چهارمین بار است که برای تودیع و معارفه به میراث فرهنگی می آیم

13:38 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۲۱۴
معاون اول رییس جمهور گفت: در حالی که در طی چهار سال گذشته به برخی از نهاد ها یک بار برای تودیع و معارفه رفتم و بعد از این هم نیاز نیست، این چهارمین بار است که برای تودیع و معارفه به این سالن می آیم.

جهانگیریبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروزه در کشورها دارایی ها جدید شده است و دیگر وقتی پولدارها را نام می برند به مالکان چاه نفت و شرکت های هواپیمایی ساز اشاره نمی کنند بلکه متفکران را نام می برند.

وی گفت: میراث فرهنگی یکی از بزرگترین عوامل بقا و اقتدار کشور است. کشورهایی که تاریخ و تمدن قوی دارند در دنیای اقتدار دارند و کشور ما در حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس دارای شرایطی است که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

جهانگیری افزود: امروزه آینده بشریت ما به میراث‌فرهنگی ‌وصل است و باید از آن در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور هر سه حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری را دارای اهمیت و جزو الویت های دولت دانست و گفت: در این سازمان با دو چالش مواجه هستیم. چالش اول برون سازمانی است که در نگاه حاکمیتی هنوز به فهم مشترک از این سازمان نرسیده ایم.

جهانگیری افزود: چالش دوم اما درون سازمانی است. بیش از ۱۳ سال از عمر این سازمان میگذرد اما هنوز بخش های مختلف احساس می کنن. این سازمان یک پیکره واحد نیست‌ شاید تغییر مکرر روسای سازمان موجب این اتفاق‌شده باشد.

وی درباره فعالیت احمدی پور در این سازمان گفت: احمدی پور یک مدیر پرتلاش است که در جایگاه خود درخشیده. باید برای زنان فرصت حضور در مقاطع مدیریتی را فراهم کنیم.

جهانگیری همچنین درباره رییس جدید این سازمان گفت: مونسان در سمت های پیشین خود کارنامه موفقی دارد و سازمان میراث فرهنگی با او وارد دوره جدیدی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *