از تأثیرات دعای حرز امام جواد(ع) در ابطال سحر چه میدانید؟

21:03 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۷۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهرباف گفت: حرز به معنی پرده‌ای است که ائمه معصوم (ع) برای ایجاد حجاب بین خود و دشمن می‌خواندند.

از تأثیرات دعای حرز امام جواد(ع) در ابطال سحر چه میدانید؟به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس امور دینی و مذهبی در خصوص حرز امام جواد‌(ع) و شهادت این حضرت گفت: در باب حرز امام جواد (ع)، مهم‌ترین ویژگی مظلومیت آن حضرت نزد همسرش است، چرا که همسر ایشان دختر قاتل پدرشان (امام رضا (ع))، معروف به ام عیسی و دخترمامون عباسی بود. مامون عباسی از این روی امام جواد (ع) را به عقد دخترش درآورد که از روند سیاسی آن حضرت (ع) در منزل با خبر شود و بتواند تسلط کافی به روی کارهایشان داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: مرحوم ابن طاووس در کتاب مهج الدعوات دعاهای مختلفی را جمع‌آوری کرده است که بخشی از آنها احراز اهل بیت (ع) است. حرز به معنی حجاب و پرده‌ای است که انسان را از خطرات حفظ می‌کند، به همین خاطر ائمه معصوم (ع) ادعیه‌هایی را جهت ایجاد حجاب بین خود و دشمنانشان می‌خواندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرباف درباره حرز امام جواد (ع) اظهار داشت: در کتاب مهج الدعوات، دو حرز بلند و کوتاه داریم که در مورد حرز بلند این بزرگوار آمده است: در زمانی که همسر امام جواد (ع) از روی حسد و غضب، شکایت امام جواد (ع) را به پدرش مأمون عباسی در حال مستی می‌برد، مأمون که شرایط عادی نداشت، به خشم سوار بر اسب به منزل حضرت (ع) می‌تازد و با شمشیر امام جواد الائمه (ع) را قطعه قطعه می‌کنند و با همان حال مستی به دربار برمی‌گردد. همسر حضرت (ع) که باخبر می‌شود، فردا صبح از اتفاقات شب گذشته به پدر می‌گوید و مأمون نگران مأموری را به خانه امام نهم شیعیان می‌فرستد. آمده، در زمانی فرستاده مأمون وارد خانه می‌شوند، امام جواد (ع) پاک و سالم و بدون هیچ جراحتی بر تخت نشسته اند، وقتی مامور عباسی علت را جویا می شود، حضرت (ع) درباره دعای حرز و یا همان دعای در امان ماندن از بلاها و خطرها می‌گویند.

این کارشناس دینی افزود: امام جواد (ع) می‌فرمایند:« اگر این دعا همراه کسی باشد، حتی اگر به جنگ رومی هم برود از گزندها در امان است. همچنین دعای حرز امام جواد (ع) معروف است که برای استفاده از آن حتماً به روی پوست آهو نوشته شده و درون لوله‌ای با درجه بالای خلوصی نقره که دعاهایی به روی آن حک است، قرار بگیرد، همچنین آمده که زمان نوشتن و حتی استفاده از آن، آداب و نمازی دارد که در مرحوم ابن طاووس در کتاب مهج الدعوات آورده است.

وی در خصوص تأثیرات دعای حرز امام جواد (ع) تصریح کرد: اگر دعا با تمام شرایط یاد شده، نوشته و انجام شود، آثارش را در باطل کردن سحر و جادو، چشم زخم، دفع بلاها و ... خواهیم دید.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین شهرباف در پایان خاطرنشان کرد: وجود سحر، جادو و یا حتی چشم زخم، مطلبی است که امروزه به کثرت می‌بینیم و چون در قرآن این مبحث در قرآن نیز وارد شده، مناسب که در این مواقع برای برطرف سحر سوره ناس و فلق خوانده شود و یا همین دعای حرز امام جواد (ع) طبق شرایط یاد شده به همراه داشته باشد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *