دخالت ندادن مسائل سیاسی در تائید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر/ ظرفیت شورای عالی استان ها فعال شود

10:01 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۹۰۱
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران گفت: براساس قولی که به مردم دادیم، مسائل سیاسی را در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر لحاظ نکردیم.

دخالت ندادن مسائل سیاسی در تائید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر/ ظرفیت شورای عالی استان ها فعال شودبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علیرضا رحیمی در نخستین جلسه شورای پنجم شهر تهران گفت: ثمره مشارکت مردم و دموکراسی واقعی را امروز در شهر تهران شاهد هستیم.

وی افزود: در انتخابات شهر تهران، تنها چیزی که مد نظر قرار دادیم چارچوب قانونی بود. دو عهد را در حوزه نظارت به مردم قول دادیم. نخست آنکه به اصل برائت توجه کرده و دوم، دخالت ندادن مسائل سیاسی در بررسی صلاحیت اعضا بود.

رئیس هیئت نظارت استان تهران با بیان اینکه " مسائل سیاسی در بررسی هیچ کاندیدایی لحاظ نشد" خاطرنشان کرد: مردم امروز نتیجه در صف ماندن خود برای ارائه رای را می بینند و اعضا باید بدانند که مردم در تصمیمات منتظر عقلانیت و تصمیم گیری مطلوب برای شهر هستند.

رحیمی خواستار زنده کردن ظرفیت شورای عالی استان ها شد و اظهارکرد: حوزه شورای عالی استان ها پتانسیلی دارد که نه تنها اختیار ارائه طرح به مجلس را دارد بلکه می تواند بسیار قدرتمند به مجلس لایحه ارائه دهد.

وی با اشاره به نگرانی های برخی اعضایی که صلاحیت آنها تایید نشده بود خاطرنشان کرد: یکی از اعضای قبلی شورای شهر تهران در 48 ساعت باقی مانده به زمان انتخابات اجازه ورود به انتخابات را گرفت و این عضو خودش نیز این موضوع را باور نداشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *