام جم: ترکیبات موجود در سیر، علاوه بر این که در جلوگیری از بیماری‌های قلبی، مبارزه با عفونت و کاهش ریسک سرطان نقش دارند، با جلوگیری از عملکرد کبد در غیرفعال کردن انسولین، موجب افزایش انسولین خون می‌شوند. سیر با افزایش ترشح انسولین و نیز افزایش حساسیت بدن به این ماده ـ که مسئول انتقال گلوکز به سلول‌هاست ـ گلوکز خون را کاهش می‌دهد. زنجبیل که یک درمان شناخته شده برای سرماخوردگی، سردرد، حالت تهوع و آرتروز به شمار می‌آید، به میزان موثری در کاهش قند خون نقش دارد. دانه شنبلیله، علاوه بر سایر تاثیرات مفید مثل مقابله با سرطان، کاهش دردهای بدنی، مقابله با عفونت و کاهش کلسترول در کنترل قند خون نیز موثر است. محققان بر این باورند که سرکه سیب می‌تواند برخی آنزیم‌های گوارشی مسئول شکستن کربوهیدرات‌ها به قند را غیرفعال کرده، از افزایش قند خون جلوگیری کند. دارچین که نقش شناخته شده‌ای در کاهش قند خون دارد، با تقلید از انسولین و افزایش انتقال گلوکز به سلول‌ها به کاهش قند خون کمک کرده و با دیابت مقابله می‌کند. همچنین دارچین با افزایش حساسیت به انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


ویژگی‌هایی که زنان در مورد فیزیک خود نمی‌دانند

زنان، خصوصیات بدنی خاصی دارند که دانستن آن ها می‌تواند به داشتن سلامت بهتر کمک کند. با این حال بسیاری از زنان از این ویژگی‌ها آگاهی ندارند. بنا به دلایل علمی، زنان دو برابر مردان در معرض اختلال اضطراب قرار دارند. دلیلش این است که زنان به طور طبیعی سطح بالاتری از هورمون‌های پروژسترون، کورتیزول و استرادیول دارند، به همین دلیل تهدیدها و خطرات را به صورت شهودی بیشتر درک می‌کنند. بسیاری از زنان نمی‌دانند نیاز به مواد مغذی خاصی دارند. کلسیم، ویتامین D، آهن، اسید فولیک، فیبر و امگا ـ3 ازجمله مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز زنان هستند. همچنین زنان باید بدانند به میزان کالری کمتری نسبت به مردان نیاز دارند. فعالیت مغز زنان هنگام خواب، فقط 10 درصد کاهش پیدا می‌کند و این میزان بسیار کمتر از سطح کاهش فعالیت مغز مردان هنگام خواب است. به همین دلیل زنان نیاز دارند زمان بیشتری را در رختخواب سپری کنند. به عنوان یک قاعده کلی، زنان در یک روز 50 کالری کمتر از مردان انرژی می‌سوزانند. درواقع بزرگ تر بودن اندام‌های مردان باعث می‌شود برای فعالیت روزانه به انرژی بیشتری نیاز داشته باشند.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


جمع آوری دام‌های کنار خیابانی در روزهای منتهی به عید قربان؛ قصابی ها ذبح نکنند

همچون سال‌های گذشته، سفارش‌های‌ دام زنده توسط مغازه‌هایی که ذبح انجام می‌دهند مانند قصابی‌ها جمع آوری شده و برای اینکه در سطح شهرآلودگی در خصوص تب‌کریمه‌کنگو نداشته باشیم ، این ذبح‌ها در صبح زود در کشتارگاه‌ها انجام شده و بعد از معاینه توسط دامپزشک به مغازه ها منتقل و تحویل سفارش دهندگان می‌شود. کشتارگاه‌ها مجاز به تحویل لاشه، در همان روزی که ذبح انجام شده نیستند اما در این جلسه مقرر شد که به کشتارگاه‌ها اجازه ذبح و تحویل لاشه در روز عید قربان داده شود. بطوریکه ساعت 1بامداد ذبح انجام و در ساعت 5 الی 6 صبح گوشت به صورت آماده تحویل داده شود تا مشکلی از بابت آلودگی وجود نداشته باشد. درمناطق 22گانه و جایگاه‌هایی‌ که متعلق به شهرداری است مانند مراکز میوه تره‌بار، مکان‌هایی آماده شده است تا عزیزان آماده به خدمت خدمات مورد نیاز ذبح دام را ارائه دهند. هموطنان عزیزی که می‌خواهند ناظر بر ذبح دام خود باشند، می‌توانند پس از تهیه دام زنده به این مراکز مراجعه کنند.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


کمبودهای تغذیه‌ای رایج که به آن ها اهمیت نمی‌دهید

آوای سلامت: اکثر مردم از کمبود ریزمغذی ها رنج می برند و در عین حال علائم این کمبودها را نمی دانند. ویتامین ب6 در دوران بارداری برای رشد طبیعی مغز جنین مورد نیاز است. مبتلایان به فقر ویتامین ب ۶ در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و دیگر سرطان ها، خارش و ترک گوشه دهان و احساس افسردگی هستند. این در حالی است که بزرگسالان در سنین ۱۹ تا ۵۰ سال، نیاز به دریافت ۱,۳ میلی گرم ویتامین ب ۶ در طول روز دارند و آنهم از طریق مصرف ماهی تن، ماهی قزل آلا، مرغ، بوقلمون، گوشت گاو و غلات غنی شده. بدن برای حمل اکسیژن به سراسر اندام ها نیاز به ساخت هموگلوبین از طریق مصرف آهن دارد. زنان بزرگسال در سنین باروری باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن در روز مصرف کنند و این میزان در مردان و زنان مسن تر ۸ میلی گرم است. گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، مرغ، غلات غنی شده، حبوبات، آجیل و برخی میوه های خشک، منابع غنی از آهن هستند. یک نصف فنجان اسفناج پخته شده نیز در حدود ۳ میلی گرم آهن به بدن می رساند. به خاطر داشته باشید که مصرف آهن با برخی منابع گیاهی از جمله مرکبات، به جذب آن کمک می کند. مصرف ویتامین دی برای حفظ سلامت استخوان ها و عضلات و اعصاب ضروری به نظر می رسد. مصرف ویتامین دی همچنین به سیستم ایمنی بدن و تقویت آن برای مبارزه با بیماری ها کمک می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از بهترین راه ها برای تامین ویتامین دی روزانه است با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده که بزرگسالان بین سنین ۱۹ تا ۷۰ سال روزانه حداقل به ۶۰۰ واحد بین المللی و افراد مسن به ۸۰۰ واحد بین المللی از این ویتامین نیازمندند. ماهی، قارچ، شیر، غلات و آب پرتقال غنی شده، منابع مهم ویتامین دی هستند.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!


محققان استرالیایی هشدار می دهند؛ استفاده از لنز تماسی هنگام شنا به چشم ها آسیب می زند

مهر: طبق یافته های جدید محققان، داشتن لنزهای تماسی چشم در هنگام شنا می تواند به ایجاد نوعی بیماری خطرناک چشمی و آسیب جدی به چشم منجر شود. بیماری «آکانتامیبا کراتیتیس» نوعی بیماری چشمی نادر و بسیار خطرناک عفونت قرنیه است که عامل ایجاد آن نوعی موجود میکروسکوپی به نام آمیب است. این بیماری می تواند چنان به چشم آسیب رساند که حتی در برخی موارد به کوری دائم منجر می شود. این آمیب که معمولا در مناطق آبی آلوده و استخرهای عمومی با سطح بهداشتی پایین یافت می شود، در صورت وجود لنزهای تماسی بر روی چشم، با نفوذ به زیر آن و در نتیجه تماس راحت و طولانی تر با بافت چشم، می تواند موجب ایجاد بیماری آکانتامیبا کراتیتیس شود. محققان استرالیایی در طول مدت ۱۸ سال، ۳۴ نفر را در رابطه با این بیماری که دارای علائمی نظیر درد چشم، قرمزی، تورم، زخم قرنیه حلقوی و ضعف بافت چشم ها بودند شناسایی و مورد بررسی قرار دادند. بررسی ها نشان می دهد تعداد زیادی از این بیماران (۸۶ درصد) کسانی بوده اند که هنگام شنا در استخرهای عمومی، لنز تماسی بر چشم خود داشته اند. اکثر موارد مذکور با درمان های دارویی بهبود پیدا کرده، ولی شدت بیماری برخی از آن ها تا اندازه ای بوده که به عمل جراحی نیاز بوده است. با این حال محققان توصیه می کنند هرچند استفاده از عینک های مخصوص شنا می تواند ایمنی بسیاری را در این خصوص به وجود آورد، ولی اگر لنزهای تماسی را با دستورالعمل پزشکان و رعایت اصول بهداشتی، به صورت صحیح و مناسب بر چشم گذارند، حتی با وجود آن ها نیز می توانند از شنا در استخر لذت ببرند.

هشدار؛ سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید! / در روز‌های منتهی به عید قربان؛ قصابی‌ها ذبح نکنند/ علائمی که تیروئید شما را آشکار می‌کند!

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *