رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری «بسیار خوب» قوه قضائیه با مجموعه معاونت زیارت استانداری خراسان‌رضوی/ تشریح طرح‌های خدمات‌دهی به زائران

5:01 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۵۹۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: قوه قضائیه در خصوص بستن دفاتر غیر مجازی که درحوزه زائرپذیری فعالیت می‌کنند و باعث سرگردانی زائر می‌شوند، همکاری بسیار خوبی با مجموعه معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی دارد.
فروزانمهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره همکاری قوه قضائیه با معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی هم گفت: ۳۵۰ شرکت خدمات مسافرتی داریم که در حوزه خدمات رفاهی ارائه خدمت می‌دهند، قوه قضائیه همکاری بسیارخوب و مستمری در حوزه زائر و زائرپذیری دارد.

فروزان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در خصوص بستن دفاتر غیر مجازی که درحوزه زائرپذیری فعالیت می‌کنند و باعث سرگردانی زائر می‌شوند، همکاری بسیار خوبی با مجموعه معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی دارد.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: قوه قضائیه در ستاد خدمات سفر و نیز کارگروه زائران خارجی عضو است و در امور محوله مشارکت می‌کند.

وی درخصوص طرح‌های معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی برای افزایش زائران اظهار کرد: در کنار ستاد خدمات سفر برای اینکه بتوانیم حضور گسترده‌تر زائران در استان خراسان رضوی داشته باشیم، طرح‌های متعددی اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: مهمترین طرح «مبدا به مبدا» است که تمامی زائران در قالب گروهی از محل اسکان شان حرکت کرده و به زیارت می‌آیند، مجری این طرح هم خدمات مسافرتی و سازمان همیاری شهرداری‌ها هستند که در این راستا سامانه اینترنتی مبدا به مبدا فعالیت می‌کند.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین سامانه «visit۸.ir» فعالیت‌های خود را شروع کرده که مسافران از این طریق می‌توانند با ارزان‌ترین قیمت به مشهد مشرف شده و ازخدمات هم استفاده کنند. این طرح‌ها از مرداد ماه سال گذشته بوده و به صورت ویژه از آبان ماه سال گذشته آغاز شده که تا امروز ۱۴۵ هزار نفر در قالب طرح مبدا به مبدا به مشهر مقدس مشرف شدند.

فروزان عنوان کرد: طرح «مهر درخشان رضوی» را نیز داریم که با همکاری آستان قدس، بسیج مستضعفان کشور و آستان قدس رضوی و معاونت زیارت برای زائر اولی‌های بسیجی کار خود را از مرداد ماه سال گذشته آغاز کرده که در این طرح مسافران سه شب و ۴ روز به مشهد مقدس می‌آیند و رایگان پذیرایی می‌شوند، تعداد ۱۳۵ هزار نفر از زائر اولی‌ها از این روش استفاده کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: طرح «معین الضعفا» در روز‌های سه شنبه هرهفته صرفا در سطح استان خراسان رضوی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی درباره اقدامات زیربنایی برای زائران گفت: آستان قدس رضوی زائرشهر رضوی را برای استفاده زائران بصورت ارزان قیمت در سال گذشته با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای ورودی مشهد از جنوب کلنگ زنی کرد که در ولادت امام رضا(ع) فاز اولش با ظرفیت ۵ هزار زائر به بهره برداری رسید و با پایان طرح نهایی ۲۰ هزار نفر زائرمی تواننداز این مکان استفاده کنند.

وی یادآورشد: در ۷شهرستان اصلی که در مسیر تردد زائران است در حال احداث زائرشهر‌هایی با همکاری شهرداری‌ها هستیم.

فروزان تاکید کرد: باهمکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و مجموعه بنیاد زائر ۳۰ زائرشهر ارزان قیمت هم در مشهد در حال ساخته شدن است که ۴ زائر شهر آن در طوال سال گذشته و امسال به بهره برداری رسیده است که ظرفیت ۱۶ هزارنفر است.

وی بیان کرد: در ۴ سال گذشته ظرفیت اقامتگاه‌ها ۳۲ درصد افزایش یافته که شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیر و خانه مسافر‌ها هست ضمن اینکه ظرفیت اقامت اضطراری هم ۱۲۱ هزار نفر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *