پیکر 3 شهید جاویدالاثر دیار قزوین شناسایی شد

16:03 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۸۷۶
پیکر شهیدان ولی‌الله خمسه‌ای، جمشید آقاجانی و محمد ذوالفقاری باگذشت بیش از 30 سال گمنامی، شناسایی شدند.

پیکر 3 شهید جاویدالاثر دیار قزوین شناسایی شدبه گزارش گروه فضای مجازی از قزوین، بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر سه شهید جاویدالاثر قزوینی شهیدان آقاجانی، خمسه‌ای و ذوالفقاری بعد از گذشت 30 سال تفحص و شناسایی شد.

شهید خمسه‌ای، متولد آذر ۱۳۴۴ در روستای بهشتیان منطقه آبگرم است که یکم فروردین ۱۳۶۵ در مریوان به شهادت رسید و در این سال‌ها اثری از پیکر پاکش به دست نیامده بود که براساس انجام آزمایش تشخیص هویت شناسایی شد که طی روزهای آینده پیکرش با حضور مردم انقلابی منطقه تشییع و تدفن خواهد شد.

همچنین طلبه شهید جمشید آقاجانی پنجم اردیبهشت ۱۳۳۸ در روستای نرجه از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد و شانزدهم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید، اما اثری از پیکرش به دست نیامد که خوشبختانه روز گذشته پس از 34 سال پیکرش شناسایی شد. این شهید گران‌قدر دارای یک فرزند دختر است.

همچنین شهید محمد ذوالفقاری یکم خرداد ۱۳۳۹ در روستای حلال آباد از توابع شهر آبیک به دنیا آمد و چهارم دی ۱۳۶۵ در لباس پاسداری در ام الرصاص عراق به شهادت رسید و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده بود که طی آزمایشات DNA شناسایی شده است.

پیکر مطهر این سه شهید والامقام طی روزهای آینده در سطح استان قزوین تشییع و تدفین خواهند شد.

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

منبع: دفاع پرس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *