رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۲۵ درصدی مراجعه حجاج به مراکز درمانی/بستری بودن ۶۳حاجی

21:59 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۱۸۵
معاون رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از کاهش ۲۵ درصدی بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی زائران ایرانی در شهر‌های مدینه و مکه در مقایسه با حج ۹۴ خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ،معاون رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از کاهش ۲۵ درصدی بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی زائران ایرانی در شهر‌های مدینه و مکه در مقایسه با حج ۹۴ خبر داد.

پیرحسین کولیوند گفت: با وجود افزایش قابل ملاحظه تعداد حجاج نسبت به سال ۹۴، رعایت بهداشت فردی و عمومی ازطرف زائران و ارائه آموزش‌های لازم توسط کادر پزشکی موجب شده است که بحث پیشگیری به نحو مطلوب اجرایی شود.


وی درخصوص تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گفت: هم اکنون ۵۱ زائرایرانی در بیمارستان مکه و دو زائر دیگر در بیمارستان مدینه بستری و تحت درمان هستند و دوازده نفر هم به سه بیمارستان سعودی نور، ملک فیصل و ملک عبدالله اعزام شده اند که همه آن‌ها وضع عمومی شان خوب است.


معاون رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تاکید کرد: هیچگونه بیماری واگیردار زائران ایرانی را تهدید نمی‌کند و ارائه خدمات درمانی به ضیوف الرحمان در ۸۹ درمانگاه و مطب و دو بیمارستان مکه و مدینه به روال طبیعی ادامه دارد.


وی همچنین به آمادگی تیم پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به زائران کشورمان درعرفات، مشعر و منا اشاره کرد وگفت: در مسیر رمی جمرات نیز به ازای هر ۲۵۰ زائر یک پزشک حجاج را همراهی خواهد کرد. همچنین از مسیر‌های رفت و برگشت رمی بازدید بعمل آمده است و محل استقرارمراکز درمانی و آمبولانس‌های سعودی شناسایی شده و به پزشکان و مدیران کاروان‌ها ابلاغ شده است تا در صورت داشتن بیمار به نزدیکترین مرکز مراجعه کنند.


دکتر کولیوند افزود: مرکز پزشکی در منا ۸۵ مطب به اضافه یک بیمارستان صحرایی فعال خواهد کرد و پزشکان و پرستاران نیز همچنان در حال آموزش راه‌های پیشگیری از گرمازدگی به زائران هستند.


وی به حجاج توصیه کرد: به هنگام عزیمت به رمی جمرات چند بطری آب همراه خود داشته باشند، از ورود به تجمعات خودداری کنند، در روز‌های یازدهم و دوازدهم ذی الحجه از لباس‌های روشن و گشاد و کلاه و چفیه برای پوشاندن سر خود استفاده نمایند و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرند.


وی از زائران خواست در صورت بروز علائم گرما زدگی به نزدیکترین مرکز درمانی و درمسیر رمی به مدیران کاروان‌هایی که تابلو راهنما در دست دارند، مراجعه کنند.


گفتنی است از ۸۶ هزارو ۵۰۰ زائر ایرانی حج ۹۶ تاکنون بیش از ۷۶ هزار زائربه دو شهر مکه و مدینه منتقل شده اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *