تخت سلیمان؛ یادگاری به قدمت ۳۰۰۰ سال+عکس

7:45 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۴۷۰
تخت سلیمان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان قبل از اسلام بوده اما در سال ۶۲۴ میلادی و در حمله هراکلیوس، امپراتور رومیان، به ایران تخریب شد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، تخت سلیمان جایگاه مهمترین آتشکده دوره ساسانیان یعنی آذرگشنسب در شمال شرقی شهرستان تکاب و شرق تخت سلیمان در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی قرار گرفته است. تخت سلیمان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان قبل از اسلام بوده اما در سال ۶۲۴ میلادی و در حمله هراکلیوس، امپراتور رومیان، به ایران تخریب شد. آثار باستانی این مجموعه و دریاچه جوشان آن، روی صفحه ای سنگی و طبیعی قرار گرفته که از رسوبات آب دریاچه به وجود آمده است. قدمت این منطقه از لحاظ سکونتگاه انسانی به ۳ هزار سال پیش باز می گردد.تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ایران سال ۸۲ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.بخش طبیعی مجموعه تخت سلیمان متشکل از یک کوه آهکی است که در قله آن، چشمه بسیار بزرگی وجود دارد. این کوه در طول هزاران سال در اثر رسوبات آهکی موجود در آب چشمه فوق شکل گرفته است. امروزه تخت سلیمان را خطر ویرانی تهدید می‌کند.

منبع: مهر

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *