خانه ایرانی- صنایع دستی ایرانی شعار بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی است

13:04 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۵۸۶
دبیر اجرایی بیست و‌ هشتمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: خانه ایرانی- صنایع دستی ایرانی یکی از شعارهای این دوره نمایشگاه است و برای آن رویدادهایی برنامه ریزی شده است.

خانه ایرانی- صنایع دستی ایرانی شعار بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پویا محمودیان در نشست خبری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور گفت: این نمایشگاه در فضای بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در سالن های ۸ ، ۹ و مجموعه سالن‌های ۲۵ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کمبود فضا به دلیل استقبال از نمایشگاه گفت: ۱۰ چادر عشایری در فضای باز نمایشگاه نیز در نظر گرفته شده و ۵۰ متر مربع جمعه بازار برای اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال ۳۱ استان در این نمایشگاه حضور دارند و برای نخستین بار مدت نمایشگاه به هفت روز افزایش یافته است. سال گذشته این نمایشگاه در مدت چهار روز برگزار شده بود‌و افزایش زمان نمایشگاه یکی از درخواست های هنرمندان بود.

محمودیان گفت: این نمایشگاه امسال همزمان با نمایشگاه فرش دستباف برگزار می شود که اتفاق قابل توجهی است‌.

دبیر اجرایی نمایشگاه درباره وضعیت غرفه ها گفت: ۲۰۰ متر مربع غرفه رایگان به استان های کم برخوردار اختصاص داده شده است. همچنین به برگزیدگان دوره قبل، ۵۰ درصد تخفیف داده شده است.

وی افزود: ۳۷ غرفه نیز با تخفیف در اختیار تولیدکنندگان با بسته بندی های برتر قرار گرفته که نشان از اهمیت موضوع بسته بندی در حوزه صنایع دستی دارد.

محمودیان گفت: امسال به حصیر بافی متراژ اختصاصی داده شده و همچنین روستاهایی هدف صنایع دستی، رویداد تبریز ۲۰۱۸ و شهرجهانی یزد نیز متراژ های اختصاصی در اختیار دارند.

وی درباره طرح خانه ایرانی گفت: در نمایشگاه نمونه ای از خانه ایرانی که تماما با صنایع دستی تزیین شده را به نمایش گذاشته ایم که می توانپ مورد توجه طراحان داخلی و الگوبرداری هتل سازان قرار گیرد.

محمودیان در باره تبلیغات افزود: تیزرهای این نمایشگاه از رسانه های جمعی در حال پخش است. بیلبوردهای در اتوبان ها و سطح شهر نسبت شده که مرور تعداد انها افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در رویدادهایی جانبی برای هر روز یه برنامه دیده شده که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد.

وی درباره کنترل قیمت فروش در نمایشگاه گفت: با همکاری اتحادیه صنف فروشندگان صنایع دستی تهران و کارشناسان معاونت صنایع دستی کمیته نظارت بر قیمت ها را تشکیل داده ایم. هر‌چند ما از هنرمندان اطمینان داریم اما این اقدام در جهت حقوق خریداران است. کارشناسان محصولات را با توجه به قیمت بازار از لحاظ قیمت فروش بررسی می کند. البته این کمیته وارد موضوع محصولات هنری و اثار استادکاران نمی شود.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی درباره هزینه غرفه ها گفت: با توجه به امکانات برای هر متر ۹۰ هزار تومان است. باید در نظر گرفت این نمایشگاه با توجه به برگزاری آن در هفت روز نسبت به قبل با کاهش هزینه روبرو بوده است.

گفتنی است بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از روز یکم شهریور کار خود را در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز می کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *