آخرین وضعیت واگذاری مراکز ماده 16 به سازمان بهزیستی/افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بودجه مراکز

8:00 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۰۷۰
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تفاهم نامه واگذاری مراکز ماده ۱۶ به سازمان بهزیستی امضا شده و با افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی بودجه این مراکز به سازمان بهزیستی واگذار خواهد شد.

آخرین وضعیت واگذاری مراکز ماده 16 به سازمان بهزیستی/افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی بودجه مراکزپرویز افشار در گفت و گو با خبرنگارجامعه در خصوص وضعیت واگذاری مراکز ماده ۱۶ سازمان بهزیستی گفت: تاکنون سازمان بهزیستی با ارائه نگاهی علمی و کارشناسی به موضوع ترک اعتیاد عملکرد بسیار خوبی داشته است و ستاد مبارزه با مواد مخدر از بدو طراحی مراکز ماده ۱۶ در راستای کاهش آسیب و اجرای سیاست‌های درمانی نسبت به آمادگی سازمان بهزیستی در اجرایی کردن این طرح اقدام ورزیده است.


وی افزود: ایجاد مراکز ماده ۱۶ یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر در رزومه کار خود داشته است و بنده معتقدم باید آب به جوی خود بازگردد و دستگاه‌های درمانی کشور که متولی بحث درمانی هستند باید بر اساس قانون ذاتی وزارت بهداشت به هر نوع بحث درمانی ورود پیدا کنند. بر این اساس وزارت بهداشت در بحث درمانی و سازمان بهزیستی بر اساس بند (ب) ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نسبت به این طرح فعالیت خود را آغاز کند.


سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشن کرد: انصافا سازمان بهزیستی در بحث اقامتی و ارائه خدمات به معتادین تاکنون تجربه خوبی داشته است. ایجاد مراکز تی سی، اردوگاه‌های درمان اعتیاد، مراکز موضوع ماده ۱۵ و سایر فعالیت‌های اقامتی از جمله اقداماتی سازمان بهزیستی در این راستا است و توانایی این سازمان را بیش از همیشه نشان می‌دهد.


وی عنوان کرد: تفاهم نامه واگذاری مراکز ماده ۱۶ فی ما بین ستاد مبارزه با مواد مخدر وسازمان بهزیستی به امضا رسیده و به دبیرخانه‌های شورای هماهنگی سراسر کشور ابلاغ شده و درحالی که به تأیید نماینده تام الاختیار سازمان بهزیستی نیز رسیده است بر طبق تفاهم نامه ۱۶ خرداد سال ۹۶ واگذاری مدیریت مراکز نگهداری و درمان اعتیاد و کاهش آسیب به سازمان بهزیستی کشور صورت خواهد گرفت.


افشار اذعان داشت: دبیران شورا با لیست برداری از کلیه اموال، مشتقات، اموال منقول و غیر منقول نسبت به ذخیره قابل توجه این مراکز از لحاظ اقلام مورد نیاز غذایی گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در تفاهم نامه مالی با سازمان بهزیستی سعی کرده است با اختصاص بودجه قابل توجه نسبت به سنوات گذشته وا فزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی این بودجه مراکز ماده ۱۶ را به سازمان بهزیستی تحویل دهد تا بهره برداری لازم از این مراکز صورت گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *