رأی هیئت منصفه درباره پرونده اتهامات «آپارات»، «ایران» و «صدا»

16:45 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۹۰۰
هیئت منصفه مطبوعات درباره پرونده‌های سایت آپارات، روزنامه ایران و هفته‌نامه صدا نظر داد.
رأی هیئت منصفه درباره پرونده اتهامات «آپارات»، «ایران» و «صدا»به گزارش گروه فضای مجازی ،علی‌اکبر کسائیان دبیر هیئت منصفه مطبوعات با اشاره به برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده‌های سایت «آپارات»، روزنامه «ایران» و هفته‌نامه «صدا» صبح امروز (یکشنبه) در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به‌ریاست قاضی محمدی کشکولی گفت که در این جلسه به پرونده مدیرمسئول سایت «آپارات» به‌اتهام عرضه و پخش آثار دیگران بدون اجازه صاحب اثر رسیدگی شد که مدیرمسئول این سایت با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

برپایه این گزارش وی همچنین با اشاره به جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات افترا و نشر اکاذیب مدیرمسئول وقت روزنامه ایران گفت که مدیرمسئول وقت این روزنامه در هر دو اتهام به‌اتفاق آرا مجرم شناخته نشده است.

کساییان گفت: در جلسه امروز به پرونده مدیرمسئول و نویسنده مقاله هفته‌نامه صدا نیز رسیدگی شد. مدیرمسئول و نویسنده مقاله این هفته‌نامه در خصوص اتهام توهین به مقامات با اکثریت آرا مجرم شناخته شدند. در خصوص اتهام نشر مطالب خلاف‌واقع نیز با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند. در خصوص اتهام سوم با عنوان ترویج مطالبی که به نظام اسلامی لطمه وارد می‌کند نیز با اکثریت آرا مجرم شناخته نشدند.

همچنین هیئت منصفه مطبوعات با اکثریت آرا مدیرمسئول و نویسنده این هفته‌نامه را مستحق تخفیف ندانست.


 
 
 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 
منبع: تسنیم


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *