رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتاقی که سکوت آن توهم زا است/مهمترین عامل برای عدم تکرار ایمپلنت دندان/ربات مبدل متن به زبان اشاره برای ناشنوایان/مکمل های لاغری غیر مجاز/فواید بازی های رایانه ای!/راز حکاکی کردن نام حضرت زهرا(س) بر روی انگشتر «درّنجف» شهید حججی چه بود؟

14:52 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۴۳۷
ساکت ترین اتاق جهان،رباتی که متن را به زبان اشاره‌ تبدیل می کند،تناسب اندامتان را با رعایت ۳ اصل حفظ کنید و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

ساکت ترین اتاق جهان

برخی افراد دوست دارند در جایی از جهان زندگی کنند که کمترین سر و صدا را دارد و در آرامش بتوانند با تمرکز کارهای مورد علاقه خود را انجام دهند و شاید فکر کنید بتوان در ساکت‌ترین اتاق جهان این کار را انجام داد. ساکت ترین اتاق جهان با درجه صداى منفى ۹ دسیبل، به قدری بى صداست که در آن صدای جریان خون شنيده می‌شود. این سکوت می‌تواند توهم زا باشد و طولانی ترین زمانی که کسی در آن دوام آورده ٤۵ دقیقه است.

 

 

شرط مادام العمر بودن ایمپلنت/کاشت دندان عارضه ندارد

مهر: دکتر کوروش رحیمی در آستانه برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان، اظهارداشت: آغاز شهریور ماه امسال همراه با رویداری عظیم و به یاد ماندنی برای دندانپزشکان اصفهان خواهد بود، رویدادی که نگاه جامعه دندانپزشکی کشور را به اصفهان تغییر خواهد داد.

وی افزود: نام نقش جهان آوازه جهان و امیخته با نام اصفهان است و این بار نام زیبایی نقش جهان را با دندانپزشکی در آمیختیم تا افتخاری بزرگ باشد برای همشهریان عزیز،فهیم و مهمان نواز اصفهان همچنین برند کنگره دندانپزشکی نقش جهان را ثبت کردیم تا هر دندانپزشکی هر کجای دنیا که باشد تا این نام را شنید ،دندانپزشکان اصفهان و کنگره دندانپزشکی نقش جهان را به یاد بیاورید.

رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان ادمه داد: پس از برند سازی کنگره، انجمن دندانپزشکی ایران به نام اکسیدا، حال دومین کنگره برند شده ایران را با نام زیبا و تاریخی و آشنای «نقش جهان» معرفی می ‌کند. همچنین حضور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک از سراسر کشور و اساتید نام آور ایران و شرکت های بزرگ تجهیزات و مواد دندانپزشکی دنیا در ابتدای شهریور ماه خاطره ای بزرگ برای دندانپزشکان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه پانل مطب داری و اخلاق حرفه‌ای در این کنگره مد نظر قرار گرفته است، گفت: جای این موضوع در کنگره‌های قبلی خالی بود و ما سعی کردیم مباحثی را به این امر اختصاص دهیم.

رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان یادآور شد: با پیشرفت علم و افزایش میزان تقاضای بیماران، دندانپزشکان لازم بوده بیشتر با با اصول پذیرش بیمار آشنا و با اخلاق مداری و اصول حرفه‌ای در صحنه رقابت با همکاران خود گام بردارند.

رحیمی گفت: نحوه آموزش پرسنل، دیزاین مطب، پرونده نویسی بیمار از جمله مسائلی بوده که در پانل اختصاصی اخلاق مداری و اصول حرفه‌ای مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت به کشورهای پیشرفته جامعه پزشکی ما مقداری از این مبحث عقب است، گفت: شاید پیش از این به دلیل تقاضای کمتر درمان و تعداد دندانپزشکان این موضوعات چندان مورد توجه نبود ولی اکنون با افزایش تعداد فارغ التحصیلان و شیوه‌های نوین درمانی اصول مطب داری و اخلاق حرفه‌ای بیشتر باید مد نظر قرار گیرد.

نایب رئیس انجمن دندانپزشکی اصفهان در ادامه به موضوع ایمپیلت اشاره کرد و گفت: همه کسانی که دندان از دست رفته دارند به شرط دارا بودن استخوان کافی و بافت نرم سالم، کاندید جایگذاری ایمپلنت هستند، هرچند حتی در صورت عدم وجود این دو فاکتور با انجام جراحی های اصلاحی می توان به شرایط مناسب برای گذاشتن ایمپلنت دست پیدا کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه جایگذاری ایمپلنت در ناحیه بی دندانی مانع تحلیل استخوان فکین می‌شود، گفت: جایگذاری ایمپلنت در ناحیه دندان از دست رفته آسیبی به دندان های مجاور وارد نمی‌کند همچنین در بسیاری موارد جایگزینی دندان یا دندان‌های از دست رفته بنا بر تبحر دندانپزشک زیبایی مطلوبتری را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت راحتی و قدرت جویدن بسیار خوبی را به بیمار می‌دهد البته بیماری‌های سیستمیک اتوایمیون و بیمارانی که تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی هستند منع درمان دارند.

رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان با تاکید بر اینکه ایمپیلت در بیماران دیابتی به شرط کنترل و پایین نگداشتن قند منعی ندارند، گفت: ایمپیلنت در افراد سیگاری حرفه ای سنگین و بی مبالات نسبت به بهداشت دهان منع دارند.

نایب رئیس انجمن دندانپزشکی اصفهان اضافه کرد: در صورت رعایت اصول جراحی و جایگذاری ایمپلنت و رعایت بهداشت از سوی بیمار هرگز ایمپلنت پس نخواهد زد و در حقیقت درمان ایمپلنت در صورت رعایت اصول، موفقیت آمیزترین درمان دندانپزشکی است.

رحیمی با بیان اینکه مهمترین اصل برای حفظ و نگهداری ایمپلنت رعایت بهداشت دهان و دندان به شکل صحیح و ایده آل است، افزود: کاشت دندان هیچ عارضه ای به همراه ندارد و فواید ومنافع زیادی را نصیب بیمار در کوتاه مدت و دراز مدت می‌کند.

وی افزود: در صورت رعایت بهداشت از سوی بیمار و انجام کار ایده آل دندانپزشک ایمپلنت یک درمان مادام العمر است. البته بدیهی است بیماری های صعب که منجر به عوارض بافت نرم و استخوان فکین بیمار شوند حیات و طول عمر ایمپلنت را دستخوش تغییر خواهد کرد.

 

 

رباتی که متن را به زبان اشاره‌ تبدیل می کند

ایرنا:گروهی از متخصصان دانشگاه آنتورپ بلژیک یک بازوی رباتی را توسعه دادند که قادر است متن را به زبان اشاره تبدیل کند. اولین نمونه از این بازوی رباتی که ASLAN نام دارد، با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و قادر است متن را به علائم زبان اشاره تبدیل کند.

این ربات از طریق کامپیوتر به یک شبکه محلی متصل می‌شود و کاربران شبکه می‌توانند متون موردنظر را برای آن ارسال کنند تا متن را به صورت علائم زبان اشاره نمایش دهد. در حال حاضر این بازوی رباتی از یک سیستم الفبایی موسوم به fingerspelling استفاده می‌کند که در آن هریک از حروف الفبا توسط حالت خاصی از قرارگیری انگشتان، نمایش داده می‌شود.

این بازوی رباتی از 25 قطعه پلاستیکی تشکیل شده که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند. همچنین برای حرکت انگشتان و سایر اجزای آن از 16 موتور و سه کنترل‌کننده موتور به علاوه مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌شود.

به گفته محققان چاپ قطعات بازو مجموعا 139 ساعت زمان می‌برد و برای سرهم کردن این قطعات نیز 10 ساعت زمان لازم است.

هدف محققان از ساخت این بازوی رباتیک، کمک به افراد ناشنوایی بوده است که در موقعیت‌های مختلف مانند دادگاه یا کلاس درس نیاز به یک مترجم زبان اشاره دارند.

محققان در تلاشند تا کار خود را توسعه دهند و یک ربات مجهز به دو بازو بسازند که قادر است حالات چهره را نیز شبیه‌سازی کند تا بتواند از پس تمام پیچیدگی‌های زبان اشاره برآید.

 

 

توپ هوشمندی که مانند مربی فوتبال عمل می‌کند!

ایسنا:شرکت "دریبل‌آپ"(DribbleUp) یک رویکرد متفاوت را در زمینه توسعه فناوری‌های هوشمند در پیش گرفته و آن هم این است که توپ هوشمندی را طراحی و تولید کرده که هیچ‌گونه لوازم الکترونیکی نداشته و تنها دارای نشانه‌هایی است که به وسیله یک اپلیکیشن رایگان iOS/Android قابل ردیابی است.

این فناوری دارای یک اپلیکشین همراه است که مانند یک مربی عمل می‌کند.

کاربران برای شروع کار می‌بایست ابتدا اپلیکیشن را راه اندازی کرده، گوشی هوشمند خود را بر روی یک پایه قرار دهند، سپس توپ را به گوشی نشان داده تا برنامه بتواند روی آن متمرکز شود.

این کاربران شروع به انجام یک سری تمرینات کرده و از طریق نشانه‌های صوتی و تصویری و در زمان واقعی هدایت می‌شوند.

گوشی هوشمند همچنین می‌تواند به یک تلویزیون متصل شود که این کار آموزش در داخل خانه را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

این تمرینات به سه دسته اصلی: شوت زدن، روپایی زدن و تمرینات زمینی تقسیم می‌شوند. با پیشرفت مهارت‌های بازیکنان، تمرینات بیشتری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

اپلیکیشن همراه پس از هر تمرین بازخورد آن، به علاوه نمرات و عملکرد فرد را ارائه می‌دهد.

این توپ کیفیتی همانند کیفیت توپ‌های فوتبال حرفه ای داشته و از یک بافت چرم مصنوعی ساخته شده است.

سازندگان این توپ آن را در سه اندازه مختلف تولید کرده است تا بتواند آن را در اختیار گروه‌های سنی مختلف قرار دهد.

این توپ هوشمند در حال حاضر برای جمع آوری منبع مالی بر روی وبسایت Kickstarter قرار گرفته است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، این فناوری هوشمند تا ماه اکتبر روانه بازار شده و قیمت آن 89.99 دلار خواهد بود.

 

 

تناسب اندامتان را با رعایت ۳ اصل حفظ کنید

باشگاه خبرنگاران جوان: مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص نحوه حفظ تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن گفت: برای داشتن تناسب اندام و جلوگیری از چاقی رعایت سه اصل تحرک بدنی، رژیم غذایی سالم و کنترل وزن بسیار کمک کننده است.

وی افزود: استفاده از دوچرخه یا پیاده روی به جای استفاده مداوم از ماشین، رژیم سالم و متعادل به جای استفاده از فست فودها، شنا کردن و نشستن کمتر جلوی تلویزیون، کامپیوتر و... از جمله مواردی هستند که افراد در طول روز باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

وی توصیه کرد: رعایت تعادل در کالری دریافتی روزانه، کنترل وزن و جلوگیری از افزایش آن کمک قابل توجهی به تناسب اندام می‌کند.

شادنوش با اشاره به شیوع چاقی و تمایل افراد به داشتن اندامی متناسب در خصوص مصرف دارو‌ها و مکمل‌های لاغری هشدار داد و گفت: سازمان غذا ودارو نسبت به مصرف بسیاری از مکمل‌های لاغری غیرمجاز با نام‌های تجاری متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پاتینت لاین، آلترا لیپولاین، اکس انا دراین و مجیک اسلیم اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده است.

این متخصص تعذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: این مکمل‌های ماهواره‌ای غیر مجاز حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین هستند که عوارض جبران ناپذیری را برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند.

عوارض مکمل های لاغری برای سلامت افراد

به گفته وی متریم، ریلاکر، لیپولاین، اکس انادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکر، لیپودراین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالای آدی فین و بوتانیکال اسلیمینگ نیز از دیگر دارو‌های لاغری ماهواره‌ای هستند که در برخی از قرص‌های روانگردان وجود داشته و موجبات اختلالات روانی در مصرف کننده را فراهم می‌آورند.

شادنوش با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی، فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند به داشتن اندامی متناسب کمک کرده و از افزایش وزن جلوگیری کند، یاد آور شد: بهتر است افراد بدون مشورت با متخصصان تغذیه خودسرانه اقدام به مصرف دارو‌ها و مکمل‌های لاغری نکنند، زیرا عوارض مصرف این فرآورده‌ها بدون نظارت پزشک سلامت روحی و جسمی افراد را به مخاطره انداخته و عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

 

 

بازی‌های رایانه‌‌‌‌ای چه بیماری‌هایی را بهبود می‌بخشند؟

اغلب بیش از آن‌که به مزایای بازی‌های رایانه‌ای پرداخته شود درباره معایب و مضرات آن بحث می‌شود. با این حال مطالعات روانشناسی و پزشکی نشان داده است، بازی‌های ویدئویی بیش از این‌که دارای مضرات جبران ناپذیر و غلو شده‌ای باشند، دارای مزایای بسیار زیادی هستند.

فرق ادعای دانشمندانی که این نظریه‌ها را مطرح می‌کنند با کسانی که از مضرات بازی‌ها می‌گویند این است که دسته‌ی اول برای سخنان و نظریه‌های‌شان سال‌ها مطالعه و آزمایش کرده‌اند و از روی احساسات از بازی‌های ویدئویی سخن نمی‌گویند. در این مقاله قصد داریم مزایای پزشکی متعددی را که بازی‌های ویدئویی برای کاربران‌شان به ارمغان می‌آورند بررسی کنیم.

کمک به درمان خوانش پریشی یا Dyslexia به وسیله بازی رایانه ای

خوانش پریشی یا Dyslexia یک بیماری نادر است که باعث عدم تمرکز فرد در خواندن متون می‌شود. با مطالعاتی که دانشمندان حوزه‌ی روانشناسی روی این بیماری انجام داده‌اند، یکی از دلایل مهم حادث شدن آن را، عدم تمرکز می‌دانند. در واقع فرد به دلیل نداشتن تمرکز نمی‌تواند روی کلمات، جملات و سطور نوشته‌ها تمرکز کرده و در نتیجه آن‌ها را بخواند. نکته اینجاست که می‌شود با تمرین دادن فرد برای تمرکز کردن، این مشکل را تا حدود زیادی رفع کرد.

بازی‌های ویدئویی یکی از موثرترین راه‌ها برای تمرین دادن مغز برای افزایش تمرکز هستند. بازی‌ها با تغییر موضوع، دایما در حال ورز دادن مغز برای تمرکز روی چیزهای مختلف هستند؛ به همین دلیل پزشکان اولین چیزی که برای درمان خوانش پریشی توصیه می‌کنند، استفاده از بازی‌های ویدئویی است.

درمان تنبلی چشم و افزایش قدرت بینایی به وسیله بازی رایانه ای

نمی‌شود این واقعیت را کتمان کرد که نزدیک نشستن جلوی تلویزیون یا نمایشگر می‌تواند در بلند مدت اثرات جبران‌ناپذیری روی بینایی فرد داشته باشد. ولی امروزه مشکل قدیمی سیم دسته و محدودیت اندازه‌ی این سیم‌ها که باعث می‌شد کاربر برای استفاده از کنسول بازی با فاصله‌ی کمی از تلویزیون به بازی کردن بپردازد، با کنترلرهای بی‌سیم حل شده است.

از طرف دیگر بازی کردن باعث می‌شود قدرت بینایی کاربر در مقایسه با سایر افراد بهتر و بیشتر شود. وقتی کاربر در حال بازی کردن یک بازی ویدئویی است، دائما روی اشیای موجود در محیط بازی تمرکز می‌کند یا سایه‌زنی‌های یک رنگ خاص را از هم تشخیص می‌دهد و در نتیجه قدرت تشخیص رنگ‌ها و تمیز دادن اجزای موجود در زندگی واقعی هم برایش راحت‌تر می‌شود. موضوع مهم این است که کاربران بازی‌های ویدئویی در هنگام بازی کردن این کارها را به شکل ناخودآگاه انجام می‌دهند و این مثل یک تمرین طولانی مدت برای چشم آن‌ها عمل می‌کند. از سوی دیگر کسانی که از تنبلی چشم رنج می‌برند، نسخه‌ای بهتر از بازی کردن یک بازی ویدئویی نصیب‌شان نخواهد شد؛ چشم دارای ماهیچه‌های متعددی است که افراد دارای تنبلی چشم، نمی‌توانند از آن‌ها به درستی استفاده کنند. پزشکان برای حل کردن این مشکل بازی کردن را به شدت توصیه می‌کنند چون دیدن اجزای مختلف داخل محیط بازی و تشخیص رنگ‌ها کمک بسیار بزرگی برای رفع این مشکل است و ماهیچه‌های چشم را به کار می‌گیرد و قوی‌تر می‌کند.

افزایش فعالیت‌های فیزیکی و ورزش به وسیله بازی رایانه ای

آن دوران که برای رد کردن یک مرحله از یک بازی و رسیدن به کد ذخیره، باید ساعت‌ها بدون حرکت پای یک بازی می‌نشستیم گذشته است. حالا بازی‌ها به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند و ذخیره‌ی بی‌پایان بازی و رها کردن بازی در هر زمان ممکن یکی از ویژگی‌های معمول است. حالا با بازی‌هایی طرف هستیم که می‌شود به واسطه‌ی آن جنب و جوش داشت، ورزش کرد، بازی‌های حرکتی انجام داد و از تمام اتاق برای بازی کردن استفاده کرد. از طرفی بازی‌های شبیه‌ساز ورزشی هم هستند که بسیاری از کودکان و نوجوانان را جذب خود می‌کنند و باعث می‌شوند کاربران آنها برای یاد گرفتن و فعالیت واقعی در آن ورزش خاص اشتیاق بالایی از خودشان نشان بدهند. این نوع بازی‌ها در آینده بیش‌تر و بیش‌تر خواهند شد.

کمک به تقویت خلاقیت به وسیله بازی رایانه ای

روانشناسان ثابت کرده‌اند، خلاقیت اکتسابی نیست؛ هر فرد به شکل پیش‌فرض خلاق است ولی برای بروز دادن خلاقیت خود باید آن را تقویت کند. تمرین برای خلاق بودن یکی از روش‌های تقویت این ویژگی است. بازی‌های ویدئویی به دلیل هویت‌شان بهترین راه برای تقویت خلاقیت و در نتیجه استفاده از آن در زندگی واقعی هستند؛ نکته‌ی جالب این است که اغلب بازی‌ها دارای قدرت تمرین قوه‌ی خلاقه‌ی کاربران‌شان هستند.

کاهش احساس درد به وسیله بازی رایانه ای

یکی از راه‌های کم کردن درد در عضلات و بخش‌های مختلف بدن، ترشح هورمونی به نام «اندورفین»Endorphin است. این هورمون، خاصیت تسکین دهندگی دارد و می‌تواند با درصد بالایی، احساس درد را کاهش دهد. ولی آزاد شدن اندورفین در حالت عادی ممکن نیست و برای رها شدن نیازمند بروز حس هیجان است. بازی کردن، یکی از راه‌هایی است که به شکل صد در صدی باعث ترشح این هورمون در بدن و در نتیجه کاهش احساس درد می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند با حداقل بیست دقیقه نشستن پای انجام یک بازی، این هورمون در اثر فعل و انفعالات هیجانی ترشح شده و احساس درد در فرد بیمار را کاهش خواهد داد.

افزایش کارایی در انجام کارهای ظریف به وسیله بازی رایانه ای

انجام دادن بازی‌های ویدئویی تمرکز کاربران را بالا می‌برد و باعث می‌شود افرادی که به شکل روزمره چند ساعت از وقت خود را صرف انجام بازی می‌کنند قدرت بیشتری برای انجام کارهای ظریف داشته باشند. بر اساس یک آزمایش بین چند جراح که تعدادی به شکل روزانه به انجام بازی می‌پرداختند و تعدادی که علاقه‌ای به انجام این فعالیت نداشتند؛ مشخص شد جراحانی که به اصطلاح گیمر هستند، تمرکز بالاتری در انجام عمل‌های جراحی دارند و ریزه‌کاری‌ها و تشخیص‌های با ظرافت را بهتر از گروه دوم انجام می‌دهند. در واقع چشم و دست‌ها در هنگام بازی کردن در زاویه‌ای متفاوت در یک زمان در حال انجام دوکار متفاوت هستند. کاری که جراحان خوب در انجام آن حرفه‌ای عمل می‌‌کنند.

کمک به درمان نسبی بیماران MS به وسیله بازی رایانه ای

MS یک بیماری عصبی است که در آن فرد روی بخشی از اندام‌های بدن خود قدرت کنترل ندارد. این بیماری به صورت عدم تعادل در هنگام راه رفتن هم نمود پیدا می‌کند. تحقیقات نشان داده بیمارانی که بازی‌های مبتنی بر انجام فعالیت‌های بدنی و حفظ تعادل را انجام داده‌اند بسیار سریع‌تر از بیمارانی که این کارها را در فیزیوتراپی انجام می‌دهند روند بهبودی خود را طی کرده‌اند.

کمک به بیماران مبتلا به اوتیسم به وسیله بازی رایانه ای

افرادی که فودارند در ایجاد ارتباط با دیگران دچار مشکل هستند. تحقیقات نشان داده بیمارانی که بازی‌های ویدئویی چند نفره که نیاز به تعامل با دیگر بازیکنان دارد را انجام می‌دهند بهتر می‌توانند بخش مهمی از این بیماری را درمان کنند. با اینکه درمان کامل اوتیسم تا حد زیادی ممکن نیست ولی رفع مشکل ارتباط با دیگران که یکی از مهم‌ترین نقصان‌های بیماران اوتیسم است از طریق بازی کردن بازی‌های ویدئویی چند نفره امکان‌پذیر و سریع‌تر است.

 

 

راز انگشتر دُرّ نجف با نقش "يا زهرا (س)" شهيد محسن حججی از زبان همسرش

در کشور کمتر کسی پیدا می شود که در چند روز گذشته نام شهید حججی و آنچه بر این شهید والامقام مدافع حرم گذشته است را نشنیده باشد. شهیدی که با خونش بار دیگر جلوه‌ای زیبا از ایثار و فداکاری و البته عشق به اهل بیت علیهم الاسلام و ولایت را به گونه‌ای شایسته نمایان ساخت و موج همدلی را در کشور ایجاد کرد.

از زمان انتشار خبر شهادت این شهید بی سر نقل قول‌ها و خاطرات بسیاری از وی در شبکه‌های اجتماعی بازگو شده است، نکته مهمی که بارها همسر وی به آن اشاره داشته انگشتر دُر نجفی بود که این شهید در آخرین اعزام خود به سوریه به همراه داشت و گویا این انگشتر حکایتی شنیدنی وقابل تامل دارد.

همسر شهید می‌گوید، گویی آقا محسن می دانست اسیر می‌شود و بعد به شهادت می‌رسد و می‌گفت دوست دارم دشمن بداند من شیعه امیرالمومنین هستم، آنها از مادر سادات بغض و کینه دارند، پس از مدتی به این نتیجه رسید که انگشتر دُر نجف داشته باشد و من این انگشتر را برای ایشان هدیه خرید و سپس نقش "یازهرا(س)" را بر روی آن حک شد.

 

 

 

 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *