جذب بیش از از ۱.۵ میلیارد دلار «سرمایه‌گذار خارجی» در سال ۹۵/ اقدامات استانداری آذربایجان‌شرقی برای «تبریز؛ پایتخت گردشگری جهان اسلام»

10:51 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۵۰۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشیتم شاید توان ما بیشتر از این میزان بود، اما قوانین، مقررات وکار‌های اداری این اجازه را نمی‌دهد تا این میزان بیشتر باشد.

شبستریسعید شبستری‌خیابانی در گفت‌وگو باخبرنگار گروه سیاسی درباره میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی توسط استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: رتبه دوم کشوری در جذب سرمایه گذاری خارجی را داریم.

وی ادامه داد: بیش از از ۱.۵ میلیارد دلار در سال گذشته جذب سرمایه گذاری خارجی داشیتم شاید توان ما بیشتر از این میزان بود، اما قوانین، مقررات و کار‌های اداری این اجازه را نمی‌دهد تا این میزان بیشتر باشد. و امسال هم سعی می‌کنیم رتبه اول را در سطح استان‌های کشور داشته باشیم.

شبستری‌خیابانی درباره اقدامات استانداری برای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ گفت: مسئولیت این کار با معاونت عمرانی است، مسئولیت ستاد با آقای استاندار و جانشین ستاد هم معاون عمرانی و دبیرش هم سازمان گردشگری و میراث فرهنگی است و اقدامات زیادی در این باره انجام شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری تبریز گفت: این مهم را بایستی درنظر بگیریم که ۳۰ تا ۴۰ درصد کار‌ها به حوزه‌های اداری وسازمان‌ها مربوط است و ۶۰ – ۷۰ درصد هم به بخش غیر دولتی مربوط است که ما بایستی فقط زمینه‌ها و بستر‌های لازم را فراهم کنیم تا بخش غیردولتی و خصوصی بتواند دراین زمینه برای جذب گردشگر فعال‌تر شود.

وی تأکید کرد: کار‌های زیادی در حوزه زیرساختی دردست انجام است و هم درزمینه آماده سازی شهر‌های مختلف استان اقداماتی انجام می‌دهیم که علاوه بر تبریز برخی شهر‌های دیگر راه هم جزو محور‌های گردشگری قرار گیرند، کار‌هایی هم در شهرداری‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم شروع خوبی را در دی ماه امسال که همزمان با سال ۲۰۱۸ است، داشته باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *