الیاسی از کسب مدال برنز بازماند/ پایان کار فرنگی کاران کشورمان با کسب 3 مدال برنز + عکس

22:28 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۷۴۶
تیم ملی کشتی فرنگی با کسب 3 مدال برنز به کار خود در رقابت های قهرمانی جهان پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزای میزان، محمد الیاسی که در نیمه نهایی مقابل ماتيوس برناتک از لهستان شکست خورده بود و از رسیدن به فینال مسابقات باز مانده بود، در دیدار رده بندی مقابل بوکسل از ترکیه نیز کشتی را واگذار کرد تا نتواند روی سکو برود.

الیاسی به این ترتیب عنوان پنجمی دنیا را بدست آورد.  


در وزن 59 کیلوگرم، مهرداد مردانی که برای نخستین بار راهی مسابقات جهانی شده و به نوعی جایگزین حمید سوریان است، در دور نخست با توختایف از ازبکستان کشتی گرفت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد تا امتیازی به حریف خود ندهد.

مردانی در دور دوم همت رستم از ترکیه زا با نتیجه 5 بر 2 مغلوب و به دور سوم صعود کرد. این کشتی‌گیر در این مرحله با کیم از کره جنوبی روبرو شد و با نتیجه 10 بر 6 شکست خورد.

با توجه به این که کیم مقابل آینگلوف قزاق شکست خورد، مردانی از دور رقابت‌ها کنار رفت و به عنوان هشتمی رسید.

در وزن 66 کیلوگرم محمد الیاسی در دور اول به مصاف سوسلان داوروف از بلاروس رفت و در یک کشتی بدون حرف و حدیث با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید.

الیاسی در دور دوم با کنستانتین استاس از بلغارستان کشتی گرفت و در شرایطی که ابتدا یک امتیاز از حریفش عقب بود در نهایت با کلکسیونی از فنون مختلف با نتیجه 10 بر یک پیروز میدان شد تا حریف المت کسبایف قزاق در دور سوم شود. کسبایف قزاق دارنده مدال نقره جهان است. الیاسی مقابل این حریف قدرتمند با ارائه یک کشتی حساب شده موفق شد با نتیجه 4 بر یک به پیروزی برسد.

این کشتی‌گیر در دور چهارم  به مصاف دنيس داميانكوف از اوكراين رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. الیاسی در نیمه نهایی مقابل ماتيوس برناتک از لهستان قرار گرفت و مقابل این کشتی‌گیر در حالی‌که ابتدا یک بر صفر پیش بود در نهایت با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد تا آخرین شانس تیم ایران برای رسیدن به فینال نیز نا امید شود.


الیاسی در نهایت در دیدار رده بندی مقابل یوکسل از ترکیه قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد نتوانست به مدال برنز دست پیدا کند.

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان در دور اول با ماکسیم مانوکیان از ارمنستان روبرو شد و مقابل حریفش با ارائه یک کشتی بسیار ضعیف با نتیجه 10 بر یک شکست خورد.

ماکسیم مانوکیان ارمنی برنده یوسف قادریان در وزن ۸۰ کیلو در مرحله نیمه نهایی برابر زورابی داتوناشویلی گرجی به برتری رسید و راهی فینال شد٬ تا قادریان به دیدارهای شانس مجدد راه پیدا کند.

یوسف قادریان در گروه بازنده‌ها به مصاف بيوربرگ از سوئد رفت و با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد تا عملکردی دور از انتظار از دور مسابقات حذف شود.

در این وزن ولاسوف روس دارنده چند مدال جهانی و المپیکی در وزن 75 کیلوگرم مقابل مورسالیف آذربایجانی شکست خورد و وی نیز از دور مسابقات حذف شد.

در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست با مورات رومانوف از قرقیزستان سرشاخ شد و توانست این کشتی‌گیر را با نتیجه دو بر یک در یک کشتی ساکن مغلوب کند.  قوره جیلی در دور دوم با هیکی نابی از استونی و دارنده مدال نقره جهان و المپیک کشتی گرفت و مقابل این کشتی‌گیر با حساب 4 بر صفر شکست خورد.

هيكي نابي با نتيجه ٢ بر ١ حريفي از شيلي را شكست داد با اين نتيجه قوره جيلي به گروه شانس مجدد راه يافت. وی در گروه شانس مجدد لورینز از فرانسه را با نتیجه 5 بر صفر از پیشرو برداشت. قوره جيلي در ديدار دوم شانس مجدد وزن ١٣٠ كيلوگرم 2 بر صفر مغلوب حريف اوكرايني شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

صباح شریعتی کشتی‌گیر آذربایجانی و ایرانی الاصل نیز در گروه نابی قرار داشت که از دور مسابقات حذف شد.

نتایج کامل تیم کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

کیلوگرم: 1- فرانک استابلر (آلمان) 2- دمیو ژاداریف (قزاقستان) 3- بالینت کورپاسی (مجارستان) و محمدعلی گرایی (ایران) 5- آدام کوراک (روسیه) و دانیل کاتاراگا (مولداوی)

75 کیلوگرم: 1- ویکتور نمس (صربستان) 2- الکساندر چهرکین (روسیه) 3- تاماس لورینچ (مجارستان) و سعید عبدولی (ایران) 5- فاتح چنگیز (ترکیه) و کازبک کیلوف (بلاروس)

85 کیلوگرم: 1- متهان باشار (ترکیه) 2- دنیس کودلا (آلمان) 3- حسین نوری (ایران) و روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان) 5- اسلام عباس اف (آذربایجان) و داویت چاکوتادزه (روسیه)

98 کیلوگرم: 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- موسی اولویف (روسیه) 3- بالاز کیس (مجارستان) و روازی ناداراشویلی (گرجستان) 5- رستم آساکولوف (ازبکستان) و دیمیتری تیمچنکو (اوکراین) ... 12- سید مصطفی صالحی زاده (ایران)

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *