کاهش آمار «سرقت‌»، «شرارت»، «قتل‌» و «جرائم مالی» در استان کرمان

10:03 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۸۷۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های مسلحانه، ۵ درصدی سرقت‌های به عنف، ۹ درصدی شرارت، ۲۰ درصدی قتل‌ها و ۹ درصدی جرائم مالی در این استان خبر داد.

هماییخلیل همایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره وضعیت امنیتی استان کرمان اظهارکرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با سه استان مرزی یعنی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان فصل مشترک دارد و فاصله بین شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه استان حدود ۹۰۰ کیلومتر است، تنها آن بخش از کویر لوت که در استان کرمان واقع شده بیش از ۴ برابر لبنان مساحت دارد لذا موضوعات امنیتی و انتظامی این استان با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی وزارت کشور و گزارش سردارحسین ذوالفقاری، دبیرشورای امنیت، استان کرمان در ارزیابی عملکرد امنیتی و انتظامی سال ۹۵ به عنوان استان برتر شناخته شده است.

همایی تصریح کرد: این ارزیابی که در بین ۳۱ استان صورت گرفته، مربوط به ۹ شاخص اصلی مورد نظر وزارت کشور یعنی طرح‌های امنیتی، تعداد سرقت‌های عادی، سرقت‌های اتومبیل، نسبت کشف به وقوع سرقت‌های مسلحانه و خودرو‌های مسروقه، نصب دوربین‌های نظارتی، تهیه و اجرای برنامه‌های آموزشی در امر پیشگیری از وقوع جرائم و گسترش شبکه‌ی خبر رسانی در حوزه‌ی امنیتی بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان اضافه کرد: خوشبختانه و بنا به اذعان اکثر صاحب نظران کشوری، کادر مدیریتی استان کرمان در حوزه‌ی امنیتی و انتظامی به لحاظ دانش، تجربه و تعامل جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت پایدار در استان کرمان بخاطر همکاری و تعامل سازنده سایر اعضای شورای تامین استان از استاندار کرمان به عنوان رئیس شورای تامین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی به عنوان دبیر شورای تامین گرفته تا رئیس کل دادگستری، دادستان استان، مدیرکل اطلاعات، فرمانده سپاه ثارالله، فرمانده انتظامی، فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دیگر اعضای شورای تامین استان است.

همایی یادآورشد: همکاری بسیار خوب اعضای شورای تامین استان موجب شده تا در ۴ ماهه نخست سال ۹۶ نیز شاهد کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۵ درصدی سرقت‌های به عنف، کاهش ۹ درصدی شرارت، کاهش ۲۰ درصدی قتل‌ها و کاهش ۹ درصدی جرائم مالی باشیم و امیدواریم با افزایش مشارکت‌های مردمی و اجتماعی نمودن نظم و امنیت، هم چنان شاهد ارتقای عملکرد‌ها بوده و روز به روز امنیت ذهنی و امنیت عینی جامعه ارتقا یابد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *