نایب قهرمانی که زنگ خطر بود / از عبدولی ناآماده تا لزوم بازنگری در برخی اوزان

10:53 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۹۲۰
تیم ملی کشتی فرنگی در حالی توانست نایب قهرمانی مسابقات جهانی را کسب کند که در برخی اوزان عملکرد خوبی نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که در پاریس برگزار شد با کسب ۲ مدال برنز و ۳۶ امتیاز نایب قهرمان این مسابقات شد.

عملکرد فرنگی‌کاران کشورمان را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه می خوانید.

در وزن ۵۹ کیلوگرم مهرداد مردانی که جانشین حمید سوریان شده بود نتوانست انتظارت را برآورده کند و در نهایت در جایگاه هشتم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ایستاد. در طول سال‌های گذشته که سوریان عضو ثابت تیم ملی در این وزن بود تنها در یک دوره محمد فقیری جانشین او شده بود و با توجه به این مسئله مردانی باید قدر فرصتی که به او داده شده را بهتر بداند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم محمد الیاسی تا مرحله نیمه نهایی کشتی‌های خیلی خوبی گرفت، اما در مصاف با ماتیوس برناتک از لهستان عملکرد ضعیفی داشت و شکست خورد. الیاسی در دیدار رده بندی هم نتیجه را وگذار کرد تا دستش به مدال نرسد. با توجه به این که این کشتی‌گیر تنها ۳،۲ ماه در اردو حضور داشت تا حدود زیادی توقعات را برآورده کرد. او یک رقیب جدی برای زیدوند و ارسلان در این وزن خواهد بود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدعلی گرایی صاحب نشان برنز شد و عملکرد نسبتا خوبی داشت. هر چند این کشتی‌گیر در بحث دفاعی نیاز به تمرینات بیشتری دارد. گرایی می‌تواند با رفع نقاط ضعفش یک مهره قابل اتکا برای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان باشد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم سعید عبدولی توانست به مدال برنز رقابت‌های جهانی پاریس دست پیدا کند، اما نمی‌توان برای المپیک روی این کشتی‌گیر حساب باز کرد و باید به دنبال یک جانشین مناسب برای او بود. عبدولی در همین مسابقات هم با بدنی ناآماده حاضر شد و شاید اگر با قرعه سخت‌تری روبرو می‌شد نمی‌توانست به مدال برنز دست پیدا کند. با توجه به سن و سال عبدولی و همچنین سابقه غیبت‌های مداوم او در اردو‌های تیم ملی، اشکانی باید به دنبال کشتی‌گیری باشد که برای مسابقات آتی تیم ملی، دغدغه‌ای در این وزن نداشته باشد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم قادریان به هیچ عنوان نتوانست انتظارات را برآورده کند و با عملکرد ضعیفی که داشت در رده پانزدهم این رقابت‌های جهانی قرار گرفت. شاید یکی از دلایل این مسئله، مصدومیت او بوده باشد. با این حال توقعی که از قادریان می‌رفت کسب عنوانی بهتر از پانزدهم بود.

در وزن ۸۵ کیلوگرم حسین نوری در اولنی حضورش در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی صاحب مدال برنز شد. نوری اگر کمی باتجربه‌تر بود می‌توانست به مدال طلا هم دست پیدا کند با این حال این کشتی‌گیر یکی از بهترین‌های تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی بود.

در وزن ۹۸ کیلوگرم سید مصطفی صالحی‌زاده در رده دوازدهم مسابقات جهانی پاریس قرار گرفت. مهمترین مشکل صالحی‌زاده قد کوتاه او است، ضمن این که بی‌تجربگی این کشتی‌گیر هم باعث شد نتواند عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم قوره جیلی یکی از ضعیف‌ترین فرنگی‌کاران کشورمان بود. این کشتی‌گیر که فضای مسابقات جهانی روی او تاثیر منفی گذاشته بود خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

با توجه به نتایج فرنگی‌کاران کشورمان در مسابقات جهانی پاریس می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که عملکرد آنها در این مسابقات متوسط بود و اشکانی برای موفقیت در المپیک 2020 کار سختی خواهد داشت. هر چند در بعضی اوزان امیدواری‌هایی ایجاد شد اما به خاطر داشته باشیم تنها تیم ایران نبود که در مسابقات جهانی، جوانگرایی کرده بود و نباید فریب نایب قهرمانی در این مسابقات را بخوریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *