رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دارابی: به دنبال برندسازی برنامه ها و شبکه های استانی هستیم

9:00 - 06 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۳۸۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون امور استان های سازمان صداوسیما گفت: بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها با شرکت 2000 اثر با شعار «شبکه های استانی، فرهنگ بومی و وفاق ملی» ظرفیت های مراکز استان ها را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، علی دارابی معاون امور استان ها در نشست خبری بیستمین جشنواره تولیدات مراکز رادیو و تلویزیون استان ها گفت: این دوره از جشنواره در استان کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش، آب و آیینه، غیرت و وفاداری ایران و اسلام از 14 الی 16 شهریور ماه برگزار می شود.

وی افزود: کمیته های اجرایی و کمیسیون های این دوره سال گذشته بعد از جشنواره نوزدهم آغاز به کار کردند و ۷۰ نفر از داوران و صاحب‌نظران صداوسیما، از بین ۲۰۰۰ اثر، ۲۰۰ اثر را در کمیسیون های مختلف مورد داوری قرار دادند. این آثار از ابتدای سال ۹۵ تا بهار ۹۶‌ تولید و پخش شده اند.

دارابی: به دنبال برندسازی برنامه ها و شبکه های استانی هستیم

دارابی: شبکه های استانی اولویت چهارم مردم برای تماشا

معاون سابق سیما با اشاره به بخش های جنبی جشنواره بیان کرد: در جشنواره بیستم سه بخش جانبی نشر فرهنگ ‌دفاع مقدس، بهداشت ‌و‌ سلامت و اقتصاد مقاومتی‌ نیز شرکت دارد. اما بخش انیمیشن امسال از جشنواره حذف شده است. زیرا در نظر داریم نخستین جشنواره مستقل انیمیشن را در اسفند‌ماه برگزار کنیم و این جشنواره تنها ‌مختص تلویزیون نیست و آثار‌ سایر حوزه ها ‌را نیز دربر می گیرد.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار جشنواره نسبت به دوره گذشته توضیح داد: در جشنواره ‌نوزدهم، ۱۳۹۵ اثر به مرحله داوری راه یافتند که رشد تعداد آثار به 2000 اثر، بیانگر ارتقای‌ کمی و کیفی آثار است. شعار جشنواره امسال «شبکه های استانی، فرهنگ بومی و وفاق ملی» است.

دارابی با اشاره به فعال شدن بخش مجازی در بیستمین جشنواره تولیدات مراکز رادیو و تلویزیون استان ها عنوان کرد: در ‌بخش فضای‌ مجازی نیز آثاری در جشنواره شرکت دارند.
همچنین بیش از ۴۰ هنرمند از استان ها، شهدا، مفاخر و مشاهیر در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره شرکت ‌دارند ‌که از برخی مدیران مراکز، خانواده های مرحوم‌ جبل العاملی و کردان ‌از معاونان پیشین سازمان صداوسیما و ‌زنده یاد حمید‌آخوندی نیز تقدیر می شود.

وی با اشاره به برنامه های همزمان با برگزاری جشنواره گفت: گروه های برنامه سازی مثل فیتیله ای ها و خاله شادونه برنامه هایی اجرا خواهند‌ کرد. همچنین تعداد ۱۲۰ نفر از همکاران رسانه ای پوشش خبری این رویداد را برعهده دارند.

دارابی از ساخت مستند «از ایران تا کربلا» خبر داد و عنوان کرد: مستند ‌بلندی درباره اربعین با نام «از ایران تا کربلا» دربرگیرنده حضور ایرانیان از استان های مختلف در راهپیمایی عظیم کربلاست. این مستند در مرحله تدوین نهایی است و برای اولین بار آماده نمایش شده است.

معاون امور استان های صداوسیما همچنین خاطر نشان کرد: امسال حوزه معاونت فضای مجازی ‌را در استان ها تشکیل داده ایم. همچنین ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در معاونت استان ها و ویژه برنامه هایی تدارک‌دیده از دهه فجر ۹۶ تا دهه فجر ۹۷ روی آنتن می‌رود.

معاون امور استان ها همچنین خاطر نشان کرد: میزان مخاطبان در ‌صدای استان ها سه درصد ‌و در سیمای استان ها دو درصد افزایش یافته است. شبکه های استانی نیز طی یک بررسی به عنوان چهارمین ‌ترجیح بینندگان ‌برای تماشا معرفی شده است که در‌بعضی استان ها نظیر کردستان بیش از ۸۵ درصد مخاطب دارند.

وی با اشاره به برخی ویژگی های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره توضیح داد: امسال در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، از ظرفیت های هنری و موسیقایی هنرمندان استان‌کردستان استفاده می کنیم. این امر در راستای تقویت فرهنگ ‌بومی و ظرفیت گروه های موسیقی کردستان است.

دارابی با اشاره به تولید 30 سریال فاخر در این مرکز عنوان کرد: امسال توانستیم ۳۰ سریال فاخر را در مراکز استان ها کلید بزنیم و در حوزه کودک و نوجوان نیز تولیدات مراکز استان ها بسیار زیاد است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا طرح برای برندسازی شبکه ها یا برنامه های تلویزیونی استانی دنبال می شود یا نه، گفت: 24 ساعته شدن‌ فعالیت شبکه های استانی قطعا در صورتی موفقیت آمیز است که شبکه ها و برنامه های استانی به برند تبدیل شوند. همچنین در نظر داریم تا شبکه ای استانی برای استان تهران راه اندازی کنیم. همچنین سیستم آی.پی تی وی این اقدام را تسهیل خواهد کرد.

به طور کلی نگاهمان به برندسازی برخیبرنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه های استانی است. شبکه های استانی برای این موضوع راه قابل توجهی پیش رو دارند و ما در تلاش برای بهتر ‌دیده شدن توانمندی شبکه های استانی هستیم. طرح رادیو نما نیز سال گذشته در سراسر کشور اجرا شد و ارتقای ‌کیفیت صدا و تصویر است تا رادیو بیشتر شنیده شود.

معاون امور استان ها درباره سریال 300 قسمتی این معاونت توضیح داد: نویسنده و کارگردان این سریال فریدون حسن‌پور و تاکنون سیناپس ۶۰ قسمت از آن نوشته شده و مقدمات اجرای آن در صداوسیمای مرکز گیلان در حال انجام است. پیش بینی مان این است که به سرعت تولید کلید زده شود. ساخت این سریال ۳۰۰ قسمتی خود یک رکورد است و مخاطب امروز نیاز دارد قصه های بلند پرکشش و تعلیق را دنبال کند. این سریال در شش فصل 50 قسمتی ساخته می شود. دارای تم اجتماعی است و روایت هایی از تاریخ ایران دارد.

فرجی:تولیدات استان ها در بسیاری از حوزه ها پیشگام هستند

مهدی فرجی دبیر بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها با اشاره به جدیت این رویداد گفت: این جشنواره به عنوان بزرگترین و جدی ترین جشنواره تلویزیون ظرفیت های استانی کشور را معرفی می کند. در حال حاضر برخی از مراکز استان ها در حوزه مستند و انیمیشن پیشگام هستند. در بسیاری از جشنواره ها نظیر جشنواره سینما حقیقت برگزیدگانی از استان ها معرفی می شوند.

وی افزود: امیدواریم اهالی رسانه نیز در جهت وفاق ملی حرکت کرده و به اندیشه و تفکر این جشنواره کمک کنند. 2000 اثر شرکت کرده در این جشنواره بدون احتساب آثار انیمیشن که در جشنواره ای مستقل مورد داوری قرار خواهند گرفت، رشد 80 درصدی نسبت به آثار جشنواره نوزدهم را تایید می کند.

موسوی زاده: شرکت 510 اثر در بخش سیمای جشنواره استانی صداوسیما

سید ابوالحسن موسوی زاده رئیس ستاد مرکزی بیستمین تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان ها نیز در این نشست عنوان کرد: در بخش های مختلف سیما 510، صدا 287، خبر 518، موسیقی 203، ویژه 358، جنبی 300 و پژوهش 104 اثر در جشنواره شرکت دارند.

دارابی: به دنبال برندسازی برنامه ها و شبکه های استانی هستیم

فاطمی: رشد 230 درصدی تعداد آثار نسبت به دوره نوزدهم

سید عباس فاطمی رئیس ستاد عالی بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان ها نیز در این جلسه با اشاره به آمار آثار راه یافته به جشنواره بیان کرد: در این دوره 86 مستند از 29 استان، 52 اثر نمایشی از 23 استان، 197 برنامه ترکیبی از 32 استان، 124 اثر در بخش ویژه مثل جمع خوانی قرآن کریم، افطار، ماه رمضان، راهپیمایی ها، عزاداری، مناسک عاشورا و 51 اثر در بخش جنبی شرکت کرده اند.

وی افزود: در این دوره 230 درصد رشد کمی را بدون در نظر گرفتن آثار انیمیشن که در جشنواره ای مستقل داوری خواهند شد و با کاهش دوره زمانی انتخاب آثار شاهد بوده ایم. همچنین در این دوره از 28 برنامه ترکیبی، 19 اثر مستند، 19 اثر نمایشی و 8 اثر در بخش ویژه تقدیر خواهد شد. احتمالا در بخش جنبی نیز 15 برگزیده اعلام می شود و در مجموع 87 برگزیده معرفی می شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *