حضرت ابراهیم(ع) در مسیر بندگی اقدام به اجرای فرمان الهی کردند/ پیامبر الهی از هیچ فرصتی برای دعوت از بندگان خدا غافل نبودند

12:00 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۶۵۰
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) در مسیر بندگی اقدام به اجرای فرمان الهی کردند، گفت: پیامبر الهی از هیچ فرصتی برای دعوت از بندگان خدا غافل نبودند.
حضرت ابراهیم (ع) علی محسنی‌راد کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابراهیم (ع) گفت: حضرت ابراهیم (ع) در میان پیامبران الهی از جایگاهی ویژه برخوردارند چراکه با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف همواره ارادت خود نسبت به خداوند و اخلاص خود در مسیر بندگی را بیش از پیش نمایان کرده اند.
 
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) در مسیر بندگی تلاش بسیار زیادی کردند و با توجه به اینکه در زمان ایشان پرستش بت‌ها نزد اعراب جاهل جایگاهی ویژه داشت، ایشان در اقدامی جالب توجه اقدام به شکستن بت‌های مورد پرستش مردم کردند و زمانی که مردم از مراسم آئینی خود بازگشتند، با انبوهی از بت‌های شکسته شده رو به رو شدند.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: زمانی که مردم به حضرت ابراهیم (ع) برای شکستن بت‌ها شک کردند، آن حضرت در پاسخ آن‌ها گفت: درباره این موضوع از بت بزرگ سوال کنید.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: این اقدام حضرت ابراهیم (ع) باعث شد بسیاری از بت‌پرستان به صحت عبادت‌های خود شک کنند و در این راستا بسیاری از آن‌ها به خوبی درک کردند بت‌هایی که ساخته دست آن‌ها هستند، توانایی انجام دادن کار و حتی توانایی سخن گفتن هم ندارند.
 
محسنی‌راد توضیح داد: با توجه به اینکه حضرت اسماعیل (ع) برای حضرت ابراهیم (ع) خیلی عزیز بودند، اما زمانی که خداوند به این حضرت فرمان داد تا فرزندش را در مسیر الهی قربانی کند، ایشان در جهت اطاعت از امر الهی تصمیم به عملی کردن فرمان خداوند گرفتند از این رو بر خواهش‌های نفسانی خودشان پا گذاشتند و آماده قربانی کردن تنها فرزند عزیزشان شدند.
 
وی یادآور شد: حضرت ابراهیم (ع) همچنین در مسیر اثبات خلوص و بندگی خود از هیچ فرصتی برای دعوت از بندگان خدا غافل نبودند و در شرایط مختلف به صورت متناسب با فضای مورد نظر انسان‌ها را به دین اسلام دعوت می‌کردند.
 
این کارشناس علوم قرآنی افزود: این پیامبر گرامی همچنین در مسیر تحقق دین الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و همواره با بنده‌های مختلف خداوند مهربان بودند و با بسیاری از بت‌پرستاران نیز مدارا می‌کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) که به "خلیل الله" مشهور هستند، پس از آنکه از امتحان خداوند سربلند بیرون آمدند، به عنوان نمونه‌ای برتر برای دیگر انسان‌ها مطرح شدند و به جرات می‌توان گفت تا زمانی که تاریخ برجا است، همواره نام حضرت ابراهیم (ع) در صدر انسان‌های برگزیده قرار دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *