انتخابات 94 و 96 را خوب و قانونی برگزار کردیم/ معضل حاشیه نشینی در اطراف شهر تهران/ مصلی بعد از 30 سال تعیین تکلیف شود

9:04 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۸۶۲
استاندار تهران گفت: تجربه انتخابات 94 و 96 الگوی خوبی برای انتخابات قانونی بود.

انتخابات 94 و 96 را خوب و قانونی برگزار کردیم/ آلودگی هوا در تهران کم شده استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سید حسین هاشمی در مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم شهر تهران گفت: کار بزرگ پایتخت بر عهده اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته و باید به این موضوع توجه شود که اعتماد مردم بسیار مهم است.

وی افزود: یقین دارم که با انسجام و وحدتی که در درون شورا است، اعضا به عنوان یک الگوی مهم در پایتخت، الگوی کشوری خواهد شد.

استاندار تهران خطاب به اعضای شورای پنجم شهر تهران اظهارکرد: امیدوار هستم مصوبات شورای پنجم شهر تهران بتواند اثرات کشوری داشته باشد.

هاشمی با تقدیر از مهدی چمران، رئیس شورای چهارم شهر تهران گفت: چالش جدی در شهر تهران در زمینه همکاری استانداری و شورا وجود نداشت و همین موضوع نیز سبب بهبود وضعیت شهر شد.

وی با اشاره به مدیریت انتخابات خاطرنشان کرد: همه تلاش کردند قانون اجرایی شده و حق الناس رعایت شود.

استاندار تهران خواستار تعامل اعضای شورا با استانداری و فرمانداری شد و اظهارکرد: امیدوار هستم با همکاری هر چه بیشتر، اقدامات در شهر تهران بهتر از قبل پیش رفته شرایط برای زندگی شهروندان در تهران مهیا تر شود.

هاشمی با بیان اینکه " می توان انتخابات را خوب و قانونی برگزار کرد" تصریح کرد: انتخابات سال 94 و 96 نمونه های خوبی برای انتخابات قانونی بود و می توان از این انتخابات الگو گرفت.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در شهر تهران بیان کرد: حفظ وحدت باید مد نظر قرار گیرد زیرا در این شرایط است که امور بهتر از قبل پیش می رود.

استاندار تهران با اشاره به مشکلات پیش روی شورایاری ها خاطرنشان کرد: قانون مصوبی برای شورایاری ها نداریم. در دوره قبل، سازمان بازرسی اعلام کرده که اجازه برگزاری انتخابات بدون در اختیار داشتن مصوبات کافی را نداریم.

هاشمی ادامه داد: باید قانونی در این زمینه به تصویب رسد زیرا لازم است که انتخابات شورایاری ها برگزار شود.

وی با ارائه راهکاری برای حل مشکل شورایاری ها اظهارکرد: نمایندگان تهران در مجلس می توانند در قالب یک طرح دو فوریتی کار را محقق کنند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید حریم تهران تعیین تکلیف شود اذعان کرد: لازم است در رابطه با وضعیت حریم برنامه ریزی شده و حریم پایتخت مشخص شود.

هاشمی در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهر تهران اظهارکرد: در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت آلودگی هوا بهبود یافته اما برای حل این معضل نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت اتوبوسرانی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی در شهر تهران گفت: موضوع آسیب های اجتماعی از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تاکید ویژه ای داشته اند.

استاندار تهران افزود: در بحث حاشیه نشینی، معتادان متجاهر و متکدیان باید اقدامات جدی صورت گیرد و این موضوعات جزو اولویت های تهران به حساب می آیند.

هاشمی خواستار ساماندهی محلات حاشیه نشین شهر تهران شد و اظهارکرد: این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار است زیرا در اطراف شهر تهران با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی انتقال صنایع و کارگاه های آلاینده از شهر تهران را یک الزام دانست و خاطرنشان کرد: ناحیه های صنعتی در اطراف تهران در نظر گرفته شده و زمینی به وسعت 8 هزار هکتار برای انتقال صنایع به خارج از تهران در نظر گرفته شده است.
استاندار تهران با تاکید بر لزوم تامین ایمنی مترو تصریح کرد: انتظار داریم شورای پنجم شهر تهران در رابطه با ایمن سازی مترو اقداماتی داشته باشد و بحث ایمنی تکمیل شود.

هاشمی با بیان اینکه " وضعیت مصلی تهران باید تعیین تکلیف شود" گفت: مصلی تهران بعد از 30 سال هنوز تکمیل نشده و این یک ضعف اساسی برای شهر تهران است.

وی افزود: انتظار دارم موضوع مصلی در اولویت قرار گیرد و مقدمات تکمیل آن فراهم شود. اتمام مصلی به نفع نظام است و می توان در مباحث فرهنگی و نماز جمعه از مصلی تهران بهره برد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *