لزوم حضور فرد با تجربه، مستقل و آگاه بر منصب نظام پزشکی

11:23 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۹۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر انجمن صنفی جراحان عمومی کشور عنوان کرد: جامعه جراحان عمومی کشور معتقد است حضور فرد با تجربه در نظام پزشکی می‌تواند در احقاق حقوق پزشکان، واقعی نمودن تعرفه ها و بسیاری از حقوق قانونی پزشکان نقشی بی بدیل داشته باشد.

لزوم حضور فرد با تجربه، مستقل و آگاه بر منصب نظام پزشکیبه گزارش گروه جامعه ، فرزاد پناهی ضمن عرض تبریک به مناسبت روز پزشک به جامعه پزشکی کشور، گفت: جمعه هفته جاری انتخابات رئیس و شورای جدید سازمان نظام پزشکی را در پیش داریم که جامعه جراحان عمومی امیدوار است فردی بر سر کار آید که دارای علم و تجربه کافی و موثر باشد.

وی افزود: متاسفانه در روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی مشکلاتی پیش آمد که موجب شد جمع کثیری از پزشکان از شرکت در انتخابات و حق رای محروم شوند.

دبیر انجمن صنفی جراحان عمومی کشور یادآور شد: قبل از برگزاری انتخابات اعلام کردند که رای گیری به صورت الکترونیک و کاملا ایمن برگزار خواهد شد به همین دلیل بسیاری از پزشکان با اعتماد به این مساله در روز انتخابات به مسافرت رفتند اما متاسفانه ساعاتی بعد از آغاز انتخابات اعلام کردند رای گیری الکترونیکی دچار مشکل شده و انتخابات به صورت حضوری برگزار می شود لذا پزشکانی که از شهر مجاز حوزه انتخابیه خارج نسده بودند توانستند در انتخابات به صورت حضوری شرکت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیات نظارت انتخابات را تایید کرد بنابراین می توان گفت انتخابات با وجود تمام مشکلات و مسائلی که پیش آمد قانونی بوده و طبیعتا از آنجایی که تمکین از قانون وظیفه آحاد جامعه و بخصوص جامعه پزشکی است، انجمن صنفی نتیجه انتخابات را پذیرفت .

پناهی افزود: جمعه هفته جاری مجمع سازمان نظام پزشکی کشور از میان خود اعضای شورای عالی و ریاست کل سازمان نظام پزشکی را انتخاب و به جامعه پزشکی اعلام خواهند نمود.

وی بیان کرد: شایسته است که فردی به عنوان رییس کل انتخاب شود که تجربه وزارت، ریاست نظام پزشکی و انجمن های علمی را داشته و به خوبی با مشکلات پزشکان، نیازها و سیاست های کشور آشنا باشد.

دبیر انجمن جراحان عمومی کشور خاطر نشان کرد: جامعه جراحان عمومی کشور معتقد است حضور فرد با تجربه در نظام پزشکی می تواند در احقاق حقوق پزشکان، واقعی نمودن تعرفه ها و بسیاری از حقوق قانونی پزشکان نقشی بی بدیل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: انجمن صنفی جراحان عمومی که توسط گروه موسسان از سال ۹۴ پایه ریزی شده بود با همکاری ارزنده وزارت کشور از هشتم بهمن ۹۵ آغاز به فعالیت کرد و به صورت رسمی انتخابات مجمع و هیئت مدیره را انجام داد.

پناهی افزود: امید است این انجمن با مجوزی که از سوی وزارت کشور دارد علاوه بر همکاریهای موثر در توانمندسازیهای علمی و پژوهشی بتواند در رفع مشکلات صنفی پزشکان که انجمن های علمی از ورود به آن منع شده اند و شامل مسائل قانونی، تعرفه ها ، پرداخت های بیمه و وزارتخانه، تعیین صلاحیت حرفه ای و مسائل حقوقی و قضایی نیز موثر باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *