کد خبر: 341
تاریخ انتشار: 12:37 - 16 تير 1393 - 2014 July 07
خبرگزاری میزان- مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات احداث زیرگذر جوادیه خبر داد.
خبرگزاری میزان: مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات احداث زیرگذر جوادیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، محمدحسن وساق ضمن اعلام این خبر افزود: مقطع ۷۰ متری زیر خطوط راه آهن، تنها قسمت باقی مانده از مسیر ۳۵۰ متری زیرگذر جوادیه است که متعاقب اقدامات انجام شده در زمینه انحراف و جابجایی خطوط راه آهن، ۲۵ متر از طول آن در اختیار مجریان پروژه قرار گرفته است. به این ترتیب ضمن احداث ۲۱ شمع، اجرای تمهیدات لازم برای احداث سقف زیرگذر در این بخش از پروژه آغاز شده است.

وی با بیان آنکه دال بتنی احداث شده در این بخش می‌تواند پس از گذراندن مراحل گیرش نهایی بتن، مورد ریل گذاری قرار گرفته و به انحراف ترافیک ریلی در خطوط باقی مانده کمک کند، ابراز امیدواری کرد بخش ۲۵ متری مقطع ۷۰ متری زیر خطوط راه آهن، تا پایان تیرماه آماده ریل گذاری شود.

مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با تاکید بر آنکه عملیات عمرانی احداث زیرگذر در مقطع ۷۰ متری زیر خطوط راه آهن، علاوه بر نیاز به انحراف و جابجایی این خطوط، نیازمند ساماندهی و جانمایی کابل‌های ترافیکی راه‌آهن در داکت‌های تعبیه شده در دال بتنی زیرگذر است، یادآور شد: این اقدام باید به موازات اجرای عملیات عمرانی در دستور کار قرار گیرد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه تخریب پل قدیمی جوادیه، با اشاره به اینکه در سال گذشته بخشی از عرشه پل قدیمی جوادیه در باند جنوب به شمال آن مورد تخریب قرار گرفته است، گفت: تخریب کامل سازه، نیازمند تمهیدات مختلفی از قبیل توقف موقت فعالیت خطوط ریلی زیر پل و احداث سازه نگهبان است. در واقع از آنجاکه تخریب پل باید به شکل دهانه به دهانه انجام شود، برش هر دهانه با توجه به ملاحظات ایمنی، نیازمند پایدارسازی پل با سازه نگهبان می‌باشد. گذشته از تمام این مسائل، پل قدیمی جوادیه محل عبور کابل‌های ۶۳ و ۲۰ کیلوولت برق است.

مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، زیر زمینی کردن کابل‌های مذکور را بهترین گزینه برای جابجایی این دسته از معارضات تاسیساتی دانست و افزود: در پروژه احداث زیرگذر جوادیه بیش از ۱۲۰ متر شفت و گالری احداث شده تا شرایط جابجایی و رفع این مانع اجرایی فراهم شود. عملیات حفاری و سگمنت گذاری این کانال تاسیساتی طی یک بازه زمانی ۲ ماهه، به طور کامل انجام شده است.

رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه، از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن (به واسطه یک زیر گذر ۸۰ متری مسقف) وارد یک زیرگذر ترانشه باز می‌شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد زیرگذری ۱۳ متری می‌گردد. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می‌کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به شمار می‌رود.
۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
tr_cycle
آخرین اخبار گروه جامعه
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
فرهنگی-جامعه-داخلی
فرهنگی-جامعه-داخلی
فرهنگی-جامعه-داخلی
جامعه-زندانیان