آزادسازی «تلعفر» کمتر از آزادسازی «موصل» نخواهد بود/ حیدرالعبادی نتوانست چشمانش را بر روی توان عظیم «حشدالشعبی» ببندد

11:34 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۰۸۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: علی رغم فشار آمریکایی‌ها به نخست وزیر عراق در خصوص عدم استفاده از حشدالشعبی در جریان عملیات آزادسازی تلعفر، دیدیم که حیدرالعبادی خواسته آنها را اجابت نکرد و از توان عظیم بسیج مردمی عراق برای آزادسازی تلعفر استفاده کرد.

آزادسازی تلعفر کمتر از آزادسازی موصل نخواهد بود/ حیدرالعبادی نتوانست چشمانش را بر روی توان عظیم حشدالشعبی ببنددحسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به دستور آغاز عملیات آزادسازی تلعفر از سوی نخست وزیر عراق، با بیان اینکه آزادسازی تلعفر کمتر از آزادسازی موصل نخواهد بود، اظهار کرد: تلعفر به عنوان یکی از شهرهای استان نینوا در 70 کیلومتری موصل و در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه، عراق و ترکیه قرار دارد و به همین دلیل از اهمیت استراتژیک فراوانی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه گروههای تروریستی باقیمانده در عراق، به گذرگاههای مرزی ترکیه و سوریه دسترسی دارند، از آن مناطق به راحتی می توانند تجهیزات نظامی را وارد خاک عراق کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: با توجه به اینکه داعش در طول 3 سال گذشته با ایجاد استحکامات قوی و تونل های طویل، موقعیت خودش را تا حدی در عراق حفظ کرده، پیروزی در تلعفر و آزادسازی این شهر می تواند گام گسترده ای در پاکسازی نهایی عراق از لوث وجود تروریست ها باشد.

هانی زاده تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که حتی در صورت آزادسازی تلعفر، به سبب حضور نیروهای آمریکایی در مرزهای مشترک سوریه، اردن و عراق، همچنان کشور عراق روی آرامش را به خود نخواهد دید.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از قبل هم اعلام کرده بودند که مخالف نزدیک شدن حشدالشعبی به مرزهای سوریه و عراق هستند، خاطرنشان کرد: علی رغم فشار آمریکایی ها به نخست وزیر عراق در خصوص عدم استفاده از حشدالشعبی در جریان عملیات آزادسازی تلعفر، دیدیم که حیدرالعبادی خواسته آمریکایی ها را اجابت نکرد و از توان عظیم بسیج مردمی عراق برای آزادسازی تلعفر استفاده کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان با بیان اینکه حیدرالعبادی نتوانست چشمانش را بر روی توان عظیم حشدالشعبی ببندد گفت: حضور نیروهای حشدالشعبی در جریان عملیات آزادسازی تلعفر، هم هزینه ها و هم طول زمان پیروزی نهایی را کاهش می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *