"پاکستان" اجازه نمی‌دهد نقشه هند در مورد تغییر جمعیت کشمیر تحقق پیدا کند

11:02 - 08 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۹۸۵
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن اعلام اینکه هند در پی تغییر جمعیت کشمیر است گفت: ما از طریق مجاری قانونی اجازه این کار را نخواهیم داد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس نیوز نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: هند در پی تغییر جمعیت کشمیر است ولی ما اجازه نمی‌دهیم که این کار انجام شود.

نفیس زکریا اظهار داشت: پاکستان خواهان آرامش و برپایی عدالت در کشمیر است اما هند همواره در حال ایجاد تشنج در کشمیر بوده است، حکام دهلی نو با هدف تغییر جمعیت کشمیر طبق گزارش خود به سازمان ملل تناسب جمعیتی را برخلاف حقایق موجود بیان کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: در جواب این اقدام هند، ما نیز با ارائه شواهد و مدارک به سازمان ملل اعلام کرده‌ایم که تناسب جمعیتی که حکام دهلی نو بیان کرده‌اند غیر واقعی است و آنها در صدد تغییر جمعیت منطقه اشغالی کشمیر است.

وی گفت: ما از مسئولین سازمان ملل خواسته‌ایم تا در این زمینه پیگیری‌ها و تحقیقات لازم را به انجام برسانند و اجازه ندهند تا مشکلات مردم کشمیر بیشتر شود.

نفیس زکریا اضافه کرد: اگر مجامع جهانی توجه کافی به مسئله کشمیر نداشته باشند به زودی شاهد بحران‌های جدی‌تری در این منطقه خواهیم بود.

هندیها پس از اشغال کشمیر صدها هزار سرباز خود را به این منطقه فرستاده و اجازه هیچگونه تحرکی را به ساکنان کشمیر نمی‌دهند.

ارتش هند طی سه دهه 68 هزار نفر را در کشمیر کشته و 10 هزار نفر را مفقودالاثر کرده‌ است.

اخیرا و پس از سفر مودی نخست‌وزیر هند به آمریکا ، ترامپ آزادی‌خواهان کشمیری از جمله سیدصلاح‌الدین را تروریست اعلام کرده و گروه آزادی‌خواه حزب المجاهدین را نیز در فهرست سیاه خود قرار داد.

برخی ناظران سیاسی، رفتار ارتش هند با مردم کشمیر را با رفتار رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین مقایسه می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *