اعزام بیش از ۱۹ هزار زائر از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به سرزمین وحی / اقدام جهادی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در انتقال حجاج

14:19 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۴۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس هیئت مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعزام بیش از ۱۹ هزار زائر به سرزمین وحی از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) کورش فتاحی اظهار داشت: امسال برنامه فشرده‌ای برای اعزام حجاج عربستان سعودی تدوین شد و در همین راستا طی دو هفته سالن حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آماده بهره برداری گردید.

وی گفت: از آغاز عملیات اعزام حجاج در پنجم مرداد ماه تا دیروز، تعداد ۱۹ هزار و ۵۲۵ زائر از ۹ استان کشور و ۳۰۷ هزار ۸۰۹ کیلوگرم بار با ۷۸ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به سرزمین وحی منتقل شدند.

فتاحی افزود: فرصت اندکی برای آماده سازی سالن حج در اختیار داشتیم، اما تمام تلاش خود را به کار بستیم و با همکاری و تعامل میان تمام ارگان‌های حاضر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعم از سپاه، نیروی انتظامی، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری و اداره گذرنامه توانستیم تا خدمات شایسته‌ای به زائران بیت الله الحرام ارائه کنیم.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: از زمان آغاز اعزام زائران، کلیه پرسنل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تمام قوا در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار سرزمین وحی تلاش کرده و همچنین امکانات لازم برای آسایش و رفاه زائران در سالن حج فرودگاه فراهم گردید و مجموع این اقدامات منجر به رضایتمندی مقام معظم رهبری از روند انتقال حجاج به عربستان شد.

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان برخی تغییرات در انجام پرواز‌ها به عربستان و کاهش سهم شرکت هواپیمایی سعودی در انتقال زوار، گفت: امسال ۷۵ درصد زائران ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان منتقل می‌شوند و این شرکت با یک اقدام جهادی و قابل تحسین برنامه فشرده و منظمی را برای اعزام حجاج تدوین کرده و با تلاش‌های صورت گرفته پرواز‌های "هما" از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عربستان بدون مشکل انجام شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *