منصوریان: در یک فضای بی‌سوادی گیر کرده‌ایم/ فضای خطرناکی مربیان جوان ایرانی را تهدید می‌کند/ رویه‌ام را عوض می‌کنم

14:40 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۲۳۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در یک فضای بی‌سوادی گیر کرده‌ایم البته بی‌سواد نیستیم بلکه خودمان را به آن طرف هل می‌دهیم.

به گزارش گروه ورزشی ، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش با پدیده اظهار داشت: به تیم پدیده خوش‌آمد می‌گویم. فردا بازی بسیار مهمی داریم و امیدوارم با کسب سه امتیاز روندمان را در جدول بهبود ببخشیم.
 

وی در مورد تیم پدیده عنوان کرد: پدیده روند خوبی داشته، تمام بازی‌های آنها را آنالیز کردیم و می‌دانیم که آنها یک بازی خیلی خوب مقابل سپاهان انجام دادند. آنها 4 گل به تیم خوب سپاهان زدند و روند خیلی خوبی طی کردند. تک‌تک نفرات آنها را می‌شناسیم چون برخی از آنها شاگرد خود من بودند. پدیده تیمی منضبط و منظم است، آنها شرایط خوبی دارند و ما هم روند حرکت تاکتیکی خوبی را سپری کردیم و کلا شرایط‌مان خوب است.

منصوریان ادامه داد: در حال حاضر همه تیم‌ها در لیگ برتر از یکدیگر شناخت دارند. تیم آنالیز ما کمی‌حساس‌تر و دقیق‌تر کار می‌کند و روی تک‌تک بازیکنان حریف کار آنالیز انجام می‌دهد تا بتوانیم اطلاعاتمان را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. پدیده تیم قابل احترامی است اما امیدوارم فردا 3 امتیاز را بگیریم و جایگاه‌مان را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت امید ابراهیمی تصریح کرد: امید از هفته پیش پابه توپ شده اما در بازی فردا در لیست 18 نفره نیست. سلامتی او برای ما مهم است و در 15 تا 20 روز آینده به فرم ایده‌آل می‌رسد چرا که بازیکن تیم ملی است و قطعا به لیست 18 نفر راه پیدا می‌کند. ما فردا فقط محسن کریمی را نداریم، اما فرشید اسماعیلی، باقری و پادوانی جزو 18 بازیکن ما خواهند بود.

منصوریان در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر استقلال نتواند مقابل پدیده نتیجه بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اگر سوال فنی در مورد بازی فردا دارید می‌توانم پاسخ دهم.

وی در مورد فاصله کم دیدار قبلی تیمش با بازی پدیده خاطرنشان کرد: دغدغه‌ای به خاطر فاصله کم بازی‌ها نداریم، ما در 4 سال گذشته این مسئله را به اثبات رسانده‌ایم که چه روشی به کار ببریم تا فرم بدنی بازیکنان را حفظ کنیم. در 3-4 سال گذشته در فضای تنگ و سخت شرایط بدنی خوبی را بازیکنان ما سپری کردند. تنها وضعیت بدنی را باید مراقبت کنیم. ما بلدیم که برای تمرینات ریکاوری چه روشی را به کار ببریم، وقتی بازیکنی 10، 11 کیلومتر می‌دود می‌دانیم چه تمرینی به کار ببریم. الحمدلله شرایط تیم خوب است و بازیکنان سرحال هستند و مشکلی نداریم.

منصوریان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه صحبتی با هواداران تیم استقلال دارید، عنوان کرد: هواداران اصلا نیاز به صحبت من ندارند. هواداران بعد از خدا تنها پشتوانه استقلال هستند. آنها منبع انرژی و پتانسیل استقلال هستند که با حضورشان بازیکنانم انرژی مضاعف می‌گیرند. ما هواداران‌مان را دوست داریم و شرایط‌شان را درک می‌کنیم. آنها سال گذشته پشت ما بودند و در پایان فصل ما را از یک شرایط نامتعارف به یک شرایط ایده‌آل رساندند.

سرمربی استقلال اضافه کرد: مشکل من سواد فرهنگی و نگاه منفی به مربی جوان است. شما 2، 3 روز را به یکدیگر وصل و 60 ساعت کار کنید باز هم این نگاه فرق نمی‌کند. من با نگاه عمومیت  منفی به مربیان جوان مشکل دارم. می‌خواهم چیزی بگویم که به برخی‌ها بر بخورد اما اشکالی ندارد و آن را می‌گویم. یک زمانی آرزوی والیبال این بود که در سالن 7 تیر تهران یک ست از ژاپن بگیرد، اما الان با همین بچه‌های جوان ما فقط دنبال بردن کوبا و ایتالیا هستیم. این یوقی را که  بر روی خودمان انداختیم را بیایید یک بار تمامش کنیم.

منصوریان گفت: زمانی که علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور انتخاب شد یا حسن کامرانی‌فر و آقای فنایی به آن سطح از داوری رسیدند، پس ایرانی‌ها می‌توانند کارهای بزرگ انجام بدهند. پس از اتمام آن نسل طلایی فوتبال که من هم در آن حضور داشتم، یک روز آرزوی‌مان بود که بتوانیم یقه کره‌جنوبی را بگیریم و آنها را شکست بدهیم همان زمانی که ما فکر می‌‌کردیم دیگر نمی‌توانیم کاری بکنیم چون کفیگیرمان به ته دیگ خورده، همین بازیکنان جوان 6،7 ماه پیش توانستند کره را شکست دهند. من با بی‌سوادی فوتبالی مشکل دارم. ما الان فقط مربیان جوان را به تمسخر می‌گیریم و به آنها نگاه منفی داریم. همه ما الان حتی شما (خبرنگاران) کلیات را رها کرده و به دنبال جزئیات می‌روید. ما همان نسلی هستیم که یک روز آرزویمان بود یک ست از کره‌جنوبی بگیریم اما الان ایتالیا را می‌بریم. باید قبول کنیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم، ما کار علمی را به تمسخر می‌گیریم. من پس از این نشست خبری انشاءالله رویه دیگری در پیش می‌گیرم.

این مربی یادآور شد: مربیان ایرانی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند اما متاسفانه از سمت یکسری بی‌سواد اجتماعی مدام انژی منفی می‌آید که ایرانی نمی‌تواند. دیگر فکر نمی‌کنم بیشتر از این لازم باشد مدام اعلام کنیم چه اتفاقاتی می‌افتد. من روز گذشته یک مطلب در یکی از روزنامه‌ها خواندم و یک ساعت با سردبیر آن صحبت کردم، من به او گفتم که شما یک بار یک نفر را سر تمرین ما نفرستادی که ببینید ما چه کاری در تمرین انجام می‌دهیم، یک بار یک نفر از شما در جلسه فنی ما حاضر نشد، اصلا شاید ما چای و قهوه در جلسه فنی می‌خوریم اما شما نمی‌دانید که سخت‌ترین زمان برای یک مربی 48 ساعت بعد از بازی است. از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر که نمی‌شود فقط یک چای خورد. ما باید کار کنیم، مگر می‌شود شما دستیار کی‌روش را در کنارتان داشته باشید آن وقت نیم ساعت فکر کنید که باید چطور تمرین کنیم؟ مگر می‌شود شما بازیکنانی مثل خسرو حیدری، امید ابراهیمی، مهدی رحمتی و پژمان منتظری را در اختیار داشته باشید و آنها به تمرین غلط شما ایراد نگیرند؟

منصوریان افزود: ما در یک فضای بی‌سوادی گیر کرده‌ایم البته بی‌سواد نیستیم بلکه خودمان را به آن طرف هل می‌دهیم. ما می‌دانیم که داشته‌هایمان چیست اما آنها را به تمسخر می‌گیریم. یک عده‌ هم که در فضای مجازی هستند که دنیای زحمات شما را نادیده می‌گیرند و فقط یک نکته منفی را پیدا می‌کنند و به آن گیر می‌دهند. شما (خبرنگاران) هم که به آن دامن می‌زنید. بعد از بازی فردا من رویه خودم را عوض می‌کنم. لازم است از این پس کمی بیشتر سکوت کنیم و آرامش بیشتری داشته باشیم. امیدوارم یک روز قبول کنند که این نسل می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد. امیدوارم این تلاش برای مبارزه با مربیان جوان یک روز به اتمام برسد.

سرمربی استقلال در واکنش به سوال یکی از گزارشگران تلویزیونی مبنی بر اینکه چرا از خبرنگاران گلایه دارد، تصریح کرد: من از خبرنگاران گلایه ندارم. می‌خواهم چیزی را بگویم که اگر اشتباه بود به من بگویید. چند بار عملکرد خوب مربیان در برنامه های تلویزیونی دیده شده است؟ وقتی بی‌حرمتی اتفاق می‌افتد برنامه را به صورت live (زنده) پخش می‌کنند و روی آن تحلیل می‌روند، کسی کار غیرمعمول انجام دهد تاپ خبر می‌شود. در فضای فرهنگی رسانه‌ها پردازش به این خبرها زیاد است. اگر در یک کشور قانونمدار کسی غلط را رواج و اشاعه دهد او را نشان می‌دهند و می‌گویند کارش خلاف قانون ما است، اما اینجا به آدم منفی پردازش می‌کنند و به جزئیات بی‌ارزش می‌پردازند و کسانی که زحمت می‌کشند گنگ می‌شوند. در اینجا باید استپ کنیم که مسیر طی شود.

وی ادامه داد: زمانی که موبایل آمد اگر خانمی در خیابان موبایل به دست می‌گرفت انگار اتفاق عجیب و غریبی افتاده است، این فضای بی‌سوادی است. امروز کمترین هدیه به بچه‌ها موبایل اَپل است ولی آن موقع در فضای بی‌سوادی گیر کرده بودیم.

منصوریان تصریح کرد: الان نگاه خوبی نیست، ما سال گذشته تیم را از رده 15 به رده دوم رساندیم، اگر یک مربی چشم‌رنگی این کار را می‌کرد، می‌گفتند که چه کاری کرد. فضای خطرناکی به وجود آمده که مربیان جوان ایرانی را تهدید می‌کند.

وی در پایان در خصوص تقابل فردا شب پرسپولیس با الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم به خصوص اینکه مقابل نماینده عربستان به میدان می‌رود، پرسپولیس در ایران رقیب ما است اما در منافع ملی مشترک‌المنافع هستیم. دوست داریم هر تیم ایرانی که افتخار دارد پرچم 3 رنگ کشورمان در روی پیراهن دارد با افتخار از زمین برگردد. فارغ از تعصب آبی و قرمز می‌گویم که اگر تیمی از ایران شکست بخورد تبعاتش برای ما خواهد بود. امیدوارم به لطف خدا پرسپولیس سربلند شده و باز هم می‌گویم فارغ از تعصب آبی و قرمز افتخار برد پرسپولیس برای من ایرانی مهم است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *