دعای مخصوص امام جواد برای حاجت روا شدن انسان

21:03 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۷۶۹
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به مناسبت شهادت امام محمد تقی (جواد الائمه) علیه السلام در صفحه اینستاگرام خود روایتی از این امام بزرگوار را جهت حاجت روایی نقل کرد.

دعای مخصوص امام جواد برای حاجت روا شدن انسانبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، تنها مونس و محبوب حقیقی انسان، خداوند مهربان می باشد و اوست که می تواند تمام مشکلات و گرفتاری های آدمی را رفع نموده و حاجات وی را برآورده نماید.

اما انسان به دلیل پیچ و خم های زندگی از این محبوب حقیقی غافل شده و خود به تنهایی و بدون توکل و استمداد از خداوند متعال به سمت حل مشکلات قدم بر می دارد و در مواردی تمام تلاش خود را جهت رضایت و جلب قلوب مردم انجام می دهد تا به خواسته خود برسد .

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود روایتی از امام محمد تقی (جوادالائمه) علیه السلام را جهت برآورده شدن حاجت نقل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"امام جواد (علیه السلام) فرمودند:«هرکس این دعا را در تعقیبات نماز صبح بخواند،دعایی که بیشتر حاوی آیات قرآن است، بعد از آن هر حاجتی از خدا بخواهد برای او میسر خواهد بود.» دعایی که به عنوان تعقیبات نماز صبح در مفاتیح هم آمده است، این دعا را سعی کنید حتما در تعقیبات نماز صبح بخوانید و رفع مشکلات خودتان را از خدا بخواهید.شما مؤمنین نباید مشکلات زیادی در زندگی داشته باشید.این دعا، دعای بسیار پرمغز و پر معنایی است.

طبیعی هم هست، نه تنها کلام معصوم است بلکه آیات قرآن هم بسیار در این دعا استفاده شده است اما اینکه در اول صبح انسان این اذکار را برای خود جاری کند تعلیم دهندۀ یک مفهوم بسیار عالی در دین و معنویت هست و آن مفهوم بسیار با عظمت توکل است. شاید عالی ترین مقامی که یک انسان مؤمن بتواند به آن برسد این است که به توکل برسد و هم چنین به عالی ترین سطح از توکل دسترسی پیدا بکند. اینکه کدام مقام معنوی، کدام حالت معنوی، کدام روحیه، کدام ویژگی عالی ترین برای مؤمن محسوب می شود صفات مختلفی را ذکر کرده اند.

در برخی از روایات یا مباحث اهل معرفت هست که مقام رضا عالی ترین مقام است و در روایتی مقام توکل را هم بالاتراز مقام رضا ذکر می کنند. انقدر توکل اهمیت دارد که در این تعقیبات نماز صبح می گویید:حسبی من هو حسبی ... حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلتُ،خدا برای من کافی است،آدم اول صبح چند مرتبه بگوید: خدا برای من کافی است و این را با توجه بگوید انشاالله در طول روز این ذکر یک اثر خوبی در میان برنامه هایش داشته باشد"

 دعای مخصوص امام جواد برای حاجت روا شدن انسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 



باران
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام، امروز روز تولد امام جواد (ع) است.
پ
|
-
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
عالی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *