اظهار بی اطلاعی شهرداری از تخریب خانه تاریخی سپهبداحمدی/پروانه تخریب و نوسازی صادر نشده است

16:32 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۵۳۵
در حالی تصاویر منتشر شده حکایت از تخریب مجموعه تاریخی ارزشمند در شهرداری منطقه 11 دارد که مسئولان این منطقه مدعی هستند مجوزی به این ملک داده نشده است و مشخص نیست چطور مجموعه با 7 هزار متر مربع وسعت بدون اطلاع شهرداری منطقه 11 تخریب شده است.

هیچ گونه پروانه تخریب و نوسازی برای ملک صادر نشده استبه گزارش گروه جامعه ، محمد شهر آبادی معاون شهرسازی و معماری منطقه 11 در خصوص خانه تاریخی سپهبد امیر احمدی گفت: این خانه علی رغم ارزش تاریخی آن که مربوط به دوره قاجار است، به ثبت سازمان میراث فرهنگی استان تهران نرسیده است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 افزود: برای خانه سپهبد امیر احمدی با پرونده شماره 9163 به مساحت 7083 متر مربع واقع در خیابان حافظ نرسیده به میدان حسن آباد ؛ هیچ گونه پروانه تخریب و نوسازی برای ملک صادر نشده است و چنان چه مالک قصد اخذ پروانه را داشته باشد باید بر اساس ضوابط و مقررات پس از استعلام سازمان میراث فرهنگی اقدام به عمل آورد.


شهر آبادی گفت: هر گونه تخریب بنا بدون اخذ مجوز مورد تأیید شهرداری منطقه نبوده و تخریب انجام شده در ملک سپهبد امیر احمدی بر خلاف ضوابط و به عنوان تخلف تلقی می شود که به محض اطلاع از فعالیت های عمرانی در ملک و با توجه به این که اماکن میراثی و واجد ارزش برای مدیریت شهری اهمیت ویژه ای دارند ؛ با توجه به نامه شماره 16117288مورخ 17/5/96 ناحیه یک پیگیر اخذ حکم ورود به ملک از طریق مراجع قضایی شده است.


وی گفت: شهرداری منطقه 11 ضمن همکاری با سازمان میراث فرهنگی استان تهران مبنی بر حفظ املاک واجد ارزش ثبت ملی، پیش از صدور پروانه ساختمانی ضمن معرفی مالک به میراث، مکاتبات لازم تا تعیین تکلیف و اخذ بلامانع از سازمان مذکور، از صدور پروانه تخریب و نوسازی خودداری می کند.

 

توضیحات شهرداری منطقه 11 در حالی صورت می گیرد که مالکان بدون دریافت مجوزهای لازم از شهرداری اقدام به تخریب گسترده این مجموعه تاریخی کرده اند و با وجود هشدار اداره کل میراث فرهنگی به  شهرداری این منطقه، مانعی برای جلوگیری از این تخریب ایجاد نشده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *