سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس: خیلی ها پشت نام رونی پنهان شدند/ باید برای «وین» بازی بزرگداشت برگزار کنیم

0:40 - 04 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۵۱۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس گفت: باید برای رونی بازی بزرگداشت برگزار کنیم.

به گزارش گروه ورزشی ، گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، روز پنجشنبه ترکیب تیمش را برای بازی برابر مالت و اسلواکی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام کرد؛ فهرستی که دیگر پس از خداحافظی وین رونی از بازی‌های ملی، قرار نبود نام او را در خود داشته باشد.

 به دنبال این رخداد ساوتگیت در نشست خبری خود حاضر شده و پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد.
 
این مربی در مورد مسئولیتی که حالا به سایر بازیکنان تیمش در پی خداحافظی رونی می‌رسد، گفت: آن‌ها بار مسئولیتی را که وین از زمان خداحافظی استیون جرارد در سال ۲۰۱۴ به دوش می‌کشید، به دوش نکشیده اند. احتمالا وین مجبور بود به تنهایی آن بار را به دوش بکشد. البته من معتقدم که او هنوز هم مسئولیت پذیری بالایی در تیم ملی داشت. او کار خود را بسیار خوب انجام داد و حال نوبت سایر بازیکنان است که ابتکار عمل و این بار مسئولیت را به دست بگیرند.

سرمربی تیم ملی انگلستان همچنین در دفاع از رونی ادامه داد: شاید برای سایر افراد، پنهان شدن پشت وین راحت بود، زیرا او کسی است که بار مسئولیت را به دوش می‌کشید. فکر می‌کنم این اتفاق در قبال او غیر منصفانه بود. حالا همه بخت این را دارند که خود وارد گود شوند. این یک دغدغه نیست، یک فرصت است.

سرمربی سه شیر‌ها معتقد است که حالا فرصتی برای بازیکنان تیمش فراهم شده تا خودی نشان دهند ساوتگیت در این باره تصریح کرد:  اگر قرار است از این به بعد تیم فوق العاده‌ای باشیم، به بازیکنانی نیاز خواهیم داشت که در لحظه‌های بزرگ و در بازی‌های بزرگ، خودی نشان دهند. هر بار که آن‌ها برای انگلستان به میدان می‌روند، بخت این را دارند که لحظه‌ای به یاد ماندنی و تاریخی را رقم بزنند که انتخاب آن با خودشان است؛ این فرصت زین پس هرگاه که به میدان بروند، پیش روی آن هاست.

یکی از دغدغه‌های فعلی ساوتگیت این است که به جای یک رهبر، چندین رهبر در تیمش داشته باشد تا تقسیم کار خوبی در تیمش حاکم باشد. این مربی اضافه کرد: نکته مهم‌تر این است که پیرامون تیم چه فرهنگی از رهبری وجود دارد؛ آن‌هایی که آماده مسئولیت پذیری هستند و افرادی که آماده تاثیر گذاری روی سایرین به نحو مثبتی هستند. یک شخص نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. من در هر باشگاهی که بودم، به بازوبند کاپیتانی رسیدم و این موضوع گاهی برایم فرسایشی می‌شد، چون زیرا حس می‌کردم که بار مسئولیت‌ها به اندازه کافی تقسیم نشده است و من تمام بار تیم را به دوش می‌کشیدم، تیم را جمع و جور می‌کردم و رختکن را مدیریت می‌کردم و البته باید در زمانی درست، سخنرانی هم می‌کردم. پس برای انجام این کارها، به بیش از یک نفر نیاز است.
 
چندی پیش تیم ملی آلمان به پاس بزرگداشت زحمت‌های لوکاس پودولسکی برای ژرمن ها، برابر انگلستان بازی بزرگداشتی برای این بازیکن برگزار کرد؛ اتفاقی که به عقیده ساوتگیت باید در قبال رونی هم بیافتد. وی در پایان اضافه کرد: فکر می‌کنم یقینا باید یک چنین قدردانی‌ای وجود داشته باشد. این که به چه نحو، دیگر به اتحادیه فوتبال مربوط است. یک بازی بزرگداشت ویژه، هرگز پیش از این برگزار نشده است و البته پیش از این قهرمان جام جهانی را داشته ایم. تصمیم گیری با اشخاص دیگری است، ولی بی شک ما باید از زحمت‌های او برای انگلستان قدردانی کنیم و سپاس گزاری خود را ابراز کنیم. می‌دانم که از قبل صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده است.
 

برچسب ها: رونی ساوتگیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *