انیمیشن‌سازی جایگاهی در "افغانستان" ندارد

16:22 - 18 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۳۹۵
حمایت از انیمیشن حمایت از نسل آینده است و سرمایه گذاری روی انیمیشن سرمایه گذاری روی آینده افغانستان است.

به گزارش سرویس بین الملل محمدواثق احسانی مسئول و انیمیشن‌ساز خانه انیمیشن صلصال گفت: انیمیشن بخشی از رسانه است که امروز جایگاه مهمی در عرصه رسانه دارد و در افغانستان و در بین مهاجرین ما افراد زیادی را داریم که توانایی و استعداد تولید انیمیشن برای کشور خود را دارند.

وی افزود: علیرغم آنکه ما استعدادهای خوبی در زمینه انیمیشن داریم ولی متاسفانه این هنر در افغانستان هیچ جایگاهی ندارد و هیچ حمایتی هم از طرف دولت نمی‌شود.

احسانی خاطر نشان کرد: ما در آینده نزدیک قصد تولید آثاری را برای هموطنان و کشور خود داریم اما به دلیل بالا بودن هزینه تولید انیمیشن و نبود حامی مالی با مشکلات زیادی روبه رو هستیم و مردم و مسئولین افغانستان بدانند که حمایت از انیمیشن حمایت از نسل آینده است و سرمایه گذاری روی انیمیشن سرمایه گذاری روی آینده افغانستان است.

در ادامه این مراسم فیلم سینمایی «اشک‌های بیصدا» اثر «عباس محمدی» از فیلسازان افغانستانی مقیم ترکیه به نمایش گذاشته شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

«عباس محمدی» تهیه کننده، کارگردان و بازیگر در این مراسم به ساخت فیلم «اشکهای بیصدا» در ترکیه اشاره کرد و گفت: این فیلم درباره دردهای مهاجر و مهاجرت ساخته شده و در افغانستان و ترکیه هم از این فیلم استقبال شده اما متاسفانه کمبود امکانات تاکنون مانع اکران فیلم شده است.

وی افزود: این فیلم با سرمایه شخصی ساخته شده و هیچ حامی چه قبل از تولید و چه بعد از آن نداشته اسن و متاسفانه به خاطر تعصبات قومی و نژادی کمتر همکاری با من صورت گرفت.

محمدی درباره موضوع فیلم گفت: فیلم به مهاجرت و خطرهایی که بر سر راه مهاجرت به وجود می آید اشاره دارد و ما در بخشی از فیلم شخصی را داریم که در مسیر مسافرت به سمت اروپا به دست قاچاقچیان انسان گرفتار می‌شود و چون پول ندارد او را بیهوش می‌کنند و بعد از این که به هوش می‌آید متوجه می‌شود کلیه او را برداشته اند و بعد متوجه می‌شود که او تنها نیست و انسان‌های زیادی مانند او در دام قاچاقچیان افتاده‌اند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *