ارثیه افزایش قیمت خودروهای داخلی به نیسان هم رسید!

20:20 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۵۹۴
این روزها صدای افزایش قیمت در بازار خودرو از هر گوشه‌ای به گوش می‌رسد. این رویداد از خودروسازهای داخلی شروع شد و کم‌کم به خودروسازهای خارجی نیز کشیده شد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، این روزها صدای افزایش قیمت در بازار خودرو از هر گوشه‌ای به گوش می‌رسد. این رویداد از خودروسازهای داخلی شروع شد و کم‌کم به خودروسازهای خارجی نیز کشیده شد.

پیرو این موضوع اخیراً شرکت نیسان نیز تصمیم به افزایش قیمت خودروها در ایران گرفته‌ است. شرکت نیسان پس از مدت طولانی که در بازار ایران حضور نداشت، سعی می‌کند گذشته را تکرار کند.

این خودروساز که سال‌ها پیش با ورود نیسان پاترول، این شاسی‌بلند پرقدرت به ایران وارد شد توانست جایگاه بسیار خوبی را از آن خود کند. پاترول که باهدف کسب بازار شاسی بلندهای آفرودی به بازار آمد، به دلیل ظاهری متفاوت و البته قدرتمند و مطمئن، در جایگاه یک خودرو گران‌قیمت و تا حدودی شهری قرار گرفت. این رخداد باعث شد اکثر پاترول‌ها تا حدود 10 سال اخیر ازنظر سلامت موتوری و بدنه وضعیت خوبی داشته باشند. اما پس‌ازآن با رواج استفاده این خودرو در آفرود و مشخصاً به دلیل کاهش قیمت آن، یافتن محصولات سالم کار سختی شد.

پس این حضور مقتدرانه، نیسان بار دیگر توانست با ورود ماکسیما و تیانا، دو خودرو بسیار پرفروش، این موفقیت را تکرار کند. این بار سواری‌های نیسان بود که بر بازار احاطه داشت و مطلوبیت این خودروها، هنوز هم بر بازار سایه افکنده و ماکسیما و تیانا کماکان در بازار خودرو دست دوم وضعیت مناسبی دارند. البته نیسان از ارسال شاسی بلندهای پرقدرت خود چشم‌پوشی نکرد. نیسان رونیز و پیکاپ، دو برادر ژاپنی دیگر از شرکت نیسان بودند که ظاهری به‌مراتب زیباتر از سایر خودروهای هم‌رده خود داشتند. این خودرو هم مانند سلف مقتدر خود عملکرد بسیار خوبی در آفرود دارد، اما به دلیل قیمت نسبتاً بالا، غالباً از خودروهای دیگر برای این کار استفاده می‌شود و این خودرو به یک مدل نسبتاً شهری تبدیل‌شده است.

ارثیه افزایش قیمت خودروهای داخلی به نیسان هم رسید!

اما پس‌ازاینکه تقاضای بازار ایران به سمت خودروهای شاسی‌بلند بیشتر و بیشتر شد، نیسان تصمیم گرفت نمونه‌های شاسی‌بلند خودروهایش را به ایران ارسال کند، حتی اگر این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک نیز باشد.

نیسان جوک یک شاسی‌بلند کوچک یا به‌اصطلاح کراس اوور است که از بیرون چهره کاملاً خاصی دارد و هرکسی از آینه، حتی در شب‌ها، می‌تواند تشخیص دهد این چه خودرویی است. دارا بودن 3 سری چراغ در جلوی خودرو این رویداد را رقم‌زده است. فضای داخلی این خودرو شاید کوچک‌تر از آن باشد که متصور هستید و شاید شمارا به یاد خودروهای سواری نه‌چندان بزرگ بیندازد. اما درمجموع این خودرو در مدل‌های فول، خودرویی بسیار پرتوان و خوب است. افزایش قیمت نیسان جوک، عددی در حدود 4 تا 5 میلیون تومان است و در بهترین مدل آن (اسپرت)، با 182 میلیون تومان قابل‌خرید است.

در کنار این شاسی‌بلند کوچک، ایکس تریل، به‌عنوان یک SUV به بازار آمد تا بتواند خلأ داشتن شاسی‌بلند پرتوان و قوی را جبران کند. این خودرو که ازنظر قیمتی رقبایی نظیر، راو4، توسان و سانتافه دارد، با ظاهری شبیه به لکسوس RX350 در شهر تردد می‌کند. این شباهت پشت خودرو تا حدی است که برای افراد ناآشنا، تقریباً قابل‌شناسایی نیست. این خودرو با قیمت 250 میلیون تومان جزو خودروهای گران‌قیمت دسته‌بندی می‌شود که البته شاید از حد معقول کمی بیشتر باشد و خرید خودرو ایکس تریل را تا حدی با شک و تردید همراه می‌کند. افزایش قیمت این خودرو در بازار ایران، در حدود 8 میلیون تومان است.

 

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *