ثواب زیارت امام جواد(ع) مانند زیارت پیامبر است/ زیارت بامعرفت امام نهم، بهشت را بر زائران واجب می‌کند

12:59 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۱۷۵
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه ثواب زیارت امام جواد (ع) مانند زیارت پیامبر (ص) و امام علی (ع) است، از واجب شدن بهشت بر زائرانی سخن گفت که امام نهم (ع) را با معرفت زیارت می‌کنند.

محمدطا‌ها مرادی کارشناس علوم قرآنی در آستانه سالروز شهادت امام نهم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: امام جواد (ع) فرزند بزرگوار امام هشتم (ع) نزد پدرشان و همچنین دیگر امامان معصوم (ع) از جایگاهی ویژه برخوردار هستند به گونه‌ای که در میان زائران امام رضا (ع) این سخن مشهور وجود دارد که اگر می‌خواهید حاجتی را به امام هشتم (ع) عرضه کنید، ایشان را به جان پسر بزرگوارشان قسم دهید.

وی ادامه داد: امام جواد (ع) در کنار امام موسی کاظم (ع) در کاظمین به خاک سپرده شده اند و افرادی که برای زیارت این دو امام بزرگوار راهی این شهر می‌شوند، ثواب بسیار زیادی را در کارنامه اعمال خود ثبت می‌کنند.

امام جواد (ع)

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: در ثواب بالای زیارت امام نهم (ع) موارد زیادی مطرح شده که در یکی از این روایت‌ها حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: "هر کس امام جواد علیه السلام را زیارت کند، مانند کسی است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امیرمومنان علیه السلام را زیارت کرده و بهشت برای او واجب می‌شود و همان فضلی که برای زیارت حضرت موسی بن جعفر (ع) است درباره زائر امام جواد علیه السلام نیز وجود دارد. "

وی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: همچنین سید بن طاووس در روایت دیگری بر این موضوع تاکید کرده‌اند که هرکس امام جواد (ع) و امام موسی کاظم (ع) را زیارت کند، مانند زائر امام حسین علیه السلام است. همچنین در برخی از منابع دیگر به این نکته اشاره شده که هر فردی که این دو امام بزرگوار را از روی معرفت و با برخورداری از شناخت کافی زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود چرا که وقتی انسانی از روی معرفت یک امام معصوم را زیارت کند، در بسیاری از دیگر جنبه‌های زندگی خود نیز به شناخت و معرفت دست پیدا می‌کند.

امام جواد (ع)

مرادی خاطرنشان کرد: حضرت جواد الائمه (ع) فضائل بسیاری داشتند که یکی از مهمترین آن‌ها ابلاغ امامت به آن حضرت در سن کودکی بود که این موضوع به نوبه خود روشن‌گر بسیاری از مسائل برای مومنان بود البته پیش از ایشان نیز مقام نبوت در دوره نوزادی به حضرت عیسی (ع) رسیده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *